DIGIarena.e15.cz

Canon v roce 2009 posiloval svoji pozici na českém trhu

Canon v roce 2009 posiloval svoji pozici na českém trhu

V roce 2009 prodal Canon CZ celkem 244 000 produktů (nejsou započítány komponenty, příslušenství ani spotřební materiál), což znamená nárůst o 6,5 %

Canon CZ, lídr v oblasti digitálního zpracování obrazu, oznámil své finanční výsledky za rok 2009 a představil novou organizační strukturu vyplývající z jednotné vize One Canon EMEA.

„Sice jsme také zaznamenali pokles obratu, ale to bylo dáno negativním vývojem celého trhu a jeho celkovým poklesem. Naopak jsme v období krize trvale posilovali svoje tržní podíly ve většině produktových řad, které dodáváme, což je jasným důkazem, že jsme obratově ztratili o poznání méně než naši konkurenti. Děláme maximum pro dosažení našeho střednědobého cíle, kterým je být jedničkou na trhu ve všech našich segmentech,“ říká Ladislav Paleček, Managing Director, Canon CZ a SK. „Navíc jsme včas zareagovali na hospodářský útlum a podařilo se nám v průběhu roku zredukovat provozní náklady o 15,8 %, což pozitivně ovlivnilo náš celkový hospodářský výsledek. Přitom jsme nepropustili ani jednoho zaměstnance a změny se nijak nedotkly ani výplat, odměn a ostatních zaměstnaneckých benefitů, což mě osobně velmi těší.“

Canon CZ a SK zaznamenal obrat 100,4 milionů EUR, což je sice v meziročním srovnání pokles o 5,9 %, ale přesto se vzhledem k vývoji trhu jedná o velmi dobrý výsledek a již druhý rok po sobě překročení stomilionové hranice. Výsledky divize CIG (Consumer Imaging Group – Foto-video, spotřební elektronika a malá kancelářská technika) klesly o 2,7 % na 83 774 milionů EUR a divize BIG (Business Imaging Group) zaznamenala pokles o 23,2 % na 16 580 milionů EUR. Ve srovnání s ostatními zeměmi regionu je to o 10 % lepší výsledek než v Polsku a téměř trojnásobek maďarského výsledku.

Canon je již devět let v řadě nejdůvěryhodnější značkou fotoaparátů v Evropě. V České republice měl v roce 2009 Canon CZ tržní podíl 28,9 %, což znamená posílení o 4,7 % oproti předchozímu roku a pozici jasné jednička s náskokem 12 % na druhého v pořadí. Na českém trhu digitálních zrcadlovek, který ročně čítá přibližně 39 000 produktů, je Canon CZ dominantní hráčem a meziroční posílení o 1,8 % na 48,5 % to jen potvrzuje. V kompaktech Canon CZ zlepšil svoji pozici a posunul se s 20,4 % z třetí pozice na druhou.

Canon CZ na poli inkoustových multifunkcí rostl o 4,6 % a upevnil si s 37,1 % pozici dvojky. V závěru roku už se podařilo naplnit všechny cíle a během listopadu a prosince se Canon CZ stal s 41% podílem na trhu jedničkou. Ještě větší dynamiku vykazuje segment dokumentových skenerů, kde je Canon CZ sice meziročně dvojka s 24,9 %, ale předběžné výsledky 4. kvartálu roku 2009 naznačují, že s předpokládaným tržním podílem 29 % by Canon i zde měl už být jedničkou.

Canon CZ posiloval pozici i v oblasti laserových multifunkcí. V černobílých posílil místo dvojky o 2,5 % na 21,2% a v barevných se posunul oproti roku 2008 ze čtvrtého místa na třetí díky zlepšení o 1,5 % na 10,7 %.

V divizi Business Imaging Group zaznamenal Canon CZ propad u kancelářských produktů. Mezi velkoformáty drží s 15 % na trhu druhou pozici.

Canon se v uplynulém roce snažil o dynamický růst. Proto byly postaveny základy nové továrny v Nagasaki, kde více než 1000 zaměstnanců zahají v dubnu roku 2010 výrobu digitálních zrcadlovek a kompaktů.

Canon uskutečnil v roce 2009 také několik zajímavých obchodních aliancí. Synergie s Hewlett-Packard znamená spojení špičkových multifunkčních zařízení Canon a vynikajících řešení HP pro podnikový tisk a zpracování obrazu.

Akvizice Océ financovaná z vlastního jmění společnosti Canon přispěje k vytvoření světové jedničky v tiskovém průmyslu (rozšíření prodeje Océ do Asie, vzájemný křížový prodej v Evropě a USA) a nového standardu ve výrobě a distribuci.

Canon převzal 90 % společnosti Optopol Technology S.A. a stává světovou jedničkou v segmentu oftalmologické diagnostiky.

Vize One Canon je spojení divizí CCI a CBS na lokální úrovni, odstranění duplicit a dvojího přístupu k partnerům a vytvoření společné a jednotné prodejní a marketingové organizace. One Canon přináší zjednodušení, optimalizaci a zrychlení obchodních procesů a revitalizaci prodejního zaměření a péče o klíčové zákazníky.

Poznámka: Informace o podílech trhu pro CIG produkty pochází z výzkumů společnosti GfK a pro tržní podíly divize BIG jsou zdrojem informací průzkumy Infosource.

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Nová bezzrcadlovka EOS M100 prý již brzy

Nová bezzrcadlovka EOS M100 prý již brzy

10 nejtěžších objektivů, které si můžete aktuálně koupit

10 nejtěžších objektivů, které si můžete aktuálně koupit

Objektivy jsou nedílnou součástí fotografické soustavy, a leckdy také tou prostorově i váhově výraznější. Tělo fotoaparátu vedle nich může působit jako David vedle Goliáše. Pojďme se podívat na ta nejtěžší „skla“, která si můžete aktuálně pořídit.

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Canon údajně připravuje čtyři nové profi objektivy

Canon údajně připravuje čtyři nové profi objektivy

Dodávky vybraných zrcadlovek Canonu i Nikonu budou mít zpoždění

Dodávky vybraných zrcadlovek Canonu i Nikonu budou mít zpoždění

10 nejdražších objektivů, které si můžete aktuálně pořídit

10 nejdražších objektivů, které si můžete aktuálně pořídit

O tom, že objektiv je mnohdy důležitější, než samotné tělo digitálního fotoaparátu není třeba pochybovat. Kolikrát člověk jen kroutí hlavou, jaké ceny výrobci nasazují u svých prémiových skel. Která jsou ta nej...?

Canon EOS 200D a 6D Mark II –  první dojmy z ruky

Canon EOS 200D a 6D Mark II – první dojmy z ruky

Podařilo se nám krátce si osahat horké novinky z dílny Canonu a nutno říct, že se oba fotoaparáty posunuly opět o kus dále. Nemůžeme zatím hodnotit obrazovou kvalitu, ale po stránce konstrukční a funkční je to změna

Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD G2  s novou stabilizací a ostřením

Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD G2 s novou stabilizací a ostřením