DIGIarena.e15.cz

Canon v roce 2009 posiloval svoji pozici na českém trhu

V roce 2009 prodal Canon CZ celkem 244 000 produktů (nejsou započítány komponenty, příslušenství ani spotřební materiál), což znamená nárůst o 6,5 %

Canon CZ, lídr v oblasti digitálního zpracování obrazu, oznámil své finanční výsledky za rok 2009 a představil novou organizační strukturu vyplývající z jednotné vize One Canon EMEA.

„Sice jsme také zaznamenali pokles obratu, ale to bylo dáno negativním vývojem celého trhu a jeho celkovým poklesem. Naopak jsme v období krize trvale posilovali svoje tržní podíly ve většině produktových řad, které dodáváme, což je jasným důkazem, že jsme obratově ztratili o poznání méně než naši konkurenti. Děláme maximum pro dosažení našeho střednědobého cíle, kterým je být jedničkou na trhu ve všech našich segmentech,“ říká Ladislav Paleček, Managing Director, Canon CZ a SK. „Navíc jsme včas zareagovali na hospodářský útlum a podařilo se nám v průběhu roku zredukovat provozní náklady o 15,8 %, což pozitivně ovlivnilo náš celkový hospodářský výsledek. Přitom jsme nepropustili ani jednoho zaměstnance a změny se nijak nedotkly ani výplat, odměn a ostatních zaměstnaneckých benefitů, což mě osobně velmi těší.“

Canon CZ a SK zaznamenal obrat 100,4 milionů EUR, což je sice v meziročním srovnání pokles o 5,9 %, ale přesto se vzhledem k vývoji trhu jedná o velmi dobrý výsledek a již druhý rok po sobě překročení stomilionové hranice. Výsledky divize CIG (Consumer Imaging Group – Foto-video, spotřební elektronika a malá kancelářská technika) klesly o 2,7 % na 83 774 milionů EUR a divize BIG (Business Imaging Group) zaznamenala pokles o 23,2 % na 16 580 milionů EUR. Ve srovnání s ostatními zeměmi regionu je to o 10 % lepší výsledek než v Polsku a téměř trojnásobek maďarského výsledku.

Canon je již devět let v řadě nejdůvěryhodnější značkou fotoaparátů v Evropě. V České republice měl v roce 2009 Canon CZ tržní podíl 28,9 %, což znamená posílení o 4,7 % oproti předchozímu roku a pozici jasné jednička s náskokem 12 % na druhého v pořadí. Na českém trhu digitálních zrcadlovek, který ročně čítá přibližně 39 000 produktů, je Canon CZ dominantní hráčem a meziroční posílení o 1,8 % na 48,5 % to jen potvrzuje. V kompaktech Canon CZ zlepšil svoji pozici a posunul se s 20,4 % z třetí pozice na druhou.

Canon CZ na poli inkoustových multifunkcí rostl o 4,6 % a upevnil si s 37,1 % pozici dvojky. V závěru roku už se podařilo naplnit všechny cíle a během listopadu a prosince se Canon CZ stal s 41% podílem na trhu jedničkou. Ještě větší dynamiku vykazuje segment dokumentových skenerů, kde je Canon CZ sice meziročně dvojka s 24,9 %, ale předběžné výsledky 4. kvartálu roku 2009 naznačují, že s předpokládaným tržním podílem 29 % by Canon i zde měl už být jedničkou.

Canon CZ posiloval pozici i v oblasti laserových multifunkcí. V černobílých posílil místo dvojky o 2,5 % na 21,2% a v barevných se posunul oproti roku 2008 ze čtvrtého místa na třetí díky zlepšení o 1,5 % na 10,7 %.

V divizi Business Imaging Group zaznamenal Canon CZ propad u kancelářských produktů. Mezi velkoformáty drží s 15 % na trhu druhou pozici.

Canon se v uplynulém roce snažil o dynamický růst. Proto byly postaveny základy nové továrny v Nagasaki, kde více než 1000 zaměstnanců zahají v dubnu roku 2010 výrobu digitálních zrcadlovek a kompaktů.

Canon uskutečnil v roce 2009 také několik zajímavých obchodních aliancí. Synergie s Hewlett-Packard znamená spojení špičkových multifunkčních zařízení Canon a vynikajících řešení HP pro podnikový tisk a zpracování obrazu.

Akvizice Océ financovaná z vlastního jmění společnosti Canon přispěje k vytvoření světové jedničky v tiskovém průmyslu (rozšíření prodeje Océ do Asie, vzájemný křížový prodej v Evropě a USA) a nového standardu ve výrobě a distribuci.

Canon převzal 90 % společnosti Optopol Technology S.A. a stává světovou jedničkou v segmentu oftalmologické diagnostiky.

Vize One Canon je spojení divizí CCI a CBS na lokální úrovni, odstranění duplicit a dvojího přístupu k partnerům a vytvoření společné a jednotné prodejní a marketingové organizace. One Canon přináší zjednodušení, optimalizaci a zrychlení obchodních procesů a revitalizaci prodejního zaměření a péče o klíčové zákazníky.

Poznámka: Informace o podílech trhu pro CIG produkty pochází z výzkumů společnosti GfK a pro tržní podíly divize BIG jsou zdrojem informací průzkumy Infosource.

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Vybíráme objektivy a příslušenství, které potěší fotografy pod stromečkem

Vybíráme objektivy a příslušenství, které potěší fotografy pod stromečkem

Výběrem a pořízením fotoaparátu cesta pouze začíná. Fotograf k němu potřebuje také další objektivy a hromadu příslušenství. Podívejte se na náš výběr a doporučení.

iPhone je na Flickru stále nejpoužívanějším fotoaparátem

iPhone je na Flickru stále nejpoužívanějším fotoaparátem

Jako každý rok, i letos Flickr uveřejnil statistiku, kterými zařízeními byly fotografie nahrané do této obrázkové sociální sítě pořízeny. I tentokrát vede Apple s jeho iPhony.

Nové zrcadlovky Canon a Nikon již v prvním čtvrtletí 2018

Nové zrcadlovky Canon a Nikon již v prvním čtvrtletí 2018

Canon EOS 200D – pokročilé funkce v malé zrcadlovce (recenze)

Canon EOS 200D – pokročilé funkce v malé zrcadlovce (recenze)

Canon EOS 200D je zástupcem druhé generace malých začátečnických zrcadlovek. Ač se jedná o základní model, parametry tohoto přístroje, mezi nimiž najdeme nejmodernější technologie z dílny Canonu, jsou velmi slibné…

Vybrali jsme 7 nejlepších levných zrcadlovek, které si teď můžete koupit

Vybrali jsme 7 nejlepších levných zrcadlovek, které si teď můžete koupit

Digitální fotoaparát může být zdrojem radosti, štěstí, ale především i „nakopnutím“ ke kreativnímu ztvárnění reality u mnoha začínajících fotografů. Vánoční svátky se blíží a s nimi také ideální období pro výhodné nákupy.

Canon si patentoval podsvícená tlačítka u digitálu

Canon si patentoval podsvícená tlačítka u digitálu

Vybrali jsme nejlepší kompaktní fotoaparáty, které se dnes vyplatí koupit

Vybrali jsme nejlepší kompaktní fotoaparáty, které se dnes vyplatí koupit

Malé kompaktní fotoaparáty jsou vhodné i pro pokročilé fotografy. Nabízejí výbornou obrazovou kvalitu a maximální kontrolu nad procesem fotografování. Současně jsou vždy po ruce.

Podzimní várka firmwaru od Canonu, Pentaxu a Fujifilmu

Podzimní várka firmwaru od Canonu, Pentaxu a Fujifilmu