DIGIarena.e15.cz

Autoportrét při F1,2 aneb k čemu je dobrá Wi-Fi v digitálu

Autoportrét při F1,2 aneb k čemu je dobrá Wi-Fi v digitálu

Fotografování s velmi malou hloubkou ostrosti s sebou nese poměrně výrazné riziko špatného zaostření snímku. Zvláště když použijete objektiv se světelností F1,2, kde se hloubka ostrosti při plně otevřené cloně pohybuje v řádech milimetrů. 

Jedním takovým portrétem zaujal své okolí fotograf Joseph Parry, který použil pro autoportrét objektiv Canon EF 85 mm F1,2 a přitom má na snímku dokonale ostré oči. Vzhledem k počtu dotazů se rozhodl poskytnout krátký videonávod pro všechny, kdo po podobném portrétu touží.

Vášeň pro portrét: Canon EF 85 mm F1,2 L II USM

Vášeň pro portrét: Canon EF 85 mm F1,2 L II USM

Krásné a výjimečné věci přitahují člověka v každém odvětví lidské činnosti. I ve světě fototechniky existují nedostižné sny.

Potup je vcelku jednoduchý – stačí spárovat fotoaparát s mobilem nebo tabletem, přepnout se do manuálního režimu ostření a zaostřit na oči. Pak už jen musíte zadržet dech a po dobu expozice se nehýbat. Nejrizikovější částí postupu je stisk vzdálené spouště, proto Parry drží tablet přímo před sebou a než jej odstraní ze záběru, položí prst na virtuální spoušť – druhou možností je použití samospouště, kdy je mezi dotykem tlačítka a expozicí snímku dostatečně dlouhá doba na přesun ruky s telefonem/tabletem pryč ze záběru.

Podobným způsobem je možné využít vzdálené ovládání i při klasickém snímání v ateliéru, kdy stojíte nikoliv před, ale za fotoaparátem. A pak že je bezdrátové ovládání zbytečné...

Další článek




celkem 2 komentáře

Nejnovější komentáře

Re: anebo to dělá na F32 a pak vše kromě očí… Martin 5. 4. 2016, 19:17
anebo to dělá na F32 a pak vše kromě očí v P… brandýs n l 4. 4. 2016, 15:31

Další podobné články

Smartphone Photography 101 vám pomůže zlepšit váš fotografický um

Smartphone Photography 101 vám pomůže zlepšit váš fotografický um

Nezáleží na tom, kolik lidí už fotografuje mobilními telefony a kolik snímků už tak vyfotili. Stále najdete větší množství těch horších, než těch lepších. I pro ně je připraveno několik rad, které by ji mohly pomoci zlepšit se.

5 tipů jak dosáhnout lepších nočních streetfotek

5 tipů jak dosáhnout lepších nočních streetfotek

Noční fotografie je poměrně komplexní disciplínou, v níž se musíte obvykle dopředu rozhodnout, jak má výsledná fotografie vypadat a tomu také přizpůsobit svoji techniku. Oproti tomu streetfotografie je velmi podobná reportáži, kde je třeba být pohotový.

Vánoční světýlka jako zdroj osvětlení pro portréty?

Vánoční světýlka jako zdroj osvětlení pro portréty?

Vánoční osvětlení je jednou z věcí, které využíváme v roce velmi krátce – obvykle pár týdnů na přelomu roku a případně jako výzdobu různých večírků a oslav. Proč ale nezkusit pomocí malých LED světýlek vytvořit zajímavé portréty?

3 nejhorší momenty, se kterými se jako fotograf setkáte

3 nejhorší momenty, se kterými se jako fotograf setkáte

V okamžiku, kdy držíte v ruce pokročilejší fotoaparát, rázem se z vás stává „pan fotograf“, na kterého se obvykle každý obrací pro radu. Pokud ale aparát v ruce nemáte, jste obyčejným člověkem, kterému je třeba vše vysvětlit – v obou rolích se ale dostanete do mnohdy bezvýchodných situací...

Nejčastější začátečnické chyby při úpravě fotografií a jak se jim vyhnout

Nejčastější začátečnické chyby při úpravě fotografií a jak se jim vyhnout

Téměř každý fotograf upravuje své snímky v počítači. Než najde efektivní workflow s kvalitním výsledkem, může to nějaký čas trvat. V našem článku se dozvíte, kterým z nejčastějších chyb je záhodno se vyhnout.

Proč je důležité rozptýlené světlo a jak ho použít?

Proč je důležité rozptýlené světlo a jak ho použít?

Co dělá fotografii skvělou fotografií?

Co dělá fotografii skvělou fotografií?

Na fotografovu oblečení při focení portrétů záleží více než si myslíte!

Na fotografovu oblečení při focení portrétů záleží více než si myslíte!

I když to tak na první pohled vypadat nemusí, do jisté míry opravdu záleží na tom, jakou barvu má fotografovo tričko při focení portrétu. Tušíte proč by tomu tak mělo být a neměli byste se soustředit pouze oblečení toho, kdo je před objektivem?