DIGIarena.e15.cz

Fotografka týdne: Ruth Bernhard a její akty

Narodila se v Německu, fotila ale především ve Spojených státech. I když se zabývala i jinými náměty, proslavily ji především akty.

Ansel Adams označil Ruth Bernhard za největší fotografku aktu. Nikoli bez příčiny. Právě díky tomuto tématu se stala slavnou, přičemž byla nepochybně ovlivněna lesbickými a bisexuálními zkušenostmi; jak ostatně popsala ve svých pamětech.

01.jpg
Ruth Bernhard (foto: Larry Colwell)

Narodila se v Německu 14. října 1905 a studovala na berlínské Akademii umění. Celý svůj produktivní život ale strávila v USA. Začínala v New Yorku prací v redakci, později se zde zapojila do lesbické subkultury a začala samostatně fotit ženské akty.

Stejně jako díla většiny jiných fotografů, ani snímky od Ruth Bernhard nepatří do oblasti public domain, proto zveřejňujeme jen malé náhledy.

02.jpg
Early Nude (1934)
03.jpg
In the Box (1962)

V průběhu svého mimořádně dlouhého života – zemřela 18. prosince 2006 – několikrát změnila působiště. Působila mimo jiné v Hollywoodu a v San Francisku. Setkala se s řadou významných fotografů jako byli Ansel Adams, Imogen Cunningham, Minor White, Wynn Bullock nebo Edward Weston, který ji podle jejích vlastních slov významně ovlivnil.

Jako většina ostatních slavných fotografů ale působila i v čistě komerční fotografii (např. v Hollywoodu) a existuje řada jejích studiových fotografií s jinými náměty, než byl pouze akt. Ruth Bernhard vydala několik fotografických publikací a již za svého života se stala legendou. Spolupracovala dokonce na filmu o ní samotné. Bylo to nepochybně i díky tomu, že až do svých 95 let o fotografii také přednášela. Dožila se úctyhodných 101 let.

04.jpg
Perspective II (1967)
05.jpg
Hips Horizontal (1975)

Další informace

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

170 let fotografie je za námi. Jak se změnila?

170 let fotografie je za námi. Jak se změnila?

Technika fotografování a fotografie jako taková ušla od dob prvních snímků dlouhou cestu. Samotné fotografické zařízení už nemá s tím původním příliš společného. Jaká byla fotografie dříve a jaká je dnes?

Fotografie týdne: Fták

Fotografie týdne: Fták

Jednou z věcí, která se satelitním městečkům kolem metropolí vyčítá, jsou vysoké ploty, za které není vidět a často si bez nich obyvatelé nedokáží dům představit. Snaží se izolovat se od vnějšího světa, postavit mezi sebou a ním zeď.

Fotografie týdne: Lidé v liniích

Fotografie týdne: Lidé v liniích

O tenké lince mezi svobodou a totalitou v linkování světa – Poněkud vulgární heslo „držet hubu a krok“ případně slovy kapely Chinaski „nehasit co tě nepálí“ a „nebojovat sám“ jsou něčím, s čím dnešní člověk akcentující svobodu, rozdílnost, alternativy může jen těžko souhlasit.

Jak dosáhnout lepších výsledků při streetfotografii?

Jak dosáhnout lepších výsledků při streetfotografii?

Letní měsíce jsou obdobím, které přímo vybízí k procházkám nejen krajinou, ale také městem a jeho zákoutími. Streetfotografie je přesně tím žánrem, který je pro městské procházky ideální – jak na ni?

5 nejdůležitějších fotoaparátů v historii fotožurnalistiky

5 nejdůležitějších fotoaparátů v historii fotožurnalistiky

Jaké přístroje byly „prodlouženým okem“ slavných fotografů minulého století a pomohly na svět neznámějším fotografickým dílům? Podíváme se na pětici nej fotoaparátů a jejich slavné majitele.

Fotografická soutěž Nikon Kalendář je v polovině

Fotografická soutěž Nikon Kalendář je v polovině

Fotografie týdne: Komplementarita

Fotografie týdne: Komplementarita

Lidé rádi uvažují o světě tak, aby byl pro ně co nejjednodušší a nejpochopitelnější. Jistě se najdou výjimky, které tu či onu jeho část problematizují, ale mít ve svém bytí jistotu a schopnost porozumět světu kolem sebe je zřejmě něčím, co je pro život nezbytné.

Jak by vypadala závislost na sdílení obrázků v 18. století? Poradí IKEA

Jak by vypadala závislost na sdílení obrázků v 18. století? Poradí IKEA