DIGIarena.e15.cz

Agentura Reuters zakazuje fotit do RAWu

Pravděpodobně ve světle několika různých případů, kdy se finálně publikované zpravodajské snímky lišily od originálně zachycených scén, přistoupila agentura k zásadnímu omezení fotografů.

Světová zpravodajská agentura Reuters upravila své podmínky pro fotografy na volné noze a zakázala jim fotografování do RAWu v případě, že chtějí snímky poskytnout Reuters pro zpravodajské účely.

Nově mohou fotografové posílat pouze snímky, které byly již ve fotoaparátu uloženy ve formátu JPEG. Informace byla oznámena všem fotografům formou krátkého emailu od obrazového editora agentury: 


Hi,

I’d like to pass on a note of request to our freelance contributors due to a worldwide policy change.. In future, please don’t send photos to Reuters that were processed from RAW or CR2 files. If you want to shoot raw images that’s fine, just take JPEGs at the same time. Only send us the photos that were originally JPEGs, with minimal processing (cropping, correcting levels, etc).

Cheers,


Podle vyjádření zástupce Reuters, je důvodem pro toto omezení zlepšení etického rozměru fotografování a také zkrácení doby mezi pořízením snímku a jeho předáním agentuře. Vzhledem k tomu, že chce agentura poskytovat nezkreslené zpravodajství, musí snímky zachycovat neupravenou realitu. Cílem zpravodajství není podle Reuters realitu interpretovat umělecky ale bez jakýchkoliv zásahů.

Fotografové pracující pro Reuters se řídí dvěma základními dokumenty:

Formát RAW je vhodnější pro dodatečné úpravy a je nutno jej konvertovat – právě tuto volnost chce Reuters odstranit a zároveň zrychlit práci fotografů tím, že odpadne nutnost konverze. Nikde však není řečeno, jakým způsobem bude agentura kontrolovat, zda byl snímek opravdu pořízen pouze do JPEGu.

Klepněte pro větší obrázek

Při běžné práci totiž fotograf snímá do RAWu a následně exportuje snímky do JPEGu, ačkoliv po tomto exportu jsou v metadatech (EXIF) zaznamenané informace o exportu a použitém programu, není problém EXIF data upravit podle vlastní potřeby, aniž by tento krok byl dohledatelný...

Další článek




celkem 107 komentářů

Nejnovější komentáře

Přesně tak, pro zajímavost: <a rel="nofollow… Cts 20. 12. 2015, 01:44
To si delás srandu, ze v nejakem datovem sou… Ass 26. 11. 2015, 15:57
Tak to jo :) Lemming 23. 11. 2015, 09:40
Re: No, je to OT, ale zkus točit video v mís… carl von bahnhof 23. 11. 2015, 06:24
No, je to OT, ale zkus točit video v místnos… Lemming 22. 11. 2015, 23:31

Další podobné články

Fotografie týdne: Nový Zéland - kostel dobrého Pastýře

Fotografie týdne: Nový Zéland - kostel dobrého Pastýře

Snímek o hvězdném nebi a mravním zákonu, který člověka dožene i na druhé straně světa. Obloha byla zdrojem nejen estetického úžasu, ale také obrazem přírodní přesnosti. Hvězdy se pohybují přesně, není možné jejich chod ovlivnit či změnit.

Martin Stranka: Umění a lidská tvořivost by neměly mít žádné hranice [rozhovor]

Martin Stranka: Umění a lidská tvořivost by neměly mít žádné hranice [rozhovor]

O vášni k fotografii, touze po sebevyjádření, obrazech, které se rodí v lidské mysli, ale také o té prozaičtější stránce života profesionálního uměleckého fotografa jsme si povídali s Martinem Strankou.

Fotografie týdne: T-K-A-C-Z aneb o pomíjivosti lidských výtvorů

Fotografie týdne: T-K-A-C-Z aneb o pomíjivosti lidských výtvorů

Snímek o tom, jak pomíjivá je lidská přítomnost, a co dovede příroda za pár let z „věčnými“ obydlími provést. Jedním ze zajímavých motivů katastrofických sci-fi filmů jsou katastrofy, při kterých vyhyne většina lidstva.

Časopis Popular Photography po 80 letech končí

Časopis Popular Photography po 80 letech končí

Fotografie týdne ve sněhu zasazená

Fotografie týdne ve sněhu zasazená

Snímek o sněhu, potopě světa a naději, která se skrývá pod viditelným povrchem. Asi každý zná biblický příběh po potopě světa (který má analogie v řadě okolních posvátných textech či mýtech), ve kterém je země zaplavena vodou a Noe, který je na své arše a nevidí žádné míso, kde by bylo možné přistát.

Video mapující 166 let titulních stran New York Times ukazuje prosazování fotografií

Video mapující 166 let titulních stran New York Times ukazuje prosazování fotografií

Fotografie týdne: Standing Out

Fotografie týdne: Standing Out

O snímku, který reflektuje, burcuje, angažuje. Ale také zve, mluví a nechává prostor k přemýšlení. Umění jako angažovaný projev lidského ducha bylo často předmětem jak diskusí nad samotným smyslem umělecké tvorby, tak také předmětem kritiky či vymezování se.

Takto vypadá pocta analogové fotografii

Takto vypadá pocta analogové fotografii