DIGIarena.e15.cz

5 nejzajímavějších českých instagramistů – DJ Wich

Co se vyhledávání kvalitního obsahu týče, nepatří Instagram zrovna mezi ty nejpřehlednější. Mnohý velice snadno zapadne. Podíváme se na pět těch nejzajímavějších instagramistů tuzemské scény.

Jsem především hiphopový producent a DJ. Téhle činnosti se věnuji již od roku 1998. V týdnu jsem zavřený ve studiu, víkendy pak trávím stále na cestách a po koncertech. K focení jsem se dostal přes videa, které jsem začal točit někdy kolem roku 2009.

Instagram: o nejoblíbenějším fotomrvítku

Instagram: o nejoblíbenějším fotomrvítku

Instagram je aplikace pro mobilní telefony a současně také sociální síť pro fotografy. Mrvítko fotografií, které mnozí milují a jiní nenávidí. Proč?

Začínal jsem vnímat tvary, barvy, světlo, stín. Samotné focení ale přišlo až o něco později, až když jsem si pořídil iPhone. Ze začátku jsem klasicky fotil jídla, tenisky a jiný blbiny, ale časem jsem se začal učit trochu víc.

Klepněte pro větší obrázek

Tomášovu práci můžete sledovat nejen na jeho hlavním instagramovém účtu @djwich ale více z jeho soukromí se dozvíte i z @djwichpromo. Najdete ho i na Facebooku a Twitteru. Navštívit můžete také jeho webové stránky.

Jak jste se vlastně k Instagramu dostal?

Na první kontakt s Instagramem už si vlastně ani nepamatuju, ale mám dojem, že to bylo přes muziku. Konkrétně přes dva členy skupiny Dilated Peoples z Ameriky, které sleduji na Twitteru. Jsou to zhruba 4 roky dozadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Co pro Vás tato síť znamenala tehdy a co pro Vás znamená dnes? Berete ji jen jako reklamní kanál pro vaši práci, nebo je to „něco víc“?

Ze začátku to bylo jen nevýznamné medium, kam jsem sdílel věci, o kterých jsem nějak neuvažoval. Nyní je pro mě Instragram skvělou inspirací a důležitým místem pro kontakt s lidmi. Sleduji i spoustu lidí z branže, tudíž se zároveň jedná o informační kanál o jejich aktivitách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jakými zařízeními jsou focené snímky, které na Instagramu publikujete?

Všechny fotky jsou pořízené iPhonem. Začal jsem fotit čtyřkou, nyní mám iPhone 5s.

Používáte editační aplikace? Které a proč?

Veškeré fotky edituju výhradně v telefonu. Když je fotka vyfocená telefonem, měla by se na něm i upravit. Nejdříve snímek proženu aplikací Snapseed (iOS, Android) pro úpravu základních věcí, jako jsou kontrast, ambience, saturace, selective adjust, vignetace atd. Poté odešlu fotku přímo ze Snapseedu do Afterlight (iOS, Android, Windows Phone Store), kde vytahuji stíny a přidávám filtry dle nálady. Je skvělý, že každý filtr můžete dát v jakémkoliv poměru a s citem se dají i kombinovat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Něco podobného umí i VSCO Cam (iOS, Android)a jsem si jistý, že podobných programů už budou desítky, ale na tyhle dva jsem prostě zvyklej. Kdybychom se bavili o desktopu, používám Lightroom a Photoshop.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vyjma Vaší práce a kočky Bubliny publikujete na Instagramu i jiné snímky. Jedná se o momentky, nebo promyšlené fotografie? Hledáte k nim někde inspiraci?

Snímky si neplánuju, jsou to převážně spontánní fotky z cest, přírody a náhodných lokací. Jak už jsem zmiňoval, největší inspirací je pro mě samotný Instagram, kde sleduji spoustu skvělých nejen amatérských fotografů z celýho světa. Ze začátku jsem taky něco okoukal od mé dobré kamarádky a skvělé fotografky Alžběty Jungrové (@alzbetajungrova). Zapomenout nesmím ani na Petra Hricka (@hricca).

Mobilní fotografie pohledem profesionála – Alžběta Jungrová  

Mobilní fotografie pohledem profesionála – Alžběta Jungrová  

I profesionální fotografové nosí po svých kapsách mobilní telefony. Využívají jejich potenciálu? V jakých situacích po nich sáhnou? Pět otázek pro pět fotografů, kterým jejich mobil není úplně cizím.

Instagram je hodně o tagování, podle kterého se mezi snímky vyhledává. Máte nějaký pro Vás charakteristický, či alespoň oblíbený, tag?

Moc netaguju, nemám rád nahánění lajků pomocí nepřeberného množství hashtagů. Podle mě čím víc tagů, tím horší fotka. Navíc lidem jeho význam uniká a píšou nesmyslný hashtagy jen k pobavení. #milaneee jsem začal používat já, značí jídlo a celkem se chytl, ale už ho nepoužívám. Pak #bublinakocka označuje samozřejmě mojí číču.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Znáte nějaký univerzální návod, jak na Instagramu, samozřejmě za předpokladu vkládání adekvátního obsahu, uspět?

Univerzální návod neexistuje. Adekvátní obsah je relativní pojem. Každý na Instagramu hledá něco jinýho. Spoustu lidí vůbec nezajímaj pěkný fotky, ale hledají věci, jako jsou vtipy, fotky jídel, aut či bujného poprsí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jsem si jistý, že kdybych postoval víc fotek ze svého osobního života, selfies, to, co mám právě na sobě apod., tak mám dnes víc followers než doteď. I proto jsem si před týdnem udělal nový účet @djwichpromo, kam můžu rvát tyhle odlehčený věci čistě pro moje hudební fanoušky.

TinType – aplikace s hodně retro portréty

TinType – aplikace s hodně retro portréty

Ferrotypie, daguerrotypie a kolorovaná fotografie zažívá již delší dobu znovuzrození. A za všechno může iPhone a samotná mobilní fotografie, která přinesla „mrvítka“ jako Instagram či Hipstamatic.

Jinak uspět jako šikovnej fotograf bez proma je zřejmě těžký. Určitě je dobrý mít už nějakou základnu na Facebooku nebo Twitteru, mít to všechno propojený a snažit se postovat pravidelně, ale s mírou. Dobré je také rozlišovat jaký obsah nahrát kam.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

A co to vůbec znamená uspět na Instagramu? Lze dle počtu sledujících určit kvalitu snímků či hodnotu informací obsažených na daném profilu?

Sleduju skvělý fotografy, který mají pouze 3000 followers a naopak lidi od muziky, co jich mají miliony. Takže je to hodně relativní. Pokud se jedná o nějakou veřejně známou osobnost, může nahrávat absolutní blbosti, krást cizí fotky a může mít tisíckrát víc sledujících a likes než nějaký fotograf - profík.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

To máte jako se sledovaností na Youtube, podle které kvalitu daného videa rozhodně neposoudíte. Ta úměra tu podle mě moc nefunguje, lidi za tou fotkou hledají a vidí toho interpreta, ne jeho fotografický um.

Další článek




celkem 4 komentáře

Nejnovější komentáře

To like som nikdy nepochopil,asi som už star… Mato 17. 5. 2015, 10:50
To my všichni víme a jsme za to rádi :) mk 16. 5. 2015, 20:01
Asi mám poněkud odlišné představy o tom, co … Daniel Wonder 16. 5. 2015, 14:21
slabééé slaabé 16. 5. 2015, 10:01

Další podobné články

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Často mezi skutečností a představou může být velký rozdíl. Bruno Ferrero v jedné své povídce popisuje dialog dvou rybek. První se ptá druhé: „Co je to to moře, o kterém všichni hovoří?“ „To je přece to, v čem plaveme.“ ...

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

„Hlas volajícího na poušti.“ Tento biblický obraz Jana Křtitele se pravidelně opakuje v lidové mluvě a pořekadlech, ve výtvarném umění i literatuře. Jde o paradoxní větu, vždyť proč by někdo volal na poušti, na místě, kde ho nikdo nemůže slyšet?

Slepý fotograf Ian Treherne se své práce nehodlá vzdát

Slepý fotograf Ian Treherne se své práce nehodlá vzdát

Fotografie týdne: mimo obraz – o ochotě hledat anomálie a překračovat diskurs

Fotografie týdne: mimo obraz – o ochotě hledat anomálie a překračovat diskurs

Soustředit se na to, co děláme, čím žijeme, na okamžik. Jít si tvrdě za svým snem. Mít sen, vizi, plán, tah na bránu. Všechny tyto úvahy či postoje mají společné to, že je lze zařadit buď do konceptu amerického snu nebo alespoň do motivačních příruček.

Leica Sofort LimoLand – umělecké dílo od Jeana Pigozziho

Leica Sofort LimoLand – umělecké dílo od Jeana Pigozziho

Zábavné fotografování v galerii – když lidé vypadají jako z obrazu

Zábavné fotografování v galerii – když lidé vypadají jako z obrazu

Fotografie týdne: Aeuronautica – o svobodě, člověku a orlu

Fotografie týdne: Aeuronautica – o svobodě, člověku a orlu

Pták byl vždy vnímán jako určitý symbol svobody. Být volný jako pták. Toto lidové, ale také literární, tvrzení může vycházet ze dvou základních možných pohybů letce. Může se pohybovat horizontálně bez ohledu na překážky.