DIGIarena.e15.cz

Vyplatí se ještě prodávat fotografie přes fotobanky?


Pořád platí, že daleko víc se dá ve fotobankách vydělat prodejem grafiky, obzvlášť té vektorové?

Vysvětlení mediánu mi úplně trhá oči :) Medián je střední hodnota. Když se hodnoty uspořádají od nejmenší po největší, tak medián je ta hodnota, co leží přesně uprostřed.

Odpovědět  |   | 
Petr Václavek  |  17. 05. 2012 07:35  |  [109.80.238.xxx]

Ano, s těmi vektory to platí stále, i když letos ten rozdíl nebyl tak velký (jiná vstupní data) - podívejte se na srovnání v tomto článku: http://fotobanky.cz/vydelky-ve-fotobankach-2011...

Odpovědět  |   | 
spindl  |  17. 05. 2012 01:53  |  [88.103.155.xxx]

Jen drobna poznamka. Nevim, jestli ten median pocitate /respektive zjistujete, tam neni "co" pocitat/ opravdu tak, jak pisete nebo jen to jen chyba ve vykladu. Ale to opravdu neni definice medianu, takze pokud jste to tak doslovne pocital, tak rovnou zacnete zvnou. ;) Jinak je pravda, ze prumer by mohli rovnou zakazat, prumer je na ho*** :D

Odpovědět  |   | 
Adam  |  17. 05. 2012 09:00  |  [86.49.28.xxx]

Průměr není na ho***, jen je třeba vědět, co představuje. Ve spojení s mediánem vám například ukáže, na jakou stranu je soubor vychýlen, tedy jestli existují v souboru extrémně vysoké, nebo nízké hodnoty.

Odpovědět  |   | 
Petr Václavek  |  17. 05. 2012 07:33  |  [109.80.238.xxx]

Medián je samozřejmě počítán tak, jak píšete - data se vzestupně uspořádají a to co je přesně uprostřed je medián. Takže platí to co píšu v článku - mediánové hodnoty dosáhne právě polovina respondentů - jestliže je mediánová hodnota ročního výdělku 21 060 Kč, tak právě polovina bude mít minimálně takový výdělek.

Odpovědět  |   | 
Ivan Pirner  |  17. 05. 2012 10:28  |  [195.250.154.xxx]

Chybi Vam tam klicove sluvko "alespon"

Takze spravne: Alespon medianove hodnoty dosahne prave polovina respondentu.

Odpovědět  |   | 
Ondřej Bouda  |  17. 05. 2012 13:28  |  [46.23.53.xxx]

...s výjimkou případů, kdy je počet respondentů lichý :)

Odpovědět  |   | 
ferren  |  17. 05. 2012 17:04  |  [62.168.56.xxx]

fotobanky jsou jen mistem kde se velmi nenarocna nabidka setkava s velmi nenarocnou poptavkou,mira schopnosti se tak zivit je prakticky jen dana celkovou nenarocnosti vsech stran

debata kolem medianu je asi pro tento svet,kdy se obrazovy material prehazuje vidlema celkem typicka.holt nekdo plni fotobanky,nekdo spermobanky,ono to je fuk,megapixely nebo mililitry,pocet,to je to co se pocita......

Odpovědět  |   | 

Málo kdo si uvědomuje, že práce fotografa představuje náklady jak finanční, tak i časové. V prezentacích firem na internetu se pak objevují fotografie stažené z různých fotobank aniž by daná firma uhradila autorovi poplatek. Po upozornění na porušení autorského práva považují za nehoráznost, že se autor snímku svých práv dožaduje. Mám s tím zkušenosti, Rád bych se podělil s ostatními fotografy o jejich názor. Ivan Kocmánek, autor projektu AURIP:CZ

Odpovědět  |   | 
Petr Václavek  |  18. 05. 2012 09:32  |  [86.49.61.xxx]

On není problém ve stahovvání z různých fotobank - ty placené fotobanky si poměrně dobře hlídají a dovedou detekovat kradený/duplicitní obsah. Problém je v těch free fotobankách, kde provozovatel na sebe nebere žádnou zodpovědnost. Bohužel velké množství začínajících webdesignérů (a malých webdesignérských studií) používá na obrázky google, případně ony fotobanky, kde jde vše zdarma.

Odpovědět  |   | 
Jozef Peniak  |  09. 06. 2012 12:27  |  [92.245.199.xxx]

Podľa mňa sa fotiť pre fotobanky vôbec, ale vôbec neoplati. Oveľa pravdepodobnejšie a vhodnejšie je pre mňa si zarobiť fotením svadieb, večierkov a produktov. Prajem pekný deň!

Odpovědět  |   | 
Petr Václavek  |  10. 06. 2012 19:59  |  [109.80.238.xxx]

No a proč to nespojit a vydělat mnohem více? Při focení svadeb, večírků a různých akcí se dá nafotit mnoho pěkných detailů, abstrakcí, pozadí, textur, zátiší, jídel atd, které se dobře prodávají na fotobankách?

Navíc, pokud jste četl ten článek a případně se proklikl na ostatní výsledky průzkumu, tak byste zjistil, že většina těch, co to zkusila a vyplnila dotazník, tak si myslí, že se to vyplatí.

Odpovědět  |   | 


Posílat příspěvky e-mailem na adresu: Přihlásit k odběru

Barcelona barevná Autor: Azhar