DIGIarena.e15.cz

Agentura Reuters zakazuje fotit do RAWu

Pravděpodobně ve světle několika různých případů, kdy se finálně publikované zpravodajské snímky lišily od originálně zachycených scén, přistoupila agentura k zásadnímu omezení fotografů.
Agentura Reuters zakazuje fotit do RAWu

Světová zpravodajská agentura Reuters upravila své podmínky pro fotografy na volné noze a zakázala jim fotografování do RAWu v případě, že chtějí snímky poskytnout Reuters pro zpravodajské účely.

Nově mohou fotografové posílat pouze snímky, které byly již ve fotoaparátu uloženy ve formátu JPEG. Informace byla oznámena všem fotografům formou krátkého emailu od obrazového editora agentury: 


Hi,

I’d like to pass on a note of request to our freelance contributors due to a worldwide policy change.. In future, please don’t send photos to Reuters that were processed from RAW or CR2 files. If you want to shoot raw images that’s fine, just take JPEGs at the same time. Only send us the photos that were originally JPEGs, with minimal processing (cropping, correcting levels, etc).

Cheers,


Podle vyjádření zástupce Reuters, je důvodem pro toto omezení zlepšení etického rozměru fotografování a také zkrácení doby mezi pořízením snímku a jeho předáním agentuře. Vzhledem k tomu, že chce agentura poskytovat nezkreslené zpravodajství, musí snímky zachycovat neupravenou realitu. Cílem zpravodajství není podle Reuters realitu interpretovat umělecky ale bez jakýchkoliv zásahů.

Fotografové pracující pro Reuters se řídí dvěma základními dokumenty:

Formát RAW je vhodnější pro dodatečné úpravy a je nutno jej konvertovat – právě tuto volnost chce Reuters odstranit a zároveň zrychlit práci fotografů tím, že odpadne nutnost konverze. Nikde však není řečeno, jakým způsobem bude agentura kontrolovat, zda byl snímek opravdu pořízen pouze do JPEGu.

Klepněte pro větší obrázek

Při běžné práci totiž fotograf snímá do RAWu a následně exportuje snímky do JPEGu, ačkoliv po tomto exportu jsou v metadatech (EXIF) zaznamenané informace o exportu a použitém programu, není problém EXIF data upravit podle vlastní potřeby, aniž by tento krok byl dohledatelný...

Další článek




celkem 107 komentářů

Nejnovější komentáře

Přesně tak, pro zajímavost: <a rel="nofollow… Cts 20. 12. 2015, 01:44
To si delás srandu, ze v nejakem datovem sou… Ass 26. 11. 2015, 15:57
Tak to jo :) Lemming 23. 11. 2015, 09:40
Re: No, je to OT, ale zkus točit video v mís… carl von bahnhof 23. 11. 2015, 06:24
No, je to OT, ale zkus točit video v místnos… Lemming 22. 11. 2015, 23:31

Další podobné články

Lecia Oskar Barnack Award 2018 oznámila jména dvanácti finalistů

Lecia Oskar Barnack Award 2018 oznámila jména dvanácti finalistů

Fotografie týdne – o tom, že místo nemusí být vždy zeměpisné určení

Fotografie týdne – o tom, že místo nemusí být vždy zeměpisné určení

Otázka „Kde jsi?“ se na první pohled může zdát banální. Asi každý čtenář těchto řádků ví, kde se právě nachází, že sedí v kavárně, doma či v tramvaji. Jenže zde začíná první potíž. Být někde je vztažené k subjektu a jeho vztahu k okolí.

Sony World Photography Awards 2019 startuje

Sony World Photography Awards 2019 startuje

Fotografie týdne – o zármutku nad zánikem

Fotografie týdne – o zármutku nad zánikem

Pnutí mezi vztahem jednice a společnosti je v dějinách přítomno zcela od počátku. Kdo je důležitější? Koho upřednostnit? Kdo nese zodpovědnost? To jsou jen některé otázky, které nás při takto postaveném dilematu mohou napadnout

Mileniálové jako oběť technologického pokroku?!

Mileniálové jako oběť technologického pokroku?!

Jak zní fotografie? Odpoví vám projekt Sound Photography

Jak zní fotografie? Odpoví vám projekt Sound Photography

Fotografie týdne: Nadhled – s ním jde všechno snadněji

Fotografie týdne: Nadhled – s ním jde všechno snadněji

Nejdůležitější ctností pro život ve společenství lidí je nadhled. Co si pod ním představit? Předně je třeba říci, že mít nadhled neznamená být nezúčastněný nebo apatický. Nadhled není ignorací nebo nezájmem.

Po 45 letech končí Shutterbug s tiskem svého magazínu, zaměří se jen na web

Po 45 letech končí Shutterbug s tiskem svého magazínu, zaměří se jen na web