9
Fotogalerie

Flickr: 1 TB místa pro všechny a design po vzoru Google+

Rozšířená služba Flickr pro uchovávání a sdílení fotografií poslední dobou zaostávala za konkurencí. To se nyní mění, nový design a 1TB místa zdarma mají přilákat uživatele zpět.

Populární webová služba Flickr dosud umožňovala nahrávat fotografie pouze v omezeném rozlišení a s měsíčním limitem objemu přenesených dat. Za větší prostor a neomezené rozlišení bylo nutné si připlatit.

Design webu už měl také své nejlepší roky za sebou a potřeboval obměnu. Na pondělní tiskové konferenci oznámilo Yahoo, které za Flickrem stojí, řadu velkých změn.

Uživatelé nově dostanou 1 TB prostoru pro fotografie a videa a to zcela zdarma. Jen pro představu, tato kapacita stačí pro uložení asi 220 tisíc fotografií v rozlišení 16 MPx. Nahrávání fotografií je zcela neomezené, u videí je nutné počítat s maximální délkou 3 minut.

00.jpg 
Na všechny novinky jsou návštěvníci upozorněni hned ze startu

Flickr údajně k této změně inspirovala komunita jeho uživatelů a chce nabídnout možnost sdílet fotografie v původní velikosti. Vůči Facebooku, který fotografie výrazně komprimuje, či Google+ kde je neomezený prostor pro fotografie pouze do rozlišení 2000×2000 bodů, tak získává výraznou konkurenční výhodu.

Prostor ale není jediné, co se mění. Flickr dostal nový kabátek s větším důrazem na samotné fotografie. Ty se při otevření zobrazují tak, aby zabíraly co největší plochu. Posunutím dolů je možné zobrazit podrobnosti a komentáře. Při prohlížení snímků tak nedochází ke zbytečnému rozptýlení pozornosti a fotografie si je možné lépe vychutnat. Vzhledově se nyní služba velice blíží Google+, rozložení ovládacích prvků je ale naprosto jiné.

1.jpg 4.jpg
Nová úvodní stránka klade více důrazu na sociální prvky; fotky či slideshow lze elegantně zobrazit na celou obrazovku, zdroj: Flickr

Změny se dotkly také uživatelských profilů. Po stylu Facebooku nalezneme nyní v horní části větší profilovou fotku a velký úvodní snímek. Obojí si lze změnit dle libosti. Dále přibyly nové funkce jako například animovaná prezentace snímků (slideshow) ve stylu Apple iPhoto s možností zobrazení na celou obrazovku.

2.jpg 3.jpg
Nové profily a jejich „photostream“; zobrazení uživatelských galerií v novém kabátu, zdroj: Flickr

S novým designem vypustilo do světa Yahoo také novou aplikaci pro mobilní telefony s operačním systémem Google Android. Ta nabídne stejnou funkčnost a podobný vzhled jako aplikace pro iPhone, jež se dočkala aktualizace již v listopadu.

unnamed (1).png unnamed (2).png unnamed (3).png unnamed.png
Ukázka aplikace Flickr pro android

Podle představených novinek to vypadá, že Flickr Pro končí. Není tomu ale tak, tato placená služba stále pokračuje. Za poplatek 50 USD/rok zmizí ze stránek všechny reklamy a navíc uživatelé získají přístup ke statistikám. Za 500 USD ročně pak lze rozšířit prostor až na 2 TB.

Jak je vidět, Flickr se opravdu snaží nalákat ztracené uživatele zpět. Uvidíme, jak zareagují jeho největší konkurenti.

Určitě si přečtěte

Články odjinud