DIGIarena.e15.cz

Otestujte svou pozornost ve videu se škodovkou

Znalosti principů smyslového vnímání, jeho možností i limitů, se využívá v mnoha odvětvích lidské činnosti. Některé obory na nich přímo staví, patří mezi ně například reklama, ale i fotografie. Nápaditý reklamní spot vymysleli pracovníci anglické pobočky firmy Škoda.

Je založen na jednoduchém principu, tzv. selektivní pozornosti. Zjednodušeně řečeno: Pokud se člověk se soustředí na konkrétní podnět, ostatní podněty jsou potlačeny čili je člověk nevnímá. Právě této zásady lze využít (i zneužít) právě v reklamě. Jestliže je pozornost odváděna dobře, jako třeba pohybujícími se objekty v našem videu, funguje to, i když znáte podstatu tohoto fígle.

Podobné pravidlo známe také z teorie fotografie. Klíčem k celému snímku většinou bývá správně umístěný (větší či menší) detail, nebo chcete-li dominantní obrazový prvek. Na našem webu jsem o tom také psali.

Fotoškola

Dominance v kompozici  

Jednou z podmínek dobrého fotografování je znalost pravidel kompozice. Jakých pouček bychom se měli držet při uspořádávání scény v hledáčku?

Ale vraťme se k našemu videu. Během necelé minuty se v klipu kompletně promění okolí zaparkované škodovky, jen málokdo je ovšem schopen tuto změnu zaznamenat. Jak jste na tom vy?

Další článek



celkem 1 komentář

Poslední komentáře

neni to Portobello rd. ? no jo tak asi jim … krhovec 10. 3. 2015, 20:17

Další podobné články

Panasonic vydal aktualizaci pro fotoaparáty se 4K záznamem

Panasonic vydal aktualizaci pro fotoaparáty se 4K záznamem

Leica představila stříbrnou verzi objektivu APO-SUMMICRON-M 50mm F2 ASPH

Leica představila stříbrnou verzi objektivu APO-SUMMICRON-M 50mm F2 ASPH

10 nejlepších a nejhorších věcí na Photoshopu CC

10 nejlepších a nejhorších věcí na Photoshopu CC

Adobe Photoshop je jeden ze základních nástrojů, bez kterého většina fotografů nemůže řádně fungovat. Mnoho let je přední aplikací při postprodukci, určitě však není perfektní.

Řada objektivů Rokinon Xeen se rozšiřuje

Řada objektivů Rokinon Xeen se rozšiřuje

Outdoor a blesky na dronu jsou letos cestou k úspěchu

Outdoor a blesky na dronu jsou letos cestou k úspěchu

Dva největší rivalové na trhu digitálních zrcadlovek letos vyrukovali s novými fotoaparáty a také propagačním videem...které je v obou případech až příliš podobné jedno druhému.

Canon si patentoval objektiv 40–800 mm

Canon si patentoval objektiv 40–800 mm

Dálková spoušť Case pro fotoaparáty jde do výroby

Dálková spoušť Case pro fotoaparáty jde do výroby

Fujifilm nepřímo potvrdil vývoj středního formátu

Fujifilm nepřímo potvrdil vývoj středního formátu