DIGIarena.e15.cz

Otestujte svou pozornost ve videu se škodovkou

Znalosti principů smyslového vnímání, jeho možností i limitů, se využívá v mnoha odvětvích lidské činnosti. Některé obory na nich přímo staví, patří mezi ně například reklama, ale i fotografie. Nápaditý reklamní spot vymysleli pracovníci anglické pobočky firmy Škoda.

Je založen na jednoduchém principu, tzv. selektivní pozornosti. Zjednodušeně řečeno: Pokud se člověk se soustředí na konkrétní podnět, ostatní podněty jsou potlačeny čili je člověk nevnímá. Právě této zásady lze využít (i zneužít) právě v reklamě. Jestliže je pozornost odváděna dobře, jako třeba pohybujícími se objekty v našem videu, funguje to, i když znáte podstatu tohoto fígle.

Podobné pravidlo známe také z teorie fotografie. Klíčem k celému snímku většinou bývá správně umístěný (větší či menší) detail, nebo chcete-li dominantní obrazový prvek. Na našem webu jsem o tom také psali.

Fotoškola

Dominance v kompozici  

Jednou z podmínek dobrého fotografování je znalost pravidel kompozice. Jakých pouček bychom se měli držet při uspořádávání scény v hledáčku?

Ale vraťme se k našemu videu. Během necelé minuty se v klipu kompletně promění okolí zaparkované škodovky, jen málokdo je ovšem schopen tuto změnu zaznamenat. Jak jste na tom vy?

Další článek




celkem 1 komentář

Nejnovější komentáře

neni to Portobello rd. ? no jo tak asi jim … krhovec 10. 3. 2015, 20:17

Další podobné články

Jaký je grip Pivot od společnosti Olloclip? Univerzální a plastový (test)

Jaký je grip Pivot od společnosti Olloclip? Univerzální a plastový (test)

Značka Olloclip nedělá jen předsádky k objektivům mobilních telefonů, ale v její nabídce najdete mimo jiné také grip Pivot, který poskytne vašemu zařízení pasivní stabilizaci.

Lomo představilo Lomo

Lomo představilo Lomo'Instant Automat – kompakt se skleněným objektivem

Je libo luxusní stylový obal na objektiv? Sáhněte po Oberwerth

Je libo luxusní stylový obal na objektiv? Sáhněte po Oberwerth

Chcete zelený objektiv? Limitovaná edice Meyer Optik Trioplan 35+ bude v pěti barvách

Chcete zelený objektiv? Limitovaná edice Meyer Optik Trioplan 35+ bude v pěti barvách

Insta360 Air promění chytrý telefon ve 360° VR fotoaparát a kameru

Insta360 Air promění chytrý telefon ve 360° VR fotoaparát a kameru

Prodej digitálních fotoaparátů klesl na historické minimum

Prodej digitálních fotoaparátů klesl na historické minimum

O tom, že prodeje fotoaparátů klesají, není pochyb – výrazný podíl na tomto trendu mají chytré mobilní telefony se stále lepším obrazovým výstupem integrovaného fotoaparátu. Aktuálně jsme se dostali na historické minimum v prodejích

Laowa 24 mm F14 telescopic macro – nejpodivnější objektiv na světě

Laowa 24 mm F14 telescopic macro – nejpodivnější objektiv na světě

Roztodivných objektivů existuje celá řada – většinou však stojí za pozornost jejich parametry nebo ovládání některých částí, jako je clona či manuální ostření. Ovšem objektiv vypadající jako kombinace pušky a udice...

Olympus pracuje na 8K záznamu a nejen to...

Olympus pracuje na 8K záznamu a nejen to...