DIGIarena.e15.cz

Analogová fotografie je opět v módě. Proč? Je to prý zábava!

Analogová fotografie je opět v módě. Proč? Je to prý zábava!

Alespoň takový závěr vyplynul z průzkumu společnosti Ilford Photo, která na konci loňského roku oslovila tisíce fotografů ze sedmdesáti zemí světa s cílem lépe porozumět potřebám dnešních fotografů, používajících namísto paměťových karet fotografický film.

Klepněte pro větší obrázek

Že jde o čerstvý módní trend, dokládá třicetiprocentní zastoupení mladé generace pod 35 let, 60 % z nich pak používá aparát méně než 5 let. K analogové fotografii se mnoho fotografů dostalo díky darovanému přístroji od příbuzných či známých, velmi často byl zdrojem také aukční portál eBay. Nejčetněji zastoupenými pak byli výrobci Canon, Nikon, Mamiya a Pentax.

V otázce použití černobílého či barevného filmu mají, zdá se, všichni jasno. Plných 98 % používá černobílý film, přičemž třetina výhradně. Naproti tomu pouhá 2 % fotografů zůstává čistě u barevného filmu. V 86 % jsou zastoupeny filmy svitkové, což odkazuje právě na používání středoformátových přístrojů.

Klepněte pro větší obrázek

Na otázku „Co vás přivedlo k používání analogového fotoaparátu“ zaznívaly nejčastěji odpovědi typu „je to zábava“ nebo „je to retro“. Další respondenti zmiňovali možnost zpomalit a díky technologickým limitům se lépe soustředit na výsledný snímek. Přitažlivý je pro fotografy rovněž proces vyvolávání. Není tedy divu, že takřka polovina z nich si fotografie vyvolává sama v temné komoře.

V dnešní informační době není s podivem, že se drtivá většina tázaných používání analogového fotoaparátu naučila zcela sama, za pomocí internetu či knih. A jak jste na tom s analogovou fotografií vy?

Další článek




celkem 24 komentářů

Nejnovější komentáře

Minusy dávají digitální sterility, sterilní … Deep 27. 6. 2015, 09:15
Tohle může ze sebe vysoukat jenom primitiv. … Deep 27. 6. 2015, 09:12
HDR? Chceš snad říct umělohmotný hnus, ne?.)… Deep 27. 6. 2015, 09:09
Hloupýho nepřesvědčíš, ať se opékají se svým… Deep 27. 6. 2015, 09:08
Klasická barevná fotografie je naprd, když n… Deep 27. 6. 2015, 09:07

Další podobné články

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Být profesionálním fotografem či filmařem může někdy vyžadovat odvahu hodnou výkonu adrenalinových sportů. Zvlášť, když máte zdokumentovat jedny z posledních sběračů medu nepálských včel

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Snímek o ztracených domovech ukazuje jeden takový tvůrčí pokus, který je ale nedokončený, neúplný, rozdělaný. Ukazuje rozestavěný dům, který už asi nikdo nepostaví; psa, který se dívá kolem sebe a neví, kam patří.

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Déšť je přírodní jev se zvláštní poetikou. Pokud na poušti začne pršet, tak velice rychle rozkvete a zazelená se. Celé to působí téměř jako zázrak – vyprahlá kamenitá poušť se během několika chvil přemění na krásné místo.

EyeEm Awards 2017 jdou do finiše. Podívejte se na výběr 20 úchvatných fotografií

EyeEm Awards 2017 jdou do finiše. Podívejte se na výběr 20 úchvatných fotografií

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Říká se, že dobrá architektura by měla určitým způsobem citlivě pracovat s okolní krajinou. Santini na Vysočině vycházel z barokní představy, že ji lze přeměnit. Jeho stavby s krajinou nelícovaly, neztrácely se, ale dotvářely ji.

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Rozdíl mezi tím, jaké věci jsou ve skutečnosti, a jak se nám jeví, může vést k radikální skepsi a odmítnutí smyslového vnímání světa, neboť se na něj nelze spolehnout, nebo k přesvědčení, že mezi skutečností – a tím, jak ji vidíme – existuje shoda.