DIGIarena.e15.cz

Agentura Reuters zakazuje fotit do RAWu

Pravděpodobně ve světle několika různých případů, kdy se finálně publikované zpravodajské snímky lišily od originálně zachycených scén, přistoupila agentura k zásadnímu omezení fotografů.
Agentura Reuters zakazuje fotit do RAWu

Světová zpravodajská agentura Reuters upravila své podmínky pro fotografy na volné noze a zakázala jim fotografování do RAWu v případě, že chtějí snímky poskytnout Reuters pro zpravodajské účely.

Nově mohou fotografové posílat pouze snímky, které byly již ve fotoaparátu uloženy ve formátu JPEG. Informace byla oznámena všem fotografům formou krátkého emailu od obrazového editora agentury: 


Hi,

I’d like to pass on a note of request to our freelance contributors due to a worldwide policy change.. In future, please don’t send photos to Reuters that were processed from RAW or CR2 files. If you want to shoot raw images that’s fine, just take JPEGs at the same time. Only send us the photos that were originally JPEGs, with minimal processing (cropping, correcting levels, etc).

Cheers,


Podle vyjádření zástupce Reuters, je důvodem pro toto omezení zlepšení etického rozměru fotografování a také zkrácení doby mezi pořízením snímku a jeho předáním agentuře. Vzhledem k tomu, že chce agentura poskytovat nezkreslené zpravodajství, musí snímky zachycovat neupravenou realitu. Cílem zpravodajství není podle Reuters realitu interpretovat umělecky ale bez jakýchkoliv zásahů.

Fotografové pracující pro Reuters se řídí dvěma základními dokumenty:

Formát RAW je vhodnější pro dodatečné úpravy a je nutno jej konvertovat – právě tuto volnost chce Reuters odstranit a zároveň zrychlit práci fotografů tím, že odpadne nutnost konverze. Nikde však není řečeno, jakým způsobem bude agentura kontrolovat, zda byl snímek opravdu pořízen pouze do JPEGu.

Klepněte pro větší obrázek

Při běžné práci totiž fotograf snímá do RAWu a následně exportuje snímky do JPEGu, ačkoliv po tomto exportu jsou v metadatech (EXIF) zaznamenané informace o exportu a použitém programu, není problém EXIF data upravit podle vlastní potřeby, aniž by tento krok byl dohledatelný...

Další článek




celkem 107 komentářů

Nejnovější komentáře

Přesně tak, pro zajímavost: <a rel="nofollow… Cts 20. 12. 2015, 01:44
To si delás srandu, ze v nejakem datovem sou… Ass 26. 11. 2015, 15:57
Tak to jo :) Lemming 23. 11. 2015, 09:40
Re: No, je to OT, ale zkus točit video v mís… carl von bahnhof 23. 11. 2015, 06:24
No, je to OT, ale zkus točit video v místnos… Lemming 22. 11. 2015, 23:31

Další podobné články

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Rozdíl mezi tím, jaké věci jsou ve skutečnosti, a jak se nám jeví, může vést k radikální skepsi a odmítnutí smyslového vnímání světa, neboť se na něj nelze spolehnout, nebo k přesvědčení, že mezi skutečností – a tím, jak ji vidíme – existuje shoda.

Fotografie týdne: o účelu věcí, postmoderně a klavírech ve snech

Fotografie týdne: o účelu věcí, postmoderně a klavírech ve snech

Podle klasické aristotelovské teorie existuje ve věcech jistý parametr, který říká, k čemu daný objekt slouží, jaký je jeho smysl v kontextu celého vesmíru. Lze tedy říci, jaká je role člověka ve vesmíru, stejně jako dobrého jídla, hudebního nástroje...

Co se děje u Nikonu? Spousta novinek!

Co se děje u Nikonu? Spousta novinek!

Nikon letos slaví stoleté výročí založení společnosti a ačkoliv mnoho uživatelů očekávalo uvedení nějakého významného a zajímavého modelu, dočkali jsme se zatím spíše „drobností“. S postupem času je však těch drobností stále více a šušká se i o nové plnoformátové zrcadlovce, zatím se však musíme spokojit s málem...

Fotografie týdne: O vlastní roli, vtažení do příběhu a divadlu života

Fotografie týdne: O vlastní roli, vtažení do příběhu a divadlu života

Pokud bychom na ulici ve městě potkali herce, který bude hrát svoji divadelní roli, tak – bez ohledu na její obsah – na první pohled zpozorujeme, že je na takovém člověku něco divného.

Fotografie týdne: Boudo, budko, kdo v tobě přebývá

Fotografie týdne: Boudo, budko, kdo v tobě přebývá

Jaký je rozdíl mezi domem a domovem? Zatímco některé jazyky tuto diferenci vůbec neprovádí, v češtině je mezi nimi zásadní rozdíl. Dům je stavbou, má čistě materiální povahu, domov je ale něco zcela jiného...

Který světový deník platí nezávislým fotografům nejlépe?

Který světový deník platí nezávislým fotografům nejlépe?

Být nezávislý a pracovat jako freelancer přináší mnoho výhod, ale zároveň v sobě taková pozice skrývá i určité nejistoty. Podívejte se, jak nezávislí fotografové hodnotí spolupráci s nejznámějšími světovými deníky.

Největší lidský Nikon vznikl v Itálii

Největší lidský Nikon vznikl v Itálii

iPhone Photography Awards 2017 znají své vítěze

iPhone Photography Awards 2017 znají své vítěze

IPPAWARDS se pořádají již od roku 2007, kdy na trh přišel první iPhone, který však tehdy měl jen 2Mpx fotoaparát. Podívejte se na vítězné fotografie desátého ročníku.