Otestujte svou pozornost ve videu se škodovkou

Otestujte svou pozornost ve videu se škodovkou

Znalosti principů smyslového vnímání, jeho možností i limitů, se využívá v mnoha odvětvích lidské činnosti. Některé obory na nich přímo staví, patří mezi ně například reklama, ale i fotografie. Nápaditý reklamní spot vymysleli pracovníci anglické pobočky firmy Škoda.

Je založen na jednoduchém principu, tzv. selektivní pozornosti. Zjednodušeně řečeno: Pokud se člověk se soustředí na konkrétní podnět, ostatní podněty jsou potlačeny čili je člověk nevnímá. Právě této zásady lze využít (i zneužít) právě v reklamě. Jestliže je pozornost odváděna dobře, jako třeba pohybujícími se objekty v našem videu, funguje to, i když znáte podstatu tohoto fígle.

Podobné pravidlo známe také z teorie fotografie. Klíčem k celému snímku většinou bývá správně umístěný (větší či menší) detail, nebo chcete-li dominantní obrazový prvek. Na našem webu jsem o tom také psali.

Ale vraťme se k našemu videu. Během necelé minuty se v klipu kompletně promění okolí zaparkované škodovky, jen málokdo je ovšem schopen tuto změnu zaznamenat. Jak jste na tom vy?

Určitě si přečtěte

Články odjinud