Adobe vnímá stížnosti uživatelů, svůj postoj ale nezmění

Adobe vnímá stížnosti uživatelů, svůj postoj ale nezmění

Adobe registruje stížnosti uživatelů, kteří odmítají přejít na službu Creative Cloud. Zároveň však zaujímá jednoznačný postoj a s velkou pravděpodobností nic měnit nehodlá.

Adobe na svém blogu vydalo zprávu týkající se změn spojených s přechodem na službu Creative Cloud a koncem Creative Suite. Části uživatelů se model předplatného nelíbí a požaduje také pokračování vývoje balíku Creative Suite.

Společnost vnímá ohlasy zákazníků, zároveň však všechny ujišťuje, že v Cloudu vidí budoucnost. Hlavním cílem firmy je údajně zajistit, aby měli všichni přístup k nejnovějším verzím produktů.

Namísto toho, aby měli uživatelé možnost volby mezi klasickou krabicovou verzí a službou s předplatným, jsou tlačeni do situace, kdy musejí měsíčně platit a když přestanou, přijdou o přístup k aplikacím. Balík programů Creative Suite CS6 sice bude možné ještě nějakou dobu zakoupit prostřednictvím webu Adobe.com či autorizovaných prodejců, firma za ním ale může kdykoliv udělat definitivní tečku, ať už v řádu týdnů či měsíců. Již nyní každopádně ukončila vydávání nových funkcí pro tento balík.

I přes všechny negativní emoce, které zaplnily internet, prý firma zaregistrovala velký zájem o službu Creative Cloud. Od jejího oznámení 6. května údajně až 80% zákazníků volilo při návštěvě webu Adobe.com právě koupi předplatného na úkor balíku Creative Suite.

1.jpg 

Ve zprávě na blogu Adobe dále zmiňuje tři hlavní problémy, které hodlá vyřešit. Zaprvé, uživatelé chtějí mít přístup k souborům a možnost editovat je i po tom, co jim vyprší předplatné. Zadruhé, fotografové potřebují řešení šité více na míru jejich potřebám. Zatřetí, někteří uživatelé nevěří, že jim bude Creative Cloud vyhovovat a raději by pokračovali v kupování klasických aplikací či balíku Creative Suite.

Na první věci, tedy přístupu k souborům, již společnost dle zprávy pracuje a hodlá nabídnout řešení co nejdříve. Zatím zkoumá možnosti jak to udělat nejlépe tak, aby byly obě strany spokojeny.

Pro fotografy, jejichž komunita rozhodně není malá, připravuje Adobe speciální nabídku. Zatím ale rovněž spíše zjišťuje, jak to provést tak, aby se „vlk nažral a koza zůstala celá“.

Odpověď na třetí problém nicméně společnost nijak neadresovala, postoj tedy zřejmě měnit nehodlá Zajímavé však je, že firma začala rozesílat e-maily s žádostí o vyplnění dotazníku na téma, co si lidé o nové službě myslí a zdali na ní přejdou. Jeho vyplnění lze provést pouze jednou a to jen v případě, že obdržíte e-mail jako na obrázku, jinak máte bohužel smůlu.

email.jpg 
Ukázka rozesílaného dotazníkového e-mailu

Doufejme, že zmíněný dotazník přispěje k tomu, aby si Adobe uvědomilo velikost problému, který pro nadšené amatéry vyvstal. Nějaká ta sleva či možnost předplatného jen určitých aplikací namísto celého balíku nebo jedné jediné aplikace za absurdní cenu, by jistě nebylo na škodu.

Určitě si přečtěte

Články odjinud