Jandák  |  30. 04. 2019 06:51

Sigma 40 art si s tím poradí..

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jan Kochlan  |  30. 04. 2019 07:55

Poradi si s tym hociaky slusnejsi moderny objektiv.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
SpookY  |  30. 04. 2019 08:47

A poradí si s tím i většina starých objektivů.https://www.digimanie.cz/recenze-vykresli-stary-ru... ... ... a k tomu dodají i něco navíc, co moderní objektivy nemají - prostorový obraz s hloubkou, zvláště v černobílé... nesterilní atmosféru, jiné podání barev, jedinečné bokehy a také ostrost, která je prostě jiná, než ta moderní, softwarově upravená do plochých omalovánek (staré objektivy "kreslí" světlem, nové "malují" barvičkami).Což můžu potvrdit ze své zkušenosti (Fuji XE3 + LensTurbo2 + šuplík plný starých skel, několik i 65 let starých), protože i obyčejný Helios 44M po dědovi kreslí krásně, o dalších starých sklech nemluvě (Flektogon 35/2.4, Pancolar 50/1.8, Prakticar 50/1.4 a 300/4, Sonnar 135/3.5, 4 různé Takumary + několik ruských Mir/Jupiter/Zenitar/Tair ...).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jan Kochlan  |  30. 04. 2019 10:21

Niektore mozno, neviem to posudit. S podobnymi sklami nefotim aj ked by to mozno stalo za zvazenie

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
SpookY  |  30. 04. 2019 14:32

Paradoxně nové objektivy si s tím možná poradí hůř než ty staré... měl jsem na D5100 (16mpx) velmi dobrá skla (Géčka 28/1.8, 40/2.8, 50/1.8 85/1.8, 18-105 a 70-300) a když se dneska podívám na ty fotky na 100% zvětšení a srovnám s tím, co leze z Fujiny (používám krom staroskel Samyho 12/2 a Fujiny XF23F2 a XF55-200), tak mě až jímá hrůza, co z těch Nikkorů lezlo kolikrát za hrůzu.Třeba 50/1.8 AF-S G se musela clonit tak na f/2.8-4 a z obecně chválené 28/1.8 G AF-S lezlo pod clonou 2.8 pořádné blátíčko. Pětaosmdesátka byla fajn, chtělo to jen lehce přidat na f/2.2.Nevím, možná měl/má Nikon totálně podělaný firmware, že to ty fotky tak matlalo. Snímače s 16 mpx (D5100, D7000) jsou známé i hnusným barevným šumem na vyšší ISO. Takže je klidně možné, že to matlalo fotky i firmwarem a problém není v objektivech, ale v čipech a řídícím firmwaru.Ale když jsem se rozhodoval pro Fuji, tak jsem v jednom z článků "proč jsem přešel na Fuji" narazil na autorovo povzdechnutí ve duchu "k čemu je mi FF D800, když 28/1.8 je na plnou díru pěkný bláto a musím zaclonit na f/2.8" ... místo toho začal používat tušímže XF18F2 ... takže on to asi nebude jen můj pocit.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jan  |  30. 04. 2019 16:30

Neviem to posudit, Nikon som nemal, pretoze ich tela mi nikdy moc nesedeli v ruk (nove Z zda sa sa v tomto dost zlepsili).Ale hovori sa, ze stare skla maju nejake to svoje kuzlo, microcotrast a 3D efekt ktory modernym sklam chyba. Mozno ak by som dostal tip na nieco pouzitelne a zaroven lacne, skusil by som to :)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
SpookY  |  01. 05. 2019 02:25

Záleží co preferujete laciné jsou Heliosy 44 (58/2) - asi nejlepší je verze MC 44-3 z MMZ Belomo, nejostřejší je verze MC 44M-7 a na bokeh třináctilemelová 44ka z prvních třech sérií KMZ ... mechanicky nejlepší mi přijde 44M KMZ, presetové osmilamelové 44-2/-3 mají trochu lepší bokeh než 44M ... poslední 44M-4/5/6/7 kvůli šestilamelové cloně bokeh nic moc ... vyzkoušel jsem jich snad dvacet z téměř všech sérií (stříbrné, černé, zebry, 44-2, novější - KMZ, MMZ i JOV) a výrazně špatný nebyl žádný ... moje nejstarší 44ka je z druhé série KMZ (červená P, 13 lamel), nejnovější 44-3 MMZ a 44M-7 JOV z let 1992/93 a 44-2 JOV z roku 1988... všechny Heliosy jsou uprostřed ostré, od f/2.8-4 hodně ... 44M-7 a 44-3 už od plné díry... kraje až na f/8 a v bokehu dělají swirl... nejstarší táhnou do teplejších barev... MC verze trochu do studenějších, ale sytějších... můžu doporučit jako ideální low-budget portréťákz Rusů dále - Jupiter 37A MC (135/3.5) je ostrý, Jupiter 11A (135/4) má trochu hezčí barvy a kratší ostřící vzdálenost ze 135tek...Mir-1 (37/2.8) je továrna na odlesky a světelné závoje, pokud to někoho baví (mám tři verze - stříbrnou, černou lakovanou a černou "V") a se sluneční clonou docela slušné sklo ... pozor, ostření je na dost dlouhých 60 cmJupiter 9 (85/2) - na plnou díru bláto, při zaclonění f/2.8-4 moc pěkný portréťák, na blízko velmi ostrý, na větší vzdálenost trochu ztrácí ostrost... mám 3 kusy - stříbrný, černý lesklý ze 70.let a černý matný z 80.letTair 11A - ruský bokeh monster, to odtržení od pozadí je neskutečné, uprostřed je dost ostrý, kraje horšíIndustary ... totéž co Tessar (viz. dále)... u Rusů je ale zajímavé, že starší stříbrné verze mají lepší dílenské zpracování než novější (ověřeno na Heliosech, Miru-1 i Jupiteru 9)
dále východní Němci - Carl Zeiss Jena... z padesátek je velice dobrý Pancolar 50/1.8 a ještě lepší poměrně vzácný Prakticar 50/1.4 ... Pancolar má proti Heliosům velmi ukázněný bokeh, Prakticar musíte zažít sám, silný 3D efekt a ostrost (podle mne má něco z Planarů)opravdu skvělý je Flektogon 35/2.4, hodně ostrý a velmi univerzální, s velmi krátkou minimální ostřící vzdáleností je to navíc takové makro, velmi pěkné barvy ...Tessar 50/2.8 je sice "méně" světelný, ale má silný 3D efekt a rychlý přechod ostré/neostré, podle mne docela dost nedoceněný (mám 4 kusy - jednoho z 80. let a tři stříbrné z 50.let)CZJ Sonnar 135/3.5 MC ... je to ostré... hodně ostré sklo... nejlepší 135ka co jsem zkusil, navíc velmi kompaktní a šikovná do kapsyPentacon 50/1.8 MC - slabší než Pancolar, ale na portréty, kde nechcete žiletkovou ostrost je fajn, má celkem hezký bokehPentacon 29/2.8 MC - slabé kraje i když se cloní...Pentacon 135/2.8 - na plnou díru je dost měkký, navíc ostří až od 1.7 metru ... mám radši CZJ Sonnar 135/3.5Biotar 58/2 Q1 T presetová verze s 12ti lamelami - pokud máte rádi swirl u Heliosu, tak tady se to "točí" ještě více... barvy a charakter dost podobný třináctilamelovému Heliosu... střed ostrý a k tomu 3D, takže vyfocený objekt vyloženě "leze ven z fotky"Flektogon 35/2.8 Q1 T první presetová verze - dost citlivý na závoje, bohužel nemá závitový filtrTriotar 135/4 - bublinky v bokehu jako Trioplan a dost silný 3D vzhledTakumar 50/1.4 - ostrý... bokeh až tak zajímavý neníTakumar 50/4 preset - optické schéma je Tessar - a co z toho leze je neskutečné... kdyby to dneska začali znovu vyrábět, tak jim lidi utrhnou ruce - 3D efekt, velmi ostré, mikrokontrast úžasný, detailní ostrá kresba... koukám, že bych z toho mohl udělat několikadílný seriál testů

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jan  |  01. 05. 2019 07:43

Vdaka, ja si to hodim niekde bokom a nieco si vyberiem Moje preferencie su zvycajne dlhsie skla, ale kedze tieot povazujem skor za skla na hranie, asi nebudem venovat pozornost az tak ohnisku, ako skor "charakteru"

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
HT  |  01. 05. 2019 10:44

mě se zatím sešlo jen pár obyčejnějších kousků:Auto Revuenon 35/2,8
Zeiss Pancolar 50/1,8
Helios 58/2
Harmony 135/3,5
Pentacon 200/4
Tair 300/4,5pokukuji ale po nějakém levném FF (a7), protože mám třeba i Mitakon 50/0,95 II a mám pocit, že na cropovém těle kouzlo těhle skel úplně nevynikne. APS-C bych si pak nechal na výlety (jako do teď) a akce kde potřebuji výkon a low-end FF by byl jen na "tvorbu", když nám chvíle nutné seberealizace

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
SpookY  |  02. 05. 2019 00:59

Tair 300/4.5 mám taky... i s pažbou... upravený na dvoustupňovou elektronickou spoušť (ostření / cvak)... akorát je s tím problém se potulovat na veřejnosti Ale lepší je Prakticar 300/4, ke kterému jsem se dostal velmi levně s velkým štěstím. Uvnitř je to Zeiss Sonnar 300/4, ale pro Prakticu B, ten nejlehčí a nejkompaktnější model, co se vůbec dělal.Nějaký levný kus FF A7čky z bazaru mě na tohle taky láká... ale mám na Fujině cca měsíc LensTurbo 2 a to focení na staroskla dostalo ty správné grády. Z prvomájové procházky v parku s Prakticarem 50/1.4 jsou neskutečně pěkný fotky.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
HT  |  30. 04. 2019 18:29

SpookY s tím hodnocením starých skel plně souhlasím, taky jich pár mám ...ohledně toho Samyangu 12/2,0 - jak jsi s ním spokojený? Používám na Sony E a rohy na plnou díru nic moc, mám i 8/2,8 rybu a ta je o dost ostřejší. Je to normální?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
SpookY  |  01. 05. 2019 02:47

To že je ryba ostřejší bych věřil - už kvůli brutálně velké hloubce ostrosti i na otevřenou clonu.Se Samym 12/2 jsem spokojený (až na neprakticky rozměrnou clonu v brašně), protože mi to dává širokoúhlý záběr a možnost posadit focený objekt do kontextu s okolím a hlavně můžu fotit v interiéru s minimem omezení kvůli místu ... a to za velmi přijatelnou cenu.Rohy jsou opravdu na plnou díru měkčí, ale to je spíše vlastnost než chyba u prakticky všech širokáčů. Je to sklo se světelností f/2, což je opravdu hodně (!!!) na takový širokáč. Podívejte se na testy širokáčů - žádný nemá na plnou díru ostré kraje.Buďme za Samyho 12/2 rádi a nechtějme zázraky. Ohnisko 12mm nemá s touhle světelností nikdo. O velikosti nemluvím. Fuji má XF14 se světelností f/2.8, Samyang 10mm f/2.8 (s mnohem horším zkreslením a horší optickou kvalitou) a Laowa dělá 9mm f/2.8 Zero-D.
Světelnost f/2 na 12mm je opravdu výjimka na hraně optických možností.Já s ním běžně cloním na f2.8-4 a musel jsem se naučit důsledněji hlídat focuspeaking v hledáčku... u delších ohnisek je to v klidu, ale na otevřenou clonu je s těmi 12mm těžší se trefit přesně.Ale teď zvažuji novou XF16 f/2.8 a v tom případě bych asi Samyho časem vyměnil za ještě širší Laowu 9/2.8.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
HT  |  01. 05. 2019 08:34

Však já za něj rád jsem i když ta velikost (clony) mi taky trochu vadí, jsem zmlsanej miniaturníma rozměrama skel pro APS-C s malou hloubkou komory Pamatuji si ještě rozměry Samyangu 8/3,5 ryby pro DSLR který jsem měl, oproti tomu je 8/2,8 pro CSC neskutečný prcek ...osobně Samyang 12 používám na krajinu, takže většinou F8 a zaostřeno těsně před nekonečno, takže je ostré vše od metru do nekonečna, ale zkoušel už jsem i takové náznaky portrétu (i zvířecích) které na F2 s odtrženým pozadím vypadají přinejmenším neobvykle, ostrost ve středu je brutální a rohy nemusím řešit, protože je mimo rovinu zaostření skryje bokeh. Ohledně té ostrosti u ryby 8mm jsem se dočetl, že je to právě kvůli tomu, že nekompenzuje zkreslení, protože obraz který produkuje ryba je přirozený/vlastní všem objektivům a ty které nezkreslují mají ve skutečnosti fyzicky širší ohnisko než je uvedeno a okraje potom opticky roztažené aby zkreslení kompenzovali, tím se záběr zůží a roztáhnou se chromatické vady, proto u ultrawide které nezkreslují jsou kladeny enormní nároky na kvalitu optiky a proto mají vyšší ceny. Je fakt že 12/2,0 odpovídá 18/2,8 na FF a to jsou hodně slušné parametry, na MFT pak 24/4 což už teda moc zajímavé není především s ohledem na velikost objektivu ...na APS-C poskytne nejpodobnější záběr fyzická 16/2,8 která vypadá třeba takhle https://www.amazon.com/Sony-SEL16F28-16mm-Wide-A... ... takže MFT bych fakt tahat nechtěl Nebo o trochu menší Olympus 12/2,0 za 20 tisíc Stejně stojí Sigma 24/1,4 Art pro FF !!! Což by na MFT odpovídalo 12/0,7 ...Nechápu! ...jediná výhoda asi je, že na MFT nemusí u Samyho 12 tolik řešit ty rohy... Jinak také přemýšlím o něčem širším, na Sony je ale hodně slušný AF 10-18/4 takže možná tak (i když poslední dobou se zoomů spíše zbavuji, nějak mě ta možnost zoomu rozptyluje při focení). Určitě dej pak info, kdyby sis pořídil Laowu 9/2,8 - jak jsi spokojený

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jan  |  01. 05. 2019 08:53

Vyhoda mFT je predovsetkym v tom, ze mozete povedat ze 25 f1.2 je 50 f1.2 na FF, len mensie a lacnejsie a oni vam to zozeru. Tym padom si marketing dokaze ceny nastrelovat tam kde su dnes a to je jeden z dovodov (podla mna dokonca hlavny), preco ten system upada. A to hovorim ako jeho majitel

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
HT  |  01. 05. 2019 12:04

jo ještě jedna věc se Samyangem 12/2,0 - s reverzním kroužkem z e-bay za 2 USD se dostanete na takové zvětšení http://nd02.jxs.cz/995/732/9e1fe36439_105454... ... ...je to jen zkouška (mák oloupaný z rohlíku) focené narychlo integrovaným bleskem, kdyby se s tím pohrálo (externí blesk, softbox, jinak clonit (už je tam difrakce), posproces (možná i skládat kvůli větší HO), atd ...) což mám v plánu, tak myslím, že by se z toho dalo něco vytěžit. Každopádně se těším na hmyzáky, kroužek mám teprve od včerejška a zatím nám tu prší ...Samyang na každý pád je dobrá hračka za ty peníze...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
HT  |  01. 05. 2019 16:22

tak se to nakonec umoudřilo a mohl jsem vyběhnout do zahrady, tak tady je ještě jedna z reverzně nasazeného Samyangu 12/2,0 http://nd02.jxs.cz/249/693/d3a83c0727_105455... ... Prosím nehledej v tom SpookY nějakou uměleckou hodnotu, je to jen pro představu o zvětšení, ...bez úprav, focené z ruky F16, 1/60s, ISO400. Ani jsem kvůli tomu netahal a6300 a externí blesk, je to cvaknuté starým NEX 5N

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
SpookY  |  02. 05. 2019 00:47

Tak to je bomba ... ... to musím někdy zkusit.Ten reverzák je přímo na bajonet (67mm na Fuji X) nebo je to reverzák objektiv-objektiv? (a v tom případě jaký druhý objektiv je na těle?)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
HT  |  02. 05. 2019 17:08

je to reverzním kroužkem 67 mm přímo na bajonet...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jandák  |  03. 05. 2019 08:12

Já jsem potřeboval vyfotit vadu na japonské perle akoya pro posouzení a koupil jsem ne reverzní ale mezikrouzky. Jak je objektiv normálně ale dál od snímače cca 5cm. Na Samyang 85 1.4 a taky to zvetsovalo jako kráva. Macro kupovat nechci ale i s tímto něco zkusím..

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory