DIGIarena.e15.cz

Apple vyvíjí technologii pro 3D zobrazení na displeji

Třetí rozměr jako běžná součást zobrazování fotografií na mobilních zařízeních? Proč ne! Apple pracuje na nové 3D technologii, která by brzy mohla být součástí jeho přenosných produktů.
Apple vyvíjí technologii pro 3D zobrazení na displeji

Jedná se o metodologii zobrazení fotografií nebo videa na standardním dvourozměrném displeji, které se jeví jako trojrozměrné. Jablíčkáři již něco podobného znají ze svých iPhonů a iPadů…

… od verze operačního systému iOS 8 je na domovské ploše počítačově simulován třetí rozměr čili hloubka. Nová technologie Parallax Depth Rendering by však měla jít o krok dál. Kromě simulace tzv. efektu paralaxy (jak to Apple nazývá) totiž pracuje také se simulací hloubky ostrosti.

Klepněte pro větší obrázek

Vykouzlení 3D iluze předchází tři úkony: pořízení vstupního snímku/videa, rozdělení obrázku do dvou a více vrstev (segmentů) a získání informace o vzdálenosti mezi obrazovkou a divákem. Po vyrenderování se poté obrázek na obrazovce „mění“ při pohybu se zařízením podle úhlu/vzdálenosti, pod nímž/ z níž se na něj pozorovatel dívá.

Parametry, které mohou být změněny u jednotlivých částí (vrstev) obrazu pro vytvoření efektu paralaxy, zahrnují polohu, měřítko, natočení, perspektivu a zkreslení, pro simulaci hloubky ostrosti to jsou rozostření, ostrost, měřítko, pozice, rotace, barva, kontrast, sytost, odstín a jas. Jednotlivé segmenty obrazu jsou poté následně „naskládány“ na sebe a renderovány jako vícevrstevný obraz. Informace o pozici/vzdálenosti mezi pozorovatelem a displejem je analyzována prostřednictvím objektivu fotoaparátu zabudovaného v zařízení (smartphonu, tabletu…).

Klepněte pro větší obrázek

Rozdělení obrazu na jednotlivé části lze dosáhnout hned několika způsoby, např. pořízením snímků s různým bodem zaostření, nebo dvou snímků, z nichž jeden je exponován s bleskem a druhý bez. U fotografií, kde je hlavní objekt zřetelně oddělen od pozadí (např. u portrétů) lze rozdělení obrazu provést jednoduše prostřednictvím identifikace objektu v popředí.

Klepněte pro větší obrázek

Kdy se tato technologie objeví v některém z produktů značky Apple, není známo. Velmi pravděpodobně ji ale nenajdeme v následující generaci iPhonů, jež by měly být ohlášeny toto září.

Podrobnosti o vyvíjené technologii s názvem Parallax Depth Rendering byly zveřejněny na webu patentlyaple.com.

Další článek




celkem 1 komentář

Nejnovější komentáře

Samá 3D iluze a výsledek nic moc, jak u tele… nonterraqueos 2. 9. 2015, 21:29