DIGIarena.e15.cz

Agentura Reuters zakazuje fotit do RAWu

Pravděpodobně ve světle několika různých případů, kdy se finálně publikované zpravodajské snímky lišily od originálně zachycených scén, přistoupila agentura k zásadnímu omezení fotografů.
Agentura Reuters zakazuje fotit do RAWu

Světová zpravodajská agentura Reuters upravila své podmínky pro fotografy na volné noze a zakázala jim fotografování do RAWu v případě, že chtějí snímky poskytnout Reuters pro zpravodajské účely.

Nově mohou fotografové posílat pouze snímky, které byly již ve fotoaparátu uloženy ve formátu JPEG. Informace byla oznámena všem fotografům formou krátkého emailu od obrazového editora agentury: 


Hi,

I’d like to pass on a note of request to our freelance contributors due to a worldwide policy change.. In future, please don’t send photos to Reuters that were processed from RAW or CR2 files. If you want to shoot raw images that’s fine, just take JPEGs at the same time. Only send us the photos that were originally JPEGs, with minimal processing (cropping, correcting levels, etc).

Cheers,


Podle vyjádření zástupce Reuters, je důvodem pro toto omezení zlepšení etického rozměru fotografování a také zkrácení doby mezi pořízením snímku a jeho předáním agentuře. Vzhledem k tomu, že chce agentura poskytovat nezkreslené zpravodajství, musí snímky zachycovat neupravenou realitu. Cílem zpravodajství není podle Reuters realitu interpretovat umělecky ale bez jakýchkoliv zásahů.

Fotografové pracující pro Reuters se řídí dvěma základními dokumenty:

Formát RAW je vhodnější pro dodatečné úpravy a je nutno jej konvertovat – právě tuto volnost chce Reuters odstranit a zároveň zrychlit práci fotografů tím, že odpadne nutnost konverze. Nikde však není řečeno, jakým způsobem bude agentura kontrolovat, zda byl snímek opravdu pořízen pouze do JPEGu.

Klepněte pro větší obrázek

Při běžné práci totiž fotograf snímá do RAWu a následně exportuje snímky do JPEGu, ačkoliv po tomto exportu jsou v metadatech (EXIF) zaznamenané informace o exportu a použitém programu, není problém EXIF data upravit podle vlastní potřeby, aniž by tento krok byl dohledatelný...

Další článek




celkem 107 komentářů

Nejnovější komentáře

Přesně tak, pro zajímavost: <a rel="nofollow… Cts 20. 12. 2015, 01:44
To si delás srandu, ze v nejakem datovem sou… Ass 26. 11. 2015, 15:57
Tak to jo :) Lemming 23. 11. 2015, 09:40
Re: No, je to OT, ale zkus točit video v mís… carl von bahnhof 23. 11. 2015, 06:24
No, je to OT, ale zkus točit video v místnos… Lemming 22. 11. 2015, 23:31

Další podobné články

Unikátní dokument, který vznikl omylem

Unikátní dokument, který vznikl omylem

Fotografie týdne: Z jiných světů přiletěl jsem k vám

Fotografie týdne: Z jiných světů přiletěl jsem k vám

Když o někom řekneme, že má svůj vlastní svět, máme většinou na mysli, že jeho způsob vnímání okolí je substandardní, že je to podivín, člověk výstřední.

Zakázané knihy o fotografovaní! Tyhle si ve vězení nepřečtete

Zakázané knihy o fotografovaní! Tyhle si ve vězení nepřečtete

Myšlenkové pochody úředníků jsou mnohdy velmi zvláštní. Důkazem toho je dostupnost a nedostupnost různorodých knih ve vězeňské knihovně ve státu Texas. Půjčíte si tu Mein Kampf ale na historii fotografie musíte zapomenout.

Focení v Yosemitech? Jedině s povolením!

Focení v Yosemitech? Jedině s povolením!

Fotografie týdne: za zraky ulice – o viděném a neviděném

Fotografie týdne: za zraky ulice – o viděném a neviděném

Když pamětníci vyprávějí o návštěvě v Sovětském svazu, jsou poměrně zřejmé vzpomínky na to, že existovaly trasy a ulice, kterými turisté chodit mohou, a naopak jakékoli odchýlení se trestalo.

Fotobanka Shutterstock zakázala stylizované fotky opic

Fotobanka Shutterstock zakázala stylizované fotky opic

Společnosti DJI a SkyPixel vyhlásily výsledky „vzdušné“ fotografické soutěže

Společnosti DJI a SkyPixel vyhlásily výsledky „vzdušné“ fotografické soutěže

Fotografie týdne: Stalker – o bytí v samotě v davu

Fotografie týdne: Stalker – o bytí v samotě v davu

Živíme se druhými lidmi. Tuto zkratku Jan Sokol používá, aby vyjádřil skutečnost, že předmětem obživy většiny společnosti již není zemědělství, dokonce ani průmysl, ale služby či státní sektor.