DIGIarena.e15.cz

7 nejlepších filmů o fotografii

Zkusili jsme sestavit žebříček filmů, jejichž ústředním tématem je fotografie. desítku jsme nenaplnili, ale budeme rádi pokud nám ji doplníte vlastními tipy na podobné klenoty kinematografie.
7 nejlepších filmů o fotografii

Dalo by se říci, že každý více či méně rozšířený koníček se jednou za čas ocitne jako ústřední téma některého z filmů. Podobně, jako je tomu se sportem, objevují se i filmy, jejichž ústředním námětem je fotografie.

Pokud není fotografie námětem, hraje alespoň velmi důležitou roli v celém filmovém příběhu. Pokusili jsme se proto sestavit žebříček filmů, v nichž právě fotografie hraje významnou roli. Nejedná se rozhodně o absolutní výčet a už vůbec to není výčet nějakým způsobem objektivní. Právě naopak jsou to naše subjektiví dojmy, které rozhodli o tom, zda zařadit či nezařadit snímek do přehledu.

1. Město bohů

Drsný snímek Fernando Meirellese je inspirován osudy skutečných lidí a přináší příběh dvojice kamarádů, kteří se narodili a žijí ve slumu Rio de Janeira Cidade de Deus. V průběhu let sleduje osudy těchto dvou přátel, přičemž jeden z nich se stává drogovým dealerem, zatímco druhému učaruje fotoaparát a začíná dokumentovat městskou džungli.

Předchozí KAPITOLY Následující


celkem 11 komentářů

Nejnovější komentáře

nevíte někdo jak se jmenuje hraný film o žid… Vida 1. 3. 2014, 23:38
No a co Salvador, ten se poděl kam??? www.cs… Alkoholik 2. 12. 2013, 14:11
Za mě definitivně Oči války a Bang bang club… Mogen 28. 11. 2013, 16:23
Oči války <a rel="nofollow" href="http://www… Patrick302 28. 11. 2013, 16:14
FILM a: Clona (Shutter) , režie: Masayuki Oc… topas61 28. 11. 2013, 10:19

Další podobné články

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Voda je něčím, co umožňuje život. Především národy, které žijí na poušti nebo v její blízkosti, mají niternou zkušenost s tím, co voda pro přežití znamená. Když zaprší, tak se zazelená a rozkvete poušť, téměř ze dne na den se změní k nepoznání.

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Biblická kniha Jonáš vypráví známý příběh o muži, který se snaží utéct před svým posláním. Utíká formálně před Bohem, který ho poslal do Ninive, ale jak z dalšího textu čtenář snadno pozná, utíká především sám před sebou

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Vlak je podivuhodně romantický způsob dopravy, byť otázkou je, co za jeho půvabem stojí. Jistě je třeba nechat, že cestování v něm je obvykle pohodlnější, že není ani pomalejší, že v něm lze přepravit i větší věc nebo třeba psa či kolo.

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Thomas Kuhn si ve své knize Struktura vědeckých revolucí povšimnul zajímavé věci. Žijeme v jistém paradigmatickém uvěznění. To, jaké právě převládá myšlenkové klima, je zcela určující pro to, co nás zajímá.

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Často mezi skutečností a představou může být velký rozdíl. Bruno Ferrero v jedné své povídce popisuje dialog dvou rybek. První se ptá druhé: „Co je to to moře, o kterém všichni hovoří?“ „To je přece to, v čem plaveme.“ ...

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

„Hlas volajícího na poušti.“ Tento biblický obraz Jana Křtitele se pravidelně opakuje v lidové mluvě a pořekadlech, ve výtvarném umění i literatuře. Jde o paradoxní větu, vždyť proč by někdo volal na poušti, na místě, kde ho nikdo nemůže slyšet?