Daemonius  |  18. 10. 2011 00:20

Ale strejda Ken říká, že stativ je pro amatéry a profíci používají stabilisované objektivy, tak kde je teda pravda??!
Btw. co takhle stativ a 70-200mm před Karlovým Mostem? Případně delší objektiv.Jinak s IS nebo VR se dá udržet leccos, osobně bych řešil stativ jen u krajinek apod.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
T-Lama  |  18. 10. 2011 01:09

Strejda Ken taky tvrdí, že profíci nepoužívají objektivy s velmi dlouhým ohniskem (jako je třeba Sigma 300-800/5.6) při focení zvířat ve volné přírodě , protože se umí dostatečně přiblížit. A podobných veselých historek z focení asi bude mít v rukávu víc.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Karel Kahovec  |  18. 10. 2011 08:14

Chcete zahájit diskusi stativ versus stabilizátor? Ale to je blbost, tyto dvě části výbavy spolu nesoupeří, nýbrž se doplňují a funkcí se částečně, ale opravdu jen částečně překrývají.
Se sebelepším stabilizátorem neudržíte pět sekund a sebelepší stativ vám bude na houby při focení z jedoucího vlaku. B-]
Rozumný fotograf má obojí.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  18. 10. 2011 16:02

Samozřejmě, jen sem tim chtěl vyjádřit svůj názor, že stativ neni univerzální a IS bych nepodceňoval.Část s Kenem byl samozřejmě vtip, jen nevim jestli to všem došlo..

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
lt  |  18. 10. 2011 10:51

Ken Rockwell Facts
Contributed by liem, Epic|, Fufie, michel_v, neom, Wintre, Bas|k, lament, mattsteg__ and pal.* Ken Rockwell is the Chuck Norris of photography
* Ken Rockwell's camera has similar settings to ours, except his are: P[erfect] Av[Awesome Priority Tv[Totally Awesome Priority] M[ajestic]
* Ken Rockwell doesn't color correct. He adjusts your world to match his.
* Sure, Ken Rockwell deletes a bad photo or two. Other people call these Pulitzers.
* Ken Rockwell doesn't adjust his DOF, he changes space-time.
* Circle of confusion? You might be confused. Ken Rockwell never is.
* Ken Rockwell doesn't wait for the light when he shoots a landscape - the light waits for him.
* Ken Rockwell never flips his camera in portrait position, he flips the earth
* Ken Rockwell ordered an L-lens from Nikon, and got one.
* Ken Rockwell is the only person to have photographed Jesus; unfortunately he ran out of film and had to use a piece of cloth instead.
* When Ken Rockwell brackets a shot, the three versions of the photo win first place in three different categories
* Before Nikon or Canon releases a camera they go to Ken and they ask him to test them, the best cameras get a Nikon sticker and the less good get a Canon sticker
* Once Ken tested a camera, he said I cant even put Canon on this one,thats how Pentax was born
* Rockwellian policy isn't doublethink - Ken doesn't even need to think once
* Ken Rockwell doesn't use flash ever since the Nagasaki incident.
* Only Ken Rockwell can take pictures of Ken Rockwell; everyone else would just get their film overexposed by the light of his genius
* Ken Rockwell wanted something to distract the lesser photographers, and lo, there were ducks.
* Ken Rockwell is the only one who can take self-portraits of you
* Ken Rockwell's nudes were fully clothed at the time of exposure
* Ken Rockwell once designed a zoom lens. You know it as the Hubble SpaceTelescope.
* When Ken unpacks his CF card, it already has masterpieces on it.
* Rockwell portraits are so lifelike, they have to pay taxes
* On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to National Geographic Magazine
* Ken Rockwell spells point-and-shoot "h-a-s-s-e-l-b-l-a-d"
* When Ken Rockwell went digital, National Geographic nearly went out of business because he was no longer phyically discarding photos
* For every 10 shots that Ken Rockwell takes, 11 are keepers.
* Ken Rockwell's digital files consist of 0's, 1's AND 2's.
* Ken Rockwell never focus, everything moves into his DoF
* Ken Rockwell's shots are so perfect, Adobe redesigned photoshop for him: all it consists of is a close button.
* The term tripod was coined after his silhouette
* Ken Rockwell never produces awful work, only work too advanced for the viewer
* A certain braind of hig-end cameras was named after people noticed the quality was a lot "like a" rockwell
* Ken Rockwell isn't the Chuck Norris of photography; Chuck Norris is the Ken Rockwell of martial arts.
* Ken Rockwell never starts, he continues

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
lt  |  18. 10. 2011 10:51

Sakra :-OKen Rockwell Facts
Contributed by liem, Epic|, Fufie, michel_v, neom, Wintre, Bas|k, lament, mattsteg__ and pal.* Ken Rockwell is the Chuck Norris of photography
* Ken Rockwell's camera has similar settings to ours, except his are: P[erfect] Av[Awesome Priority Tv[Totally Awesome Priority] M[ajestic]
* Ken Rockwell doesn't color correct. He adjusts your world to match his.
* Sure, Ken Rockwell deletes a bad photo or two. Other people call these Pulitzers.
* Ken Rockwell doesn't adjust his DOF, he changes space-time.
* Circle of confusion? You might be confused. Ken Rockwell never is.
* Ken Rockwell doesn't wait for the light when he shoots a landscape - the light waits for him.
* Ken Rockwell never flips his camera in portrait position, he flips the earth
* Ken Rockwell ordered an L-lens from Nikon, and got one.
* Ken Rockwell is the only person to have photographed Jesus; unfortunately he ran out of film and had to use a piece of cloth instead.
* When Ken Rockwell brackets a shot, the three versions of the photo win first place in three different categories
* Before Nikon or Canon releases a camera they go to Ken and they ask him to test them, the best cameras get a Nikon sticker and the less good get a Canon sticker
* Once Ken tested a camera, he said I cant even put Canon on this one,thats how Pentax was born
* Rockwellian policy isn't doublethink - Ken doesn't even need to think once
* Ken Rockwell doesn't use flash ever since the Nagasaki incident.
* Only Ken Rockwell can take pictures of Ken Rockwell; everyone else would just get their film overexposed by the light of his genius
* Ken Rockwell wanted something to distract the lesser photographers, and lo, there were ducks.
* Ken Rockwell is the only one who can take self-portraits of you
* Ken Rockwell's nudes were fully clothed at the time of exposure
* Ken Rockwell once designed a zoom lens. You know it as the Hubble SpaceTelescope.
* When Ken unpacks his CF card, it already has masterpieces on it.
* Rockwell portraits are so lifelike, they have to pay taxes
* On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to National Geographic Magazine
* Ken Rockwell spells point-and-shoot "h-a-s-s-e-l-b-l-a-d"
* When Ken Rockwell went digital, National Geographic nearly went out of business because he was no longer phyically discarding photos
* For every 10 shots that Ken Rockwell takes, 11 are keepers.
* Ken Rockwell's digital files consist of 0's, 1's AND 2's.
* Ken Rockwell never focus, everything moves into his DoF
* Ken Rockwell's shots are so perfect, Adobe redesigned photoshop for him: all it consists of is a close button.
* The term tripod was coined after his silhouette
* Ken Rockwell never produces awful work, only work too advanced for the viewer
* A certain braind of hig-end cameras was named after people noticed the quality was a lot "like a" rockwell
* Ken Rockwell isn't the Chuck Norris of photography; Chuck Norris is the Ken Rockwell of martial arts.
* Ken Rockwell never starts, he continues

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Grimjaur  |  18. 10. 2011 20:02

ještě bych to poprosil v AZBUCE, pak rozsypaný čaj a informace budou komplet.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
T-Lama  |  18. 10. 2011 02:16

K bodu číslo 4:1/300s na 300mm (ekv.35mm) že se nedá udržet z ruky?
O to bych se docela hádal.
Mno a k tomu dodatku na konci - na Karlově mostě fotí se stativem davy lidí a ještě jsem tam neviděl žádného výběrčího poplatků..

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
18. 10. 2011 06:33

Máte pravdu, zobecnil jsem to. Bylo to myšleno trochu jinak, než jak to vyznělo :)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Radek71  |  18. 10. 2011 08:21

Co to je za tu kauzu nocnich snimku Eiffelovky?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
18. 10. 2011 08:32

Její nasvícení je chráněno autorským zákonem, podle kterého nemáte právo pořizovat si záznam tohoto díla (sama věž už tomuto právu ve Francii nepodléhá, protože je starší než 100 let)."As a result, it is no longer legal to publish contemporary photographs of the tower at night without permission in France and some other countries." (Wikipedia.org)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
radek72  |  18. 10. 2011 10:34

Fotografovat Eiffelovku ze stativu klidně můžete, zakázáno to není. Jen nemáte právo publikovat fotografie nasvícené Eiffelovky a to nezávisle na tom, jestli je to foceno ze sttivu, nebo z ruky, bez povolení města Paříže.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Radek71  |  18. 10. 2011 11:24

Přesně takto bych to chápal, snad vyjma toho ze publikovat = komerčně publikovat. Tahat do vyhlášky nebo zákona stativ je přežvýkaná pseudoinformace, pocházející z té kauzy z Prahy, že nohy od stativu jsou zábor prostranství.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Kostka  |  18. 10. 2011 09:16

Pěkné shrnutí. Prosím je tu někdo z pokročilejších, kdo by naťukl, proč je problém extrémně dlouhý čas pro DSLR, popřípadě co v tom případě hrozí?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
18. 10. 2011 09:36

Tohle je jen můj odhad, takže očekávám, že se na mě sesypou ti "chytřejší": Myslím si, že extrémně dlouhý čas zrcadlovce neprospěje proto, že se může velmi zahřát její elektronika (a nakonec možná i přehřát a poškodit čip nebo celý fotoaparát). Ale mluvím tady o expozicích v řádu hodin.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
lemming  |  18. 10. 2011 09:48

Při expozici se IMHO nemá elektronika proč zahřívat - jen se sbírá náboj na čipu. Spíš aby zrcadlovka udržela tak dlouho zrcátko nahoře.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ondřej  |  18. 10. 2011 10:11

Snímač se zahřívá, a to docela razantně. Objevuje se tepelný šum a mnohahodinová expozice by mohla být docela problém

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Carabei  |  18. 10. 2011 11:44

Nedávno tu byla fotka mléčné dráhy nad šumavou od Ladislava Kamaráda. Z mnoha cca 240s expozic, pokud se nepletu, na tuto fotku používal modifikovaný Canon 5D, aby jej bylo možné chladit. Mnohahodinová expozice by tedy byla asi opravdu smrtící

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
18. 10. 2011 13:10

Čip se opravdu s expozicí zahřívá.Jak je napsáno výše, pro mnohahodinové expozice se často využívá speciálně upravených DSLR s chlazeným snímačem.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
nieco  |  18. 10. 2011 15:25

Takze to by malo znamenat ze v pripade ze sa foti v zime tak by mal byt senzor chladeni automaticky nie? :)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  18. 10. 2011 16:07

Ano v zimě hluboko pod nulou se opravdu fotí delší expozice lépe. Proto taky třeba fotky z Antarktidy mívají nižší šum i když to fotíte třeba na A900.Jinak, že se sensor při dlouhé expozici zahřívá si vyzkoušelo nedávno Sony u A55. Kombinace video, stabilizace v těle a polo-propustné zrcátko byla smrtící a nezvládalo to při normální teplotě fungovat víc jak pár minut. Zabiják byla v tomhle případě stabilizace, která ještě zvyšovala teplotu sensoru a okolí. Nicméně ani s vypnutou stabilizací se nedalo dosáhnout příliš dlouhého natáčení.Samozřejmě dlouhá expozice je trošku odlišná, nicméně sensory se opravdu dost zahřívají. Obecně platí, že CMOS s méně mpix jsou na tohle docela dobré. CCD žhaví trošku víc. Na opravdu dlouhé expozice je nejlepší asi film.. neb nehřeje.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
TA  |  19. 10. 2011 20:08

ako to je teda vyriešené u kamier, ktoré môžu bez problémov nahrávať záznam z CCD aj niekoľko hodín?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
T-Lama  |  18. 10. 2011 16:10

Umístění senzoru a dalších prvků kolem něj neumožňuje příliš efektivní chlazení (neproudí kolem něj vzduch a přenos tepla mezi senzorem a okrajem těla je bídný), přestože tělo samotné je kolikrát zmrzlé. Čip se tak stíhá rychleji zahřívat než ochlazovat.Je to asi jako mít malý pasivní chladič na procesoru v počítači a doufat, že to při větším zatížení uchladí větrák ve skříni.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Radek71  |  18. 10. 2011 13:09

Problem je zahrivani cipu a sum, delsi zabery se proto skladaji, viz vitezna fotka Kamarada horolezce. 600 expozic po minute, uz casy nad nekolik minut jsou problem. Vice nejake astrostanky o foceni, davaji tam chlazeni apod.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
18. 10. 2011 14:51

Tak se dohodněte, je to několik expozic po 240 s nebo 600 expozic po minutě?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Radek71  |  18. 10. 2011 15:00
avatar
18. 10. 2011 16:49

Takhle jo, díky

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Poltr  |  19. 10. 2011 00:03

ten časosběrný záznam, to mě celkem zajímá, jak na to ? zajímalo by mne to jestli to jde s mým Fujifilm S5 Pro (=Nikon D200), případně jaké máte zkušenosti ? prý se tam musí nastavit stejná hodnota expzice, není to blaf - to by pak bylo přece přepálené (podexponované) ne ?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
T-Lama  |  19. 10. 2011 01:31

Mělo by to jít prakticky s jakýmkoliv foťákem, který má přípojku na kabelovou spoušť, kam připojíš intervalometr (což je prakticky jen programovatelná spoušť). Některé modely mají snad tuto funkci i zabudovanou.Stejně tak by mělo být možné ovládat foťák přes počítač, což je ovšem použitelné jen v civilizaci. Proč by podle tebe měl být záběr přeexponovaný či podexponovaný, pokud budeš používat stále stejné expoziční hodnoty?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Poltr  |  19. 10. 2011 22:11

no já jsem chtěl vědět jestli to přímo neni v menu toho Fujifilmu, případně pod jakou položkou se to tam skrývá, proč bych měl mít strach aby to bylo přepálené ? : no protože jsem slyšel, že když to je foceno přes menu /automaticky to fotí, třeba další 3 hodiny/ tak jde o to že se to fotí na stejnou expozici v M, ale co když já třeba fotím stmívání / svítání tak pak logicky vzato bude něco podexponované/přeexp., ne ?! tak či onak, je to výzva pro redaktory aby na to udělali článek, video . . .

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
bigboban  |  19. 10. 2011 07:36

Tak se vším souhlas kromě bodu 5 - vždycky jsem panoramata fotil z ruky dokonce i nějaké to "víceřadé". V dnešní době si s menší nepřesností naprosto dokonale poradí SW ať už ve foťáku nebo v PC.
Jo a ještě k tomu čtvrtmelounu - je to pro mě docela šok. Všude v cizině jsem běžně fotil na stativ i ve městech, tak koukám že mám docela kliku. O nějakém zákazu nemám tušení jak u nás tak kdekoliv jinde. :-/

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
M  |  19. 10. 2011 08:24

zaujimave, fotil som Eiffelovku so stativom a nikto mi nic nepovedal. :-O

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Rengi  |  19. 10. 2011 08:43

Taky jsem to dneska v obci valil 56 km/hod a nikdo mi nic neřekl :)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
milxus  |  19. 10. 2011 10:35

Tak třeba v Paříži na Vítězném oblouku to hoši vyřešili jednoduše.
Zákaz vstupu se stativem
Kolega mi ho dole hlídal a já šel s fotákem kouknout nahoru.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
19. 10. 2011 20:09

Nemůže to být třeba tím, že je nahoře málo místa a pokud si tam každý roztáhne ještě stativ, ostatní o něj budou zakopávat?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
radek72  |  21. 10. 2011 12:24

Na spoustě míst u nás je zakázáno fotit se stativem, např. v chrámu Sv. Víta, ve vnitřních prostorách hradů a zámků (měly by to mít správně uvedeno v návštěvním řádu), nebo třeba i na petřínské rozhledně. Někde je to kvůli nedostatku místa (zřejmě ta rozhledna) někde proto, aby se neponičily podlahy - ty hrady a zámky. Špatné je, že někde nesmíte použít ani stativ a ani blesk, takže musíte honit ISO a to u starších foťáků je problém.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
mouze  |  01. 11. 2011 15:47

Bod 11

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Martin  |  15. 01. 2012 13:40

Jak je to doopravdy s tím používáním stativu, hledal jsem v diskusích jinde a údajně ta vyhláška už je zrušená??? Fotil jsem x krát na Karlově mostě se stativem a nikdy žádný problém ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory