DIGIarena.e15.cz

Canon EF 35 mm F1,4L II USM – klasika v novém

Canon představil druhou generaci populárního reportážního objektivu s ohniskem 35 mm a světelností F1,4. Nejedná se však pouze o úpravu několika parametrů, ale o konstrukčně zcela nový objektiv.

Celá řada objektivů, nejen značky Canon, se v posledních letech dočkala svých nástupců, obvykle značených římskou číslicí II, podobně, jako je tomu u některých modelů fotoaparátů. Důvodem k vydávání nových verzí skel je obvykle vysoké rozlišení snímače zrcadlovek.

Od určitého rozlišení snímače v digitální zrcadlovce již nejsou starší verze objektivů schopné podávat uspokojivý výsledek, jelikož rozlišovací schopnosti použitých čoček bývají nižší než rozlišovací schopnosti digitálních snímačů s vysokým rozlišením. To je jedním z hlavních důvodů, ro se setkáváme s „faceliftovanými“ objektivy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dalším z důvodů je také to, že většina výrobců neustále vyvíjí nové a nové technologie, které mají napomoci co nejlepšímu přenosu obrazu. Těmi nejčastěji používanými jsou asférické čočky nebo čočky z nízkorozptylového (ED) skla). Každý z velkých výrobců však má své specifické technologie a postupy, kterých využívá.

A právě v případě nového objektivu Canon EF 35 mm F1,4L II USM je touto novinkou použití optických členů typu Blue Spectrum Refractive (BR). Tato technologie využívá organický optický materiál, který je navržen tak aby minimalizoval chromatickou vadu a maximalizoval ostrost za pomoci lomu modrého spektra světla.

Klepněte pro větší obrázek

Podle uvedených informací je tento materiál součástí jedné skupiny optických členů – složeného optického prvku s povrchovou úpravou Subwavelength Structure Coating, která stojí za lepším kontrastem snímků i nižším výskytem odlesků a závoje.

Podobně, jako ostatní objektivy řady L, i na tomto kousku je červený identifikační proužek. Objektiv je osazen rychlým USM motorem a je samozřejmě vybaven i ostřícím kroužkem pro rychlé ruční ostření. Klasikou je také přepínač automatického a manuálního ostření na levé straně tubusu. Konstrukčně je objektiv odolný vůči povětrnostním vlivům a vstupní čočky mají fluorovou úpravu.

Klepněte pro větší obrázek

Základní technické parametry:

  • ohnisková vzdálenost: 35 mm
  • zorný úhel: 54° horizontálně, 38° vertikálně, 63° diagonálně
  • optická skladba: 14 čoček ve 11 skupinách
  • světelnost: F1,4
  • maximální zaclonění: F22
  • počet lamel clony: 9
  • minimální ostřící vzdálensot: 0,28 m
  • maximální zvětšení: 0,21×
  • filtrový závit: 72 mm
  • rozměry: 80,4×105,5 mm
  • hmotnost: 760 g
Další článek




celkem 5 komentářů

Nejnovější komentáře

Nový Canon vypadá, že bude ostřejší než Sigm… Martin Kozak 31. 8. 2015, 09:13
Takže vlastně Canon představil nové sklo... … Pavel Krček 30. 8. 2015, 11:25
Sigmu 35/1,4 art mam je skvela, zajimalo by … Revos 28. 8. 2015, 15:42
Sigmu 35/1,4 art mam je skvela, zajimalo s j… Revos 28. 8. 2015, 15:41
Výborná Sigma 35/1,4 evidentně probidila výv… Petr Rumpertesz 28. 8. 2015, 13:01

Další podobné články

Jak zneviditelnit mikrofon ve videu?

Jak zneviditelnit mikrofon ve videu?

Canon PowerShot G1X Mark III – kompakt s obrazem zrcadlovky?

Canon PowerShot G1X Mark III – kompakt s obrazem zrcadlovky?

Canon představil třetí generaci kompaktního fotoaparátu G1X – tentokrát nedošlo pouze na kosmetické změny. V zásadě nás čeká zcela nový fotoaparát, který se designem blíží dříve uvedeným modelům řady G.

Panasonic uvolnil nový firmware pro model Lumix GH5

Panasonic uvolnil nový firmware pro model Lumix GH5

V akci se Sony A6500 – první fotografie z terénu

V akci se Sony A6500 – první fotografie z terénu

Ačkoli je digitální bezzrcadlovka Sony A6500 na trhu již nějaký pátek, do testu se nám ji podařilo získat až nyní. V rychlosti jsme vyzkoušeli schopnosti tohoto aparátu v terénu, na detailní recenzi se můžete těšit v brzkých dnech.

DJI představilo Zenmuse X7 – videomodul s možností RAW záznamu

DJI představilo Zenmuse X7 – videomodul s možností RAW záznamu

I’m Back: levná digitální stěna pro analogové fotoaparáty

I’m Back: levná digitální stěna pro analogové fotoaparáty

Práší se vám doma na kinofilmový fotoaparát jen proto, že vám focení na film připadá náročné a zdlouhavé, ve srovnání s digitálem neefektivní? Potom by vás mohl zaujmout italský projekt I’m Back™, který promění váš analog v digitál.

Nová bezzrcadlovky Sony již v příštím týdnu?

Nová bezzrcadlovky Sony již v příštím týdnu?

Šušká se – bezzrcadlovky Nikon již v příštím roce

Šušká se – bezzrcadlovky Nikon již v příštím roce