DIGIarena.e15.cz

Takto vypadá pocta analogové fotografii

Jestliže jste někdy fotili na kinofilm, určitě vám zůstala krabička od filmu – filmovka – kterou je možné použít na spoustu věcí. Pokud jste si však filmy i vyvolávali, dalším odpadem byla hliníková kazeta, ve které byl film navinutý.

A právě tyto prázdné kinofilmové kazety posloužily jako základ pro tvorbu pomníku analogové fotografii, alespoň tak ji prezentuje studio Hillvale Photo z Austrálie. Nezávislá filmová laboratoř z Melbourne totiž od roku 2013 zpracovala přesně 50 000 kinofilmů, které byly vytaženy z kazety, vyvolány a předány svým majitelům. 

Klepněte pro větší obrázek

Pokud bychom zkusili zjistit statistická data, odpovídá těchto 50 000 kinofilmů přibližně 1,2 až 1,8 milionů fotografií. Samotné hliníkové kazety (či kontejnery) byly v takto velkém množství uskladněny ve třiceti padesátilitrových nádobách.

Inu a co s takovým množstvím kazet udělat jiného než je použít na něco monumentálního – zrodil se tedy nápad na vytvoření pomníku analogové fotografii. Ještě před tím však bylo potřeba z každé kazety odstranit plastové součástky...ručně...celý týden na tomto úkolu pracovalo třicet dobrovolníků.

Klepněte pro větší obrázek

Hned poté byly kazety odvezeny do sběrného dvora, kde byly slisovány do tří krychlí, přičemž tyto dohromady váží 304 kg a každá obsahuje přibližně 17 000 kinofilmových kazet. A k čemu je to všechno dobré?

Inu minimálně jako důkaz toho, že analogová fotografie rozhodně není mrtvá, když dokáže zaměstnat laboratoř přibližně 17 000 kinofilmy ročně, což odpovídá přibližně 70 filmům zpracovaným každý pracovní den po dobu tří let.

 

Další článek




celkem 4 komentáře

Nejnovější komentáře

Nevohne, chápe rozdíl mezi fotografií-obraze… Puntík 1. 3. 2017, 13:14
Ja by som si poctu analógovej fotografii pre… Jaroslav Vojkovský 28. 2. 2017, 10:50
Puntíka asi vohne z toho výrazu analog... Boban 28. 2. 2017, 00:20
No rozhodně není a např na středoformát je t… Detour 27. 2. 2017, 18:34

Další podobné články

Fotografie týdne: Nový Zéland - kostel dobrého Pastýře

Fotografie týdne: Nový Zéland - kostel dobrého Pastýře

Snímek o hvězdném nebi a mravním zákonu, který člověka dožene i na druhé straně světa. Obloha byla zdrojem nejen estetického úžasu, ale také obrazem přírodní přesnosti. Hvězdy se pohybují přesně, není možné jejich chod ovlivnit či změnit.

Martin Stranka: Umění a lidská tvořivost by neměly mít žádné hranice [rozhovor]

Martin Stranka: Umění a lidská tvořivost by neměly mít žádné hranice [rozhovor]

O vášni k fotografii, touze po sebevyjádření, obrazech, které se rodí v lidské mysli, ale také o té prozaičtější stránce života profesionálního uměleckého fotografa jsme si povídali s Martinem Strankou.

Fotografie týdne: T-K-A-C-Z aneb o pomíjivosti lidských výtvorů

Fotografie týdne: T-K-A-C-Z aneb o pomíjivosti lidských výtvorů

Snímek o tom, jak pomíjivá je lidská přítomnost, a co dovede příroda za pár let z „věčnými“ obydlími provést. Jedním ze zajímavých motivů katastrofických sci-fi filmů jsou katastrofy, při kterých vyhyne většina lidstva.

Časopis Popular Photography po 80 letech končí

Časopis Popular Photography po 80 letech končí

Fotografie týdne ve sněhu zasazená

Fotografie týdne ve sněhu zasazená

Snímek o sněhu, potopě světa a naději, která se skrývá pod viditelným povrchem. Asi každý zná biblický příběh po potopě světa (který má analogie v řadě okolních posvátných textech či mýtech), ve kterém je země zaplavena vodou a Noe, který je na své arše a nevidí žádné míso, kde by bylo možné přistát.

Video mapující 166 let titulních stran New York Times ukazuje prosazování fotografií

Video mapující 166 let titulních stran New York Times ukazuje prosazování fotografií

Fotografie týdne: Standing Out

Fotografie týdne: Standing Out

O snímku, který reflektuje, burcuje, angažuje. Ale také zve, mluví a nechává prostor k přemýšlení. Umění jako angažovaný projev lidského ducha bylo často předmětem jak diskusí nad samotným smyslem umělecké tvorby, tak také předmětem kritiky či vymezování se.

Výstava fotografií bez jediné vystavené fotografie – to je modernita

Výstava fotografií bez jediné vystavené fotografie – to je modernita

Může se to zdát nesmyslné, ale je to tak, současná doba přeje nevšedním přístupům, řešením a zážitkům. Na druhou stranu, jak byste chtěli vystavit pohyblivé fotografie – tedy něco co není ani fotkou a ani videem?