DIGIarena.e15.cz

Agentura Reuters zakazuje fotit do RAWu

Pravděpodobně ve světle několika různých případů, kdy se finálně publikované zpravodajské snímky lišily od originálně zachycených scén, přistoupila agentura k zásadnímu omezení fotografů.
Agentura Reuters zakazuje fotit do RAWu

Světová zpravodajská agentura Reuters upravila své podmínky pro fotografy na volné noze a zakázala jim fotografování do RAWu v případě, že chtějí snímky poskytnout Reuters pro zpravodajské účely.

Nově mohou fotografové posílat pouze snímky, které byly již ve fotoaparátu uloženy ve formátu JPEG. Informace byla oznámena všem fotografům formou krátkého emailu od obrazového editora agentury: 


Hi,

I’d like to pass on a note of request to our freelance contributors due to a worldwide policy change.. In future, please don’t send photos to Reuters that were processed from RAW or CR2 files. If you want to shoot raw images that’s fine, just take JPEGs at the same time. Only send us the photos that were originally JPEGs, with minimal processing (cropping, correcting levels, etc).

Cheers,


Podle vyjádření zástupce Reuters, je důvodem pro toto omezení zlepšení etického rozměru fotografování a také zkrácení doby mezi pořízením snímku a jeho předáním agentuře. Vzhledem k tomu, že chce agentura poskytovat nezkreslené zpravodajství, musí snímky zachycovat neupravenou realitu. Cílem zpravodajství není podle Reuters realitu interpretovat umělecky ale bez jakýchkoliv zásahů.

Fotografové pracující pro Reuters se řídí dvěma základními dokumenty:

Formát RAW je vhodnější pro dodatečné úpravy a je nutno jej konvertovat – právě tuto volnost chce Reuters odstranit a zároveň zrychlit práci fotografů tím, že odpadne nutnost konverze. Nikde však není řečeno, jakým způsobem bude agentura kontrolovat, zda byl snímek opravdu pořízen pouze do JPEGu.

Klepněte pro větší obrázek

Při běžné práci totiž fotograf snímá do RAWu a následně exportuje snímky do JPEGu, ačkoliv po tomto exportu jsou v metadatech (EXIF) zaznamenané informace o exportu a použitém programu, není problém EXIF data upravit podle vlastní potřeby, aniž by tento krok byl dohledatelný...

Další článek




celkem 107 komentářů

Nejnovější komentáře

Přesně tak, pro zajímavost: <a rel="nofollow… Cts 20. 12. 2015, 01:44
To si delás srandu, ze v nejakem datovem sou… Ass 26. 11. 2015, 15:57
Tak to jo :) Lemming 23. 11. 2015, 09:40
Re: No, je to OT, ale zkus točit video v mís… carl von bahnhof 23. 11. 2015, 06:24
No, je to OT, ale zkus točit video v místnos… Lemming 22. 11. 2015, 23:31

Další podobné články

Fotografie týdne: Stromm

Fotografie týdne: Stromm

Snímek o tom, jak do stromů promítáme sami sebe v touze se převyšovat a přerůst, přetrvat svou existenci. Tak nějak automaticky, bez námahy. Stromy mají pro člověka od pradávna mystický charakter, a to nejen ve smyslu lidového objímání stromů nebo vycházení do přírody.

Unikátní snímky Saturnu z již neexistující sondy Cassini

Unikátní snímky Saturnu z již neexistující sondy Cassini

Fotografie týdne: Konec nákladového nádraží Žižkov

Fotografie týdne: Konec nákladového nádraží Žižkov

„Něco končí a něco jiného začíná“. Tato lidová úvaha je hojně rozšířená a má sloužit jako jakési pohlazení, zdroj naděje pro někoho, kdo se setká s koncem, který nechtěl. Jde o tvrzení, které v sobě mísí naději a jistý idealismus.

Fotografie týdne: jak běží čas metrem – o čase a bezčasí tančících v mysli fotografa

Fotografie týdne: jak běží čas metrem – o čase a bezčasí tančících v mysli fotografa

Co je to čas? Dokud se mne na to nikdo nezeptá vím to, ale jakmile mám odpovědět, uniká mi to. Tak nějak by bylo možné parafrázovat slavný výrok, jehož autorem je Aurelius Augustinus.

Nejstarší dochovaná fotografie amerického prezidenta – 1843

Nejstarší dochovaná fotografie amerického prezidenta – 1843

Návštěvníci muzea během pořizování fotografie svého dítěte v rakvi, poškodili 800 let starý předmět!

Návštěvníci muzea během pořizování fotografie svého dítěte v rakvi, poškodili 800 let starý předmět!

Budoucnost fotografie: Kam jsme se dostali a co bude dál?

Budoucnost fotografie: Kam jsme se dostali a co bude dál?

Svět fotografie se v několika posledních letech mění obrovskou rychlostí. Ke slovu se dostávají nové technologie, a to i z oblastí, které zdánlivě nemají s fotografií nic společného. Jaká budoucnost čeká médium fotografie?

Fotografie týdne: Budiž světlo – o světle, světu, slovu a stvoření

Fotografie týdne: Budiž světlo – o světle, světu, slovu a stvoření

Podle Jana Patočky mají slova svět a světlo společný etymologický, ale také především myšlenkový, kořen. Svět je to, co je osvětlené, co se nám zjevuje, co můžeme poznat.