37
Fotogalerie

Jak používat štítky na Instagramu? Tento průvodce vám poradí

Instagram je silné médium. Když víte, jak v něm vyhledávat, tak vás ani ten všelijaký balast kolem neobtěžuje. Nyní si dokonce můžete stáhnout příručku, které štítky na Instagramu ideálně používat, aby vaše fotka nezapadla.

Kerri MacDonaldová, která v The New York Times pracuje na pozici Social Media Photo Editor řekla, že když se doslechne o nějakém novém fotografovi, jako první si prohlédne jeho profil na Instagramu.

Olivier Laurent, editor foto sekce webové verze magazínu TIME zase prohlásil, že pravidelně používá Instagram k tomu, aby na něm hledal nové talenty. Díky zajímavým instagramovým feedům tak získává množství inspirace. Ta je zde však dostupná každému, stačí ji jen umět najít.

photographers-guide-instagram-hashtags_Stránka_01.jpg
Příručka vznikla ve spolupráci webů Photoshelter a feature shoot

Štítky (neboli Hashtagy – symbol #) jsou na Instagramu klíčem k úspěchu a k zviditelnění vaší fotografické práce se získáním potenciálních klientů, kterým své fotografie můžete nabídnout. Množství editorů, redaktorů a vydavatelů si vyhledávají své oblíbené štítky každý den a každý den mezi uživateli hledají něco zajímavého a neokoukaného.

„Štítky pomáhají velkým společnostem najít mé fotografie, díky čemuž se s nimi pak mohu domluvit na vzájemné spolupráci“ říká Joshua K. Jackson. „Uživatelé také díky těmto specifickým štítkům najdou na Instagramu mé fotografie, které si následně mohou na mých webových stránkách zakoupit.“

photographers-guide-instagram-hashtags_Stránka_03.jpg
Je rozdělena do třech částí a čítá na 40 stran

Samozřejmě je těžké určit, které štítky použít. Štítky, které jsou příliš obecné, nejsou totiž příliš užitečné. Pokud si je někdo vyhledá, ztratí se ve stotisícové džungli naprosto rozdílných snímků. Lepší tedy je blíže je specifikovat. A k tomu slouží průvodce The Photographer’s Guide to Hashtags.

Jedná se o obsáhlou příručku, která řadí štítky obsažené na Instagramu do jedenácti žánrů fotografie, jako například: cestování, portréty, černobílé fotografie, architektura, minimalismus, dokument, krajina, film atd. Čtenáři zde najdou tipy, jak zviditelnit své fotografie a celý svůj profil.  Samotné štítky jsou pak řazeny ještě do dvou kategorií: Searchable a Submittable.

První řečenou často vyhledávají foto redaktoři, druhá pak slouží k přesnému zacílení na určité feedy, kde může být autor viděn širokým publikem. Sami tvůrci příručky vytvořili štítek #myfeatureshoot (který je příkladem Submittable štítku), jenž je k dnešnímu dni přiřazen již více jak půl milionu snímků, mezi kterými autoři každý den nějaký uveřejní a tím jeho autora také značně zviditelní.

Příručka The Photographer’s Guide to Hashtags je rozdělena do tří částí, má 40 stran a je zdarma. Musíte se o ní ale přihlásit svým emailovým účtem, na který vám následně přijde odkaz k jejímu stažení.

Určitě si přečtěte

Články odjinud