ZW  |  28. 04. 2007 11:08

Brzy to dopadne tak, že analogový foťák nejdříve zpracuje obrazovou informaci snímacím čipem a z něj se pak obrázek osvítí na políčko kinofilmu.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
nill.cz  |  28. 04. 2007 15:37

Hmm, zajimava idea, zkombinoval by jsi nevyhody obou technologii, snimaci cip by na film prenesl nizsi dynamicky rozsah, nez je schopnej film pojmout - prisel bys o vyhodu vyssiho dynam rozsahu filmu. A vyhoda snadne manipulace s digitalnim zaznamem by byla taky ta tam...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
bsykora  |  28. 04. 2007 17:14

To je zajímavý nápad, ale když vezmeš rozlišení filmu, tak by to byla vyloženě škoda jít z nižšího rozlišení čipu do
mnohonásobně vyššího rozlišení filmu. Dynamický rozsah byl myslím již zmiňován. Například já skenuji 6X6 na zhruba 100 milionů, tedy megapixelů u velvie a to se ještě nedostávám na hranice rozlišení filmu. Limitující není
rozlišení filmu, ale kresba objektivu, takže se obávám, že snímání čipem a následné osvícení na negativ by bylo dost ve výsledku ubohé. Daleko lepší je nafocení na film a následné naskenování. Dávat něco mezi to je myslím pouze degradace výsledku. Mám pocit, že lidé prostě nechápou, že fim a křemíkový čip jsu dvě hodně rozdílné věci a dále si neuvědomují, že film je v mnoha ohledech lepší a naopak čip má také své výhody, ne ovšem tolik v kvalitě. Rozlišení je taktéž horší, protože kinofilm nemá osm až dest megapixelů, jak někteří lidé mylně tvrdí, ale zhruba třikrát tolik, ovšem pokud by někdo měl spočítat všechny body na filmu, nejspíš by se dostal k miliardám, nikoliv milionům. Navíc běžný skener rozlišení filmu gegraduje svým vlastním čipem, takže jediné dokonalé porovnání je promítnout jej kvalitním diaprojektorem a tam se projeví dokonale kvalita filmu. Rovněž proto se dodnes natáčení filmy, tedy když jde o kvalitu na analogový film, protože rozdíl je nesrovnatelný.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Mumintroll  |  28. 04. 2007 19:06

Ale to je len teraz. O par rkov budu cipy viac ako Full frame. A to velkostou. A verim tomu, ze nakoniec digital predci vyhody kinofilmu v celej skale.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
nill.cz  |  28. 04. 2007 21:27

taky si myslim, ze je to jen otazka casu a penez investovanych do vyvoje

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Blotto  |  30. 04. 2007 15:11

No, cipy vetsi nez full-frame se dnes bezne pouzivaji, vem si treba digi stenu od Hasselbladu. Pravdou je, ze je to zatim pro hornich deset tisic...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Escape 8.3  |  03. 05. 2007 22:07

Doakzal bych si tvrdit ze ani pro en ne, pac si myslim ze tam patrim a Hasselblad je moc... zatim mi staci Nikon D2X

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
jzb  |  02. 05. 2007 00:26

No jo, ale "o par rokov" nebude tak hned. Vždyť i s takovou slávou zaváděná digitální TV (DVB) zdaleka nedosahuje kvality obrazu silného analogového signálu.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
ntspm  |  28. 04. 2007 14:22

klasika bude zit dale ale jako specialPriklad z roku 2004 - vyslap na Mont Blanc
- Vsechny digitaly postupne selhavaly (zamrzla elektronika a akumulatory). Po dosazeni vrcholu jen posledni klasicka 35 mm SLR Nikon F zaznamenala vysledek. Navic po zpracovani (sken negativu a napaleni na CD ve Fujilabu) z klasicky nejlepe vylezly barevne A4 fotky.regine at post.cz

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
machr  |  28. 04. 2007 18:32

tak si sebou meli vzit digitaly urcene pro toto prostredi. jen idiot si neprecte podminky provozu a pak se divi. takovejhle dementu znam... B-]

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ricci  |  29. 04. 2007 00:08

Neznám jediný digitál který by ještě pracoval v podobných podmínkách kde si FM2 (FM3A) skoro ani nevšimne že je snad nějaká zima :o)))

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
mk  |  30. 04. 2007 17:04

"Na rozdíl od běžné zrcadlovky musíte doslova odstranit spodní kryt Leiky, film do aparátu zasunout a přichytit jej na cívku. Rozhodně však nelze tvrdit, že by šlo o nesnadnou činnost, brzy si na ni zvyknete."Omlouvání něčeho, co je hodně nešikovné, tím, že je to prostě klasika a nakonec si na to zvyknete, je divné. Kdyby to někdo takto udělal do současného přístroje, to by bylo řevu, ale protože to je v legendární Leice, tak to vlastně vůbec nevadí.Osobně jsem s Leicou nikdy nefotil, ale vím o jednom, co s ní fotí reportáže a většinou akorát zavazí, protože než to našteluje a zaostří, tak to trvá celou věčnost

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Petr Bubeníček  |  30. 04. 2007 22:16

Vážený pane nebo paní mk (promiňte, ale z vaší zkratky to nelze poznat),
vaši skepsi nesdílím. Opravdu nejde o činnost, která by vás výrazně omezovala. Na reportáž samozřejmě raději vzal jiný fotoaparát - spíše digitální. Avšak pro dokument je Leica vynikající alternativou.
Srdečně zdraví
Petr Bubeníček

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
tomáš  |  15. 05. 2007 13:03

dovolte mi se pousmát. tato vlastnost dálkoměrných fotoaparátů leica, tedy poněkud 'dinosauří' systém vyměňování filmu s sebou přináší jednu zásadní výhodu. tento systém je zde totiž z prostého důvodu: tělo leicy je narozdíl od současných zrcadlovek vyrobeno z jediného odlitku kovu. z čehož vyplývá, že zatímco zrcadlo si bedlivě chráníte v brašně silně vycpané 'molitany', leicou můžete s trochou nadsázky praštit pomyslného útočníka do hlavy a věřte tomu, že to odskáče hůř než foťák:)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Laco  |  15. 05. 2007 14:53

Mam niekolko fotoaparatov z 20-50 rokov, ktore su dodnes funkcne a medzi nimi aj Leicu IIIc z roku 1942. Nielen ze je v dobrom stave, ale vsetko na nej funguje. Rad by som videl digital, ktory by aj fungoval po 65 rokoch. Ohladom zavadzania, na kinofilmovych pristrojoch netreba nic nastavovat, takze ak niekto prekaza, tak su to amaterski fotografi, co sa hraju na profikov a po kazdom zabere menia nastavenie fotoaparatu. Pri filmovej Leice a inych fotoaparatoch s dialkomerom sa moze fotograf sustredit na to co sa deje a nie na to ako pracuje fotoaparat.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Norge  |  30. 04. 2007 17:52

Nikon F6 byl uveden v roce 2002? To myslíte vážně?:-O

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Escape 8.3  |  03. 05. 2007 22:04

Leica M7 rulezz vestavenej expozimetr je fajn ale ten Nikon F6 je taky moc peknej :)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Laudan  |  05. 05. 2007 08:26

zcela vyjimecne se zde obevil clanek o skutecne poradnem aparatu misto tech sracek co zde vesmes byvaji popisovany a navic v dobe kdy sam leicu shanim.
jeste by to chtelo nejakou recenzi na tu digitalni M8 z ktere lezou vystupy zcela nesrovnatelne s kinofilmem. ta ostrost a to obrovske mnozstvi detailu co poskytuje jeji desetimegovy snimac se s kinofilmem vubec neda porovnavat.sice si koupim leicu na film ale jen a pouze pro to,ze em osmicka stoji 110 tisic..........
kazdopadne vsak filmu odzvonilo,na digital proste nema a jen leica zapricinila,ze se k nemu byt velice nerad castecne vratim.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory