DIGIarena.e15.cz

Canon v roce 2009 posiloval svoji pozici na českém trhu

V roce 2009 prodal Canon CZ celkem 244 000 produktů (nejsou započítány komponenty, příslušenství ani spotřební materiál), což znamená nárůst o 6,5 %

Canon CZ, lídr v oblasti digitálního zpracování obrazu, oznámil své finanční výsledky za rok 2009 a představil novou organizační strukturu vyplývající z jednotné vize One Canon EMEA.

„Sice jsme také zaznamenali pokles obratu, ale to bylo dáno negativním vývojem celého trhu a jeho celkovým poklesem. Naopak jsme v období krize trvale posilovali svoje tržní podíly ve většině produktových řad, které dodáváme, což je jasným důkazem, že jsme obratově ztratili o poznání méně než naši konkurenti. Děláme maximum pro dosažení našeho střednědobého cíle, kterým je být jedničkou na trhu ve všech našich segmentech,“ říká Ladislav Paleček, Managing Director, Canon CZ a SK. „Navíc jsme včas zareagovali na hospodářský útlum a podařilo se nám v průběhu roku zredukovat provozní náklady o 15,8 %, což pozitivně ovlivnilo náš celkový hospodářský výsledek. Přitom jsme nepropustili ani jednoho zaměstnance a změny se nijak nedotkly ani výplat, odměn a ostatních zaměstnaneckých benefitů, což mě osobně velmi těší.“

Canon CZ a SK zaznamenal obrat 100,4 milionů EUR, což je sice v meziročním srovnání pokles o 5,9 %, ale přesto se vzhledem k vývoji trhu jedná o velmi dobrý výsledek a již druhý rok po sobě překročení stomilionové hranice. Výsledky divize CIG (Consumer Imaging Group – Foto-video, spotřební elektronika a malá kancelářská technika) klesly o 2,7 % na 83 774 milionů EUR a divize BIG (Business Imaging Group) zaznamenala pokles o 23,2 % na 16 580 milionů EUR. Ve srovnání s ostatními zeměmi regionu je to o 10 % lepší výsledek než v Polsku a téměř trojnásobek maďarského výsledku.

Canon je již devět let v řadě nejdůvěryhodnější značkou fotoaparátů v Evropě. V České republice měl v roce 2009 Canon CZ tržní podíl 28,9 %, což znamená posílení o 4,7 % oproti předchozímu roku a pozici jasné jednička s náskokem 12 % na druhého v pořadí. Na českém trhu digitálních zrcadlovek, který ročně čítá přibližně 39 000 produktů, je Canon CZ dominantní hráčem a meziroční posílení o 1,8 % na 48,5 % to jen potvrzuje. V kompaktech Canon CZ zlepšil svoji pozici a posunul se s 20,4 % z třetí pozice na druhou.

Canon CZ na poli inkoustových multifunkcí rostl o 4,6 % a upevnil si s 37,1 % pozici dvojky. V závěru roku už se podařilo naplnit všechny cíle a během listopadu a prosince se Canon CZ stal s 41% podílem na trhu jedničkou. Ještě větší dynamiku vykazuje segment dokumentových skenerů, kde je Canon CZ sice meziročně dvojka s 24,9 %, ale předběžné výsledky 4. kvartálu roku 2009 naznačují, že s předpokládaným tržním podílem 29 % by Canon i zde měl už být jedničkou.

Canon CZ posiloval pozici i v oblasti laserových multifunkcí. V černobílých posílil místo dvojky o 2,5 % na 21,2% a v barevných se posunul oproti roku 2008 ze čtvrtého místa na třetí díky zlepšení o 1,5 % na 10,7 %.

V divizi Business Imaging Group zaznamenal Canon CZ propad u kancelářských produktů. Mezi velkoformáty drží s 15 % na trhu druhou pozici.

Canon se v uplynulém roce snažil o dynamický růst. Proto byly postaveny základy nové továrny v Nagasaki, kde více než 1000 zaměstnanců zahají v dubnu roku 2010 výrobu digitálních zrcadlovek a kompaktů.

Canon uskutečnil v roce 2009 také několik zajímavých obchodních aliancí. Synergie s Hewlett-Packard znamená spojení špičkových multifunkčních zařízení Canon a vynikajících řešení HP pro podnikový tisk a zpracování obrazu.

Akvizice Océ financovaná z vlastního jmění společnosti Canon přispěje k vytvoření světové jedničky v tiskovém průmyslu (rozšíření prodeje Océ do Asie, vzájemný křížový prodej v Evropě a USA) a nového standardu ve výrobě a distribuci.

Canon převzal 90 % společnosti Optopol Technology S.A. a stává světovou jedničkou v segmentu oftalmologické diagnostiky.

Vize One Canon je spojení divizí CCI a CBS na lokální úrovni, odstranění duplicit a dvojího přístupu k partnerům a vytvoření společné a jednotné prodejní a marketingové organizace. One Canon přináší zjednodušení, optimalizaci a zrychlení obchodních procesů a revitalizaci prodejního zaměření a péče o klíčové zákazníky.

Poznámka: Informace o podílech trhu pro CIG produkty pochází z výzkumů společnosti GfK a pro tržní podíly divize BIG jsou zdrojem informací průzkumy Infosource.

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Letní cashback Canonu: nazpět můžete získat až 7 500 Kč

Letní cashback Canonu: nazpět můžete získat až 7 500 Kč

​Léto se blíží a s ním přicházejí i nejrůznější slevové akce nejen pro fotografy. Před začátkem prázdnin spouští každoročně největší výrobci fotoaparátů promoakce typu cashback, kdy vracejí zákazníkům část prostředků investovaných do nákupu

Nový Canon nebude, těšit se údajně můžeme na Olympus a Sony

Nový Canon nebude, těšit se údajně můžeme na Olympus a Sony

Společně s odpočítáváním dnů do začátku veletrhu Photokina se začínají objevovat další a další neověřené informace a spekulace o nových digitálních fotoaparátech, kterých bychom se měli v brzké době dočkat.

Ceny TIPA 2018 ve jménu Sony a Canonu

Ceny TIPA 2018 ve jménu Sony a Canonu

Po roce opět známe držitele ocenění TIPA, které fotografickým produktům představeným během uplynulého roku uděluje porota složená z redaktorů odborných periodik. Které modely zabodovaly tento rok?

Nové objektivy pro natáčení videa od NiSi a SLR Magic

Nové objektivy pro natáčení videa od NiSi a SLR Magic

Společnosti NiSi a SLR Magic představily na veletrhu NAB 2018 řady objektivů speciálně konstruovaných k natáčení videa. Nově oznámené objektivy jsou určeny především pro plnoformátové fotoaparáty Sony a Canon.

Čím fotí vítězové soutěže World Press Photo?

Čím fotí vítězové soutěže World Press Photo?

11 nejsvětelnějších objektivů pro Canon do 20 000

11 nejsvětelnějších objektivů pro Canon do 20 000

Samotný objektiv má při fotografování větší vliv na kvalitu obrazu než fotoaparát. Světelné modely pak mají jednu zcela zásadní výhodu, a tou je možnost práce s hloubkou ostrosti. Po kterém sáhnout a nasadit jej na zrcadlovky Canon?

Plnoformátová bezzrcadlovka Canon – bude mít 30 Mpx snímač?

Plnoformátová bezzrcadlovka Canon – bude mít 30 Mpx snímač?

Cinema EOS C700 FF – nová vlajková loď Canonu

Cinema EOS C700 FF – nová vlajková loď Canonu

Canon uvedl nový přírůstek do řady profesionálních kamer systému Cinema EOS. Novinka nese označení C700 a díky plnoformátovému snímači nabídne rozlišení 5,9 K.