DIGIarena.e15.cz

Barevné korekce jako důležitá součást postprocesu, zejména filmového


fotič  |  26. 11. 2017 12:50  |  [89.102.13.xxx]

Vyvážení barev a správné nastavení ICM profilů je něco, co většině fotografů, zejména těm, co fotili celý život na film, nic neříká. Buď to za ně řešil fotolab, nebo postprocesing v tiskárně, když se tiskly obrazové publikace. Ono také v podmínkách domácí temné komory moc prostoru k takovémuto počínání nebylo. Teprve digitální technika umožnila do tohoto segmentu práce s fotografiemi nahlédnout každému, kdo o to má zájem, disponuje vhodným HW a SW a patřičnými znalostmi. Kolorimetr s univerzální sondou pro nastavení displejů i výtisků je k mání za 12.000 Kč a použitelný pro tři uživatele, takže když se na něj tři jedinci složí, vyjde to na 4.000 Kč každého a výsledky jsou, zejména při tisku na papír, velice markantní, zejména při použití alternativních papírů a tiskových náplní.

Odpovědět  |   | 
chel  |  26. 11. 2017 15:25  |  [89.177.171.xxx]

Ten clanek co vim tak mluvi o uplne necem jinem nez vyvazeni bile. On mluvi o zmene barev tak aby dana scena barevne separovala hlavni objekt a aby cely film pusobil podobne v celem rozsahu. To nema s profily a vyvazenim moc spolecneho.

Odpovědět  |   | 
fotič  |  27. 11. 2017 18:10  |  [89.102.13.xxx]

Jenže ono to spolu souvisí, protože než začneš vyrábět v obrázku barvy, které v něm původně nebyly, musíš mít celý postprocesingový řetězec správně nastavený mít k dispozici HW a SW, který takovéto kouzlení zvládne.

Odpovědět  |   | 
L.  |  26. 11. 2017 22:56  |  [91.219.246.xxx]

Hele, fotič, kolik znáš lidí, co v domácích podmínkách vyvolávali barevné filmy? Co znám já, tak dělali jen černobílé, protože barevný proces byl příliš komplikovaný.

Odpovědět  |   | 
fotič  |  27. 11. 2017 18:08  |  [89.102.13.xxx]

Mám za sebou několik desítek ORWOchromů, vyvolávaly jsem je pomocí plechových balení chemikálií od Fomy. Pak se objevily Fomachromy, kde bylo vyvolávání v laboratoři v ceně filmu, takže jeden diapozitiv vyšel na korunu, nepočítaje rámeček. A pod stolem v igelitce se mi těch zarámečkovaných diáků válí několik set. Když mám někdy dlouhou chvíli, tak je postupně strkám do skeneru a převádím do počítadla, ale když z toho má vylézt opravdu slušný obrázek, tak to obnáší dost blbnutí v photoshopu. A skener jede pod Vuescanem, protože Minolta Scan Dul III nemá pro W7 original ovladače.

Odpovědět  |   | 


Posílat příspěvky e-mailem na adresu: Přihlásit k odběru