DIGIarena.e15.cz

Jak se fotí dole v dole

Chtěli byste sfárat s fotoaparátem více než 600 m pod zem? Ostravaci.cz vám tento unikátní zážitek rádi zprostředkují.

Boris Renner, potažmo projekt Ostravaci.cz, vstoupil do povědomí fotografické obce přibližně v roce 2006, kdy se rozhodl pro založení skupiny fotografů nadšených pro industriální památky Ostravského kraje. Mnohé z jeho fotografií, leckdy bez jeho vědomí, oběhlo internet tam a zpět v různých hromadných e-mailech a prezentacích.

Fotofárání – s foťákem téměř 700 metrů pod zem

Před nedávnem nás Boris pozval na povrchovou část unikátního workshopu fotofárání. Na co se mohli účastníci těšit? Čeho všeho se jim dostalo na Ostravském Dole Jeremnko? Podívejte se na krátké interview s Borisem Rennerem.


Fotografie nejen v podzemí

Po úspěchu prvního běhu podzemního fotografického workshopu na dole Žofie, se rozhodl Boris Renner uspořádat další kolo fotofárání, tentokrát na Ostravském Dole Jeremenko. Kromě samotného fotografování hluboko pod zemským povrchem se dostalo účastníkům bonusů v podobě prohlídky krytu CO, skladiště čerpadel nebo výstupu na známé „Kladivo“.

Program workshopu byl zaměřen hlavně na praktické fotografické dovednosti, které si účastníci akce mohli osvojit v podzemí dolu (kde proběhne i teoretická část workshopu). Po vyfárání bylo možno fotit i na povrchu –˜ například oblast strojovny či  ostatních míst v areálu dolu. Samotný workshop poté sestávál z následujících části: 

  • prohlídka krytu CO, školení BOZP a použití sebezáchraných přístrojů,
  • sklad čerpadel,
  • sjezd do dolu, náraziště 5. patra jámy č. 3,
  • nosný rošt čerpadel KSB,
  • komora jeřábu Demag s možností výstupu na úroveň nástupní plošiny 5. patra jámy č. 1,
  • výjezd na ohlubeň jámy č. 3 a do strojovny TS 1B 4012 a H 1200, fotografování reliéfu Ostravy z ochozu těžní věže TZ jámy č. 3,
  • ohlubeň jámy č. 1.

Dobrou zprávou pro všechny, kteří první ani druhý běh workshopu nestihli, je aktuální plán na pořádání třetí fotofárání, s největší pravděpodobností opět na Dole Jeremenko.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Autorem všech fotografií je Boris Renner, Ostravaci.cz
Další článek



Související články


celkem 5 komentářů

Nejnovější komentáře

Fotky na šimko vypdají dost divně, tím spíš … Rimmerak 2. 6. 2011, 11:57
Fotky na krivo su zaujimave, no snazim sa ic… Snake 1. 6. 2011, 09:48
No je to desna moda bohuzel i na fotokurzech… jhj 30. 5. 2011, 10:30
Re: Co to je za strasnou modu fotit vsechno … Martiner 30. 5. 2011, 08:32
Co to je za strasnou modu fotit vsechno nakl… Petr F 29. 5. 2011, 21:26

Další podobné články

Video mapující 166 let titulních stran New York Times ukazuje prosazování fotografií

Video mapující 166 let titulních stran New York Times ukazuje prosazování fotografií

Fotografie týdne: Standing Out

Fotografie týdne: Standing Out

O snímku, který reflektuje, burcuje, angažuje. Ale také zve, mluví a nechává prostor k přemýšlení. Umění jako angažovaný projev lidského ducha bylo často předmětem jak diskusí nad samotným smyslem umělecké tvorby, tak také předmětem kritiky či vymezování se.

Takto vypadá pocta analogové fotografii

Takto vypadá pocta analogové fotografii

Výstava fotografií bez jediné vystavené fotografie – to je modernita

Výstava fotografií bez jediné vystavené fotografie – to je modernita

Může se to zdát nesmyslné, ale je to tak, současná doba přeje nevšedním přístupům, řešením a zážitkům. Na druhou stranu, jak byste chtěli vystavit pohyblivé fotografie – tedy něco co není ani fotkou a ani videem?

Fotografie týdne: S holubem na cestách

Fotografie týdne: S holubem na cestách

O překvapivém pohledu na svět a pozvánce do světa fotografie. Základní myšlenkou fenomenologie, tak jak o ní uvažuje Jan Patočka je, že věci ve světě se nám nikdy nezjevují cele a úplně. Vynořují se postupně, jejich pochopení je vždy ovlivněné tím, jak se zrovna cítíme, co vidíme, jací jsme.

Metropolitní muzeum zveřejnilo na 375 000 uměleckých kusů k volnému užití

Metropolitní muzeum zveřejnilo na 375 000 uměleckých kusů k volnému užití

První číslo magazínu Scene od Hipstamaticu je tady

První číslo magazínu Scene od Hipstamaticu je tady

Hipstamatic je jedna z neoblíbenějších mobilních foto aplikací. Její tvůrci vydávali i magazín o mobilní fotografii Snap, který nyní překřtili na Scene. Podívejte se, co nabízí jeho první číslo.

Fotografie týdne: tečka

Fotografie týdne: tečka

O vězeních a hradbách, která si vytváříme v sobě samých a strachu, který rozmotává ostnaté dráty. Karel Kryl ve své písni Karavana mraků mluví o městě, ve kterém je řád a pro každého práce, ale současně to není prostor k žití. Je obehnaný zdí nesvobody a totality.