DIGIarena.e15.cz

9 nejsvětelnějších zoomů, které si můžete aktuálně koupit

Vhodný objektiv je obvykle důležitější, než samotné tělo fotoaparátu. Se správným ohniskem a vhodnou clonou totiž dokážete vykouzlit záběry, o kterých mnozí uživatelé standardních skel jen sní.

Pořízení objektivu s pevným ohniskem je krok, ke kterému se obvykle odhodlají pokročilejší uživatelé, jejichž tvorba už směřuje ke specifičtějším žánrům. Nevýhodou pevného skla je samozřejmě absence změny ohniskové vzdálenosti – pokud je třeba musíte zkrátka zoomovat nohama.

Na druhou stranu je pevný objektiv obvykle světelný (rozuměj nejnižší clona max. F2,8) a má jednodušší konstrukci, takže jsou tyto objektivy i cenově dostupnější. Oproti tomu zoomové objektivy se složitější konstrukcí jsou obvykle dražší a jejich světelnost je buďto proměnlivá anebo stálá.

Nejčastější začátečnické chyby při úpravě fotografií a jak se jim vyhnout

Nejčastější začátečnické chyby při úpravě fotografií a jak se jim vyhnout

Téměř každý fotograf upravuje své snímky v počítači. Než najde efektivní workflow s kvalitním výsledkem, může to nějaký čas trvat. V našem článku se dozvíte, kterým z nejčastějších chyb je záhodno se vyhnout.

Před lety se začaly objevovat objektivy s parametry, o kterých jsme si v dřívější době mohli nechat jen zdát, níže najdete kousky, které jsou dostupné na našem trhu a patří mezi nejsvětelnější. Přehled jsme seřadili od toho nejlevnějšího.

Dalo by se říct, že prakticky za pusu můžete koupit asi nejsvětelnější zoom na trhu, a to objektiv Sigma 18–35 mm F1,8 DC HSM Art. Objektiv je určen pro APS-C zrcadlovky a nabídne efektivní ohniskový rozsah 27–52 mm. S jedním sklem tak pokryjete hned tři nejčastěji používaná pevná ohniska, a to vše při světelnosti F1,8. V nabídce je objektiv pro Canon, Nikon, Pentax a Sony. Cena se pohybuje od 19 990 do cca 21 500 Kč, potěší také čtyřletá záruka, která je u Sigmy standardem.

Druhá příčka patří objektivu Tokina At-X 14–20 mm F2, objektiv má o něco širší ohnisko a je taktéž určen pro zrcadlovky APS-C formátu – tentokrát je však v nabídce pouze pro Canon a Nikon. Efektivní rozsah ohnisek je ale zajímavých 21–30 mm, což je asi to nejširší, co na trhu v této světelnosti najdete. Cena startuje na 21 999 Kč.

Na třetím místě je opět Sigma, tentokrát však s objektivem Sigma 24–35 mm F2 DG HSM Art – tedy další z řady Art objektivů, které mají vynikající obrazovou kvalitu. Tento objektiv je však určen pro plnoformátové snímače (a samozřejmě i pro APS-C) a dostupný je s bajonetem Canon EF a Nikon F. Cena objektivu je cca 26 500 Kč.

Čtvrtá pozice patří také Sigmě, konkrétně se jedná o objektiv Sigma 50–100 mm F1,8 DC HSM Art, tedy další zástupce Art řady, tentokrát však určený pro menší APS-C snímače. Efektivní rozsah ohnisek je po nasazení na zrcadlovku 75–150 mm, což z něj činí ideální portrétní zoom, malým mínusem je snad jen absence stabilizace. Dostupný je s bajonetem Canon EF a Nikon F za cenu cca 32 400 Kč.

9 digitálních kompaktů, které má smysl koupit

9 digitálních kompaktů, které má smysl koupit

Ačkoli je nabídka kompaktních digitálů na trhu velmi široká, má smysl vybírat pouze v určité skupině. Ty nejlevnější nemají proti mobilu co nabídnout, a tak je třeba hledět především na technické parametry.

Další dvě místa patří objektivům Olympus Zuiko 14–35 mm F2 EZ (62 990 Kč) a Olympus Zuiko 35–100 mm F2 EZ (67 590 Kč), které patřily ve své době k tomu nejlepšímu, co bylo možné koupit pro formát 4/3. Vzhledem k tomu, že Olympus ale výrobu objektivů pro formát 4/3 ukončil, jedná se spíše o doprodej skladových zásob. Nemluvě o tom, že pro aktuální aparáty standardu micro 4/3 jsou na trhu již opticky kvalitnější objektivy.

Sedmé, osmé a deváté místo obsadila opět Sigma, tentokrát ale s objektivy, které jsou určené primárně pro natáčení videa. Jedná se o následující modely Sigma CINE 18–35 mm T2, Sigma CINE 24–35 mm T2,2 a Sigma CINE 50–100 mm T2. Objektivy jsou určené pro plnoformátový snímač a měly by zvládnout rozlišení až 8K. V nabídce jsou s bajonetem Canon EF a Sony E. Cena objektivů se pohybuje kolem 215 500 Kč za kus, s jejich dostupností je to však krapet horší.

Další článek




celkem 7 komentářů

Nejnovější komentáře

Taková kóc nésu. Tím obsloužit jsem myslela … MonikaSh 13. 9. 2017, 07:20
Ad 1) to se vám otevírá správně Ad 2) srovn… Petr Březina 11. 9. 2017, 20:53
Vy jste Irenka Fojtikova? 11. 9. 2017, 19:17
Za 1. si opravte odkaz na článek. Automatick… MonikaSh 11. 9. 2017, 18:10
Díky za upozornění, opraveno Petr Březina 11. 9. 2017, 12:36

Další podobné články

Kodak uvede na trh jednorázový filmový fotoaparát

Kodak uvede na trh jednorázový filmový fotoaparát

hähnel Modus 600RT – nový externí blesk pro standard micro 4/3

hähnel Modus 600RT – nový externí blesk pro standard micro 4/3

Nikon finálně končí s řadou Nikon1

Nikon finálně končí s řadou Nikon1

Další cashback spuštěn – se Sony a Fujifilmem ušetříte až 30 000 Kč

Další cashback spuštěn – se Sony a Fujifilmem ušetříte až 30 000 Kč

K aktuální promoakci, která je určená především novým ale i stávajícím zákazníkům Canonu a Olympusu, se přidaly Fujifilm a Sony. Další výrobci budou pravděpodobně brzy následovat.

DJI Phantome 5 bude mít pravděpodobně vyměnitelné objektivy – odhalily uniklé snímky

DJI Phantome 5 bude mít pravděpodobně vyměnitelné objektivy – odhalily uniklé snímky

Fujifilm Instax SQ6 – nový přírůstek do rodiny instantních fotoaparátů

Fujifilm Instax SQ6 – nový přírůstek do rodiny instantních fotoaparátů

Novinka od Fujifilmu na první pohled vypadá, jako kdyby vypadla z oka starému logu služby Instagram. Inspirace je zde tedy více než jasná a ostatně i název celé řady instantních fotoaparátů tomu odpovídá. Co je nového uvnitř?

Fujifilm spustil web s tipy pro své zákazníky

Fujifilm spustil web s tipy pro své zákazníky

Letní cashback Canonu: nazpět můžete získat až 7 500 Kč

Letní cashback Canonu: nazpět můžete získat až 7 500 Kč

​Léto se blíží a s ním přicházejí i nejrůznější slevové akce nejen pro fotografy. Před začátkem prázdnin spouští každoročně největší výrobci fotoaparátů promoakce typu cashback, kdy vracejí zákazníkům část prostředků investovaných do nákupu