DIGIarena.e15.cz

Přehled fotografických výstav na červen 2012

Seznam kapitol
Na přelomu května a června přinášíme přehled fotografických výstav v Česku na následující měsíc.

Inspiraci můžete čerpat nejen sjížděním webových galerií či prohlížením online portfolií vybraných fotografů, a proto vám přinášíme přehled aktuálních fotografických výstav v Česku.

Lesy a zahrady

Tři autorky – tři umělecké série. Projekt Brouk jako umělec Hany Novákové humorně přistupuje ke kontroverznímu tématu kůrovce – chápe jej jako sílu tvořivou, nikoliv ničivou. Její konceptuální a dokumentární instalace je složena z autentických přírodních materiálů (dřevěných klacíků), které byly změněny kůrovci, a z výsledků jejich následného zpracování klasickými grafickými metodami dřevorytů. Místní fotografka Marie Bubeníková v sérii Dostupná místa prezentuje fotografie šumavské krajiny. Třetí z autorek Eva Heyd soustřeďuje v souboru Twilight fotografie pořízené za soumraku a na hranici noci, kdy se vše s ubývajícím světlem mění, kdy věci a krajina dostávají jiný vzhled a nabývají druhých, mnohem fantasknějších významů.

  • kdy: do 6. června 2012
  • kde: Galerie Califia, Zámek Horažďovice
01 Eva Heyd.jpg
foto: Eva Heyd

Libuše Jarcovjáková: Anamnesis / Rozpomínání

Výstava dokumentárních snímků fotografky Libuše Jarcovjákové je připomínkou světa, který pomalu zaniká a mizí. Vedle výběru z archivních černobílých souborů Noční směna, Romové a T-klub, na kterých autorka pracovala v 70. a 80. letech, můžeme na výstavě vidět i pozdější sérii barevných snímků zobrazující poslední měsíce a roky života autorčiny těžce nemocné maminky.

  • kdy: do 9. června 2012
  • kde: Galerie 1. patro, Myslíkova 9, Praha
02 Libuse Jarcovjakova.jpg
foto: Libuše Jarcovjáková, z cyklu Anamnesis/ Rozpomínání

Stanislav Pokorný: K zemi blíž

Výstava prezidenta Asociace profesionálních fotografů ČR představuje snímky krajin, které vznikly v autorově rodné zemi, ale i na cestách do zahraničí v období let 2008 až 2011. Společným jmenovatelem fotografií míst z různých konců Evropy je hledání ticha. Někteří jej hledají bezvýsledně třeba celý život. Podle Stanislava Pokorného je však ticho v krajině téměř všudypřítomné, ne vždy se jej však daří vnímat a cítit. Dle autorových slov je vše odvislé nejen od toho, jaká je v přírodě pohoda, světelná situace a nálada, ale i od pohody a vnitřní vyrovnanosti člověka samého. Stanislav Pokorný má rád z pohledu vnímání ticha v krajině Jizerské hory. Ale stejně tak se mu daří vnímat ticho časných rán v Toskánsku, podvečera v Bretani či ticho přerušované pohybem přílivových vln moře na západním pobřeží Irska.

  • kdy: do 17. června 2012
  • kde: Czech Photo Gallery, Újezd 19, Praha
04 StanislavPokorny-Majak.jpg
foto: Stanislav Pokorný: Maják

Jolana Havelková: Pravidelná dávka emocí

Pro absolventku Institutu tvůrčí fotografie v Opavě Jolanu Havelkovou je typická práce s různými postupy a technikami. Médium fotografie ráda zkoumá z různých úhlů pohledů a také jej mnohdy překračuje do rovin ryze konceptuálního umění. Podobně je tomu v případě projektu Pravidelná dávka emocí, na němž pracuje od roku 2002. Konkrétně se jedná o otisky oblečení autorčina malého syna, které transformovala do podoby obrazů, a to velmi invenčním způsobem: skenováním reálných částí oblečení. Obrazy jsou řazeny podle principu deníkového záznamu. Vzniklé objekty připomínající roztodivné živočichy, rostliny a bytosti, jsou vzdorným gestem proti uniformitě dětského oblečení, a jeho prostřednictvím proti fádnosti konzumního světa.

  • kdy: do 24. června 2012
  • kde: Altán Klamovka, Klamovka, Praha 5
05 Jolana Havelková.jpg
foto: Jolana Havelková

Pavla Gajdošíková a Zbyněk Sedlecký: HOME OFFICE

Výstava Home Office Pavly Gajdošíkové a Zbyňka Sedleckého představuje dva rozdílně pojaté pohledy na podobná témata. Leitmotivem obou autorů je sekvenční sledování okolního, dobře známého prostředí, které pomocí různě nastaveného zoomu vyhledává finální rastry a struktury. Jejich hledáček tak zaostřuje na fasády výškových budov, uniformitu businessmanů, nebo jen na detail vzorkovníku textilií.

  • kdy: do  15. července 2012
  • kde: Galerie Budoart, Perunova 15, Praha
08 Home Office-Big.jpg
foto: Pavla Gajdošíková a Zbyněk Sedlecký, Home Office – Big

připravila Helena Vyplelová

Další kapitola
Seznam kapitol

celkem 6 komentářů

Poslední komentáře

diskuze opet na urovni :-/ honza 31. 5. 2012, 20:17
Tak, tak Ivano :-) Ale myslím, že to je na … Josef Jerabek 31. 5. 2012, 15:54
Já bych ho rovnou předhodil psům, jen pro ji… Martin Kozak 31. 5. 2012, 15:20
Konečně rozumný názor. Chceš olejovou, tvaro… ivanaga 31. 5. 2012, 11:23
Jak říká předchozí řečník. Prosím žádné tako… Jindřiška K. 31. 5. 2012, 09:13

Další podobné články

Fotografie týdne: Santiniho šnek (nedokončený)

Fotografie týdne: Santiniho šnek (nedokončený)

Lidé mají rádi, když mohou něco dokončit. Jde o činnost, ke které jsme vedeni již od školy – dokončíme úkol, cvičení, dostaneme vysvědčení,… celý život jakoby se smrsknul na plnění úkolů.

Fotograf havaroval s Lamborghini během focení

Fotograf havaroval s Lamborghini během focení

Fotografie týdne: Good bye, my love, good bye…

Fotografie týdne: Good bye, my love, good bye…

Hudba má oproti jiným formám umění mnohem větší emocionální pronikavost. Možná nemůže tak snadno vyprávět příběhy, odhalovat struktury nebo být prostředkem pro předávání filozofických myšlenek.

Tamron vydal první číslo vlastního magazínu a patentoval si objektiv

Tamron vydal první číslo vlastního magazínu a patentoval si objektiv

IPPAWARDS: Nejlepší fotografie z iPhonu za rok 2016

IPPAWARDS: Nejlepší fotografie z iPhonu za rok 2016

Prestižní soutěž fotografů fotících mobilními telefony Apple – iPhone Photography Awards (IPPAWARDS) – zná vítěze 9. ročníku. Z tisíců zaslaných fotografií byly vybráni vítězové ve dvaceti kategoriích.

Podívejte se do temné komory Ansela Adamse

Podívejte se do temné komory Ansela Adamse

Fotografie týdne: Paranoia – o trojím strachu

Fotografie týdne: Paranoia – o trojím strachu

Strach bychom mohli vnímat skoro jako něco negativního – ostatně, kdo se bojí, nesmí do lesa, je strašpytlem a celkově působí jako nepříliš racionální bytost, se kterou se nemá cenu o něčem bavit.

Každý den před objektivem: Jakou proměnou projde člověk za 16 let?

Každý den před objektivem: Jakou proměnou projde člověk za 16 let?