DIGIarena.e15.cz

Bitva tří císařů hledáčkem rakouských fotografů

Skoro až do konce roku trvá na zámku ve Slavkově u Brna výstava fotografií z loňské Bitvy tří císařů. Tato bitva se odehrála východně od Brna dne 2. prosince roku 1805 a je považována za jeden z nejvýznamnějších a nejkrvavějších střetů, které se na území Moravy odehrály.
Bitva tří císařů hledáčkem rakouských fotografů

A právě na rekonstrukci této slavné události se každoročně v prosinci sjíždějí nadšenci a vojenští historici z celého světa, aby se utkali na polích pod kopcem Santonem poblíž Tvarožné v jedné z nejoblíbenějších – a tedy samozřejmě vítězných Napoleonových bitev. Loňský 199. ročník bitvy navštívil také vídeňský fotografický klub Fotogruppe Brigittenau pod vedením již sedmašedesátiletého zkušeného fotografa Wernera Weisse.


Werner Weiss, zasloužilý vedoucí skupiny Brigittenau

Tato skupina není ani tak profesionální, jako spíše nadšená, nicméně její fotografie si drží poměrně vysokou úroveň. Na první pohled je jasné, že se Brigittenau nesnaží o foto umělecké, ale spíše dokumentární, což je u focení rekonstrukce bitvy naprosto pochopitelné. Všechny fotografie jsou barevné a mají shodný formát. K vidění jsou jak scény davové s přehršlí uniformovaných mužů, koní, pušek a děl, tak nadmíru zajímavé portréty a momentky z válečné vřavy.


Napoleon by se nejspíše velmi divil. Za jeho časů byla tato pole pokryta sněhem.

Jak už bylo řečeno, výstava je k vidění na slavkovském zámku, a můžete ji navštívit denně od 9. do 17. hodiny a to až do 11.prosince. 2005. Bližší informace naleznete na webové adrese Historického Muzea ve Slavkově u Brna: http://www.zamek-slavkov.cz  

Další článek




celkem 1 komentář

Nejnovější komentáře

Tvarožná a bitva delph 20. 9. 2005, 22:01

Další podobné články

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Voda je něčím, co umožňuje život. Především národy, které žijí na poušti nebo v její blízkosti, mají niternou zkušenost s tím, co voda pro přežití znamená. Když zaprší, tak se zazelená a rozkvete poušť, téměř ze dne na den se změní k nepoznání.

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Biblická kniha Jonáš vypráví známý příběh o muži, který se snaží utéct před svým posláním. Utíká formálně před Bohem, který ho poslal do Ninive, ale jak z dalšího textu čtenář snadno pozná, utíká především sám před sebou

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Vlak je podivuhodně romantický způsob dopravy, byť otázkou je, co za jeho půvabem stojí. Jistě je třeba nechat, že cestování v něm je obvykle pohodlnější, že není ani pomalejší, že v něm lze přepravit i větší věc nebo třeba psa či kolo.

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Thomas Kuhn si ve své knize Struktura vědeckých revolucí povšimnul zajímavé věci. Žijeme v jistém paradigmatickém uvěznění. To, jaké právě převládá myšlenkové klima, je zcela určující pro to, co nás zajímá.

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Často mezi skutečností a představou může být velký rozdíl. Bruno Ferrero v jedné své povídce popisuje dialog dvou rybek. První se ptá druhé: „Co je to to moře, o kterém všichni hovoří?“ „To je přece to, v čem plaveme.“ ...

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

„Hlas volajícího na poušti.“ Tento biblický obraz Jana Křtitele se pravidelně opakuje v lidové mluvě a pořekadlech, ve výtvarném umění i literatuře. Jde o paradoxní větu, vždyť proč by někdo volal na poušti, na místě, kde ho nikdo nemůže slyšet?