DIGIarena.e15.cz

Co si skutečně Facebook „myslí“ o vašich fotografiích?

Každý den je na Facebooku zveřejněno kolem 300 miliónů fotek. Mnoho z nás se rádo pochlubí, kde a jak jsme prožili svůj den. Co si však doopravdy Facebook myslí o našich fotkách, respektive co z nich zjistí?
Co si skutečně Facebook „myslí“ o vašich fotografiích?

Při každém nahrání fotografie – na které je označeno místo, stav a osoby – ji okamžitě začnou zpracovávat specifické algoritmy Facebooku. Samozřejmě záleží, jak je nastaveno zabezpečení soukromí na facebookovém profilu.

Klepněte pro větší obrázek
Takto vypadá fotografie s informacemi, které algoritmy Facebooku ze snímku vyčtou 

Softwarový inženýr Adam Geitgey vyvinul speciální nástroj v podobě doplňku do prohlížeče Google Chrome s názvemShow Facebook Computer Vision Tags, který zobrazí, jak algoritmy Facebooku zpracovávají naše fotografie. Při nainstalování nástroje se objeví na fotografii v pravém horním rohu rámeček zobrazující informace, kterou se řídí algoritmy Facebooku při zpracování a zároveň také zjistíte, jak Facebook skutečně „vnímá“ fotografie uživatelů sociální sítě.​

Klepněte pro větší obrázek
Výsledek facebookového algoritmu – 1 osoba/sportuje/baseball/stadión

Jak je to tedy doopravdy s uveřejněnými fotografiemi na Facebooku? Používané algoritmy pracují s několika stovkami nadefinovaných klíčových slov, která jsou pak přiřazována k jednotlivým fotografiím. Vůbec nezáleží na tom, zda je na fotce krajina, zvíře nebo se jedná o naši selfie. Facebook zpracovává fotografie na základě označeného místa, vazeb s přáteli, které jsou určovány jejich zájmy na internetu.

Klepněte pro větší obrázek
Zde Facebook nerozeznal jednu osobu v kanceláři a to co má na obličeji

Všechny internetové společnosti – Google, Facebook, Apple, Youtube a desítky dalších firem shromažďují všechna data, které po sobě zanecháme.  Jedná se o tzv. digitální stopě. Tu zanecháváme při každém vyhledávání na internetu, otvíráním jakékoliv webové stránky, čtením emailu, psaním sms, chatováním, komentováním v diskusích, vyplňováním různých formulářů. Takto nasbírané údaje pak slouží internetovým společnostem jako zdroj informací o jednotlivých uživatelích, které se využívají především pro zacílení reklamních a obchodních sdělení.

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Google ruší přímé zobrazování fotek

Google ruší přímé zobrazování fotek

Fuji aktualizovalo firemní Raw File Converter

Fuji aktualizovalo firemní Raw File Converter

Instagram přijde s možností plánovat publikaci příspěvku

Instagram přijde s možností plánovat publikaci příspěvku

Po této možnosti volali mnozí uživatelé po dlouhá léta. A i když si na ni ještě chvilku počkají, konečně to vypadá nadějně. Instagram totiž možnost plánování publikace příspěvku již testuje.

Adobe plánuje aktualizaci Lightroomu, která by měla zvýšit výkon programu

Adobe plánuje aktualizaci Lightroomu, která by měla zvýšit výkon programu

Twitter nově používá k náhledu fotografií inteligentní ořez

Twitter nově používá k náhledu fotografií inteligentní ořez

Další novinky od Lowepro ochrání váš dron

Další novinky od Lowepro ochrání váš dron

Se vzrůstající oblibou dronů roste také poptávka po příslušenství k ochraně a transportu těchto zařízení. Lowepro proto představilo nové série batohů a pouzder konstruovaných speciálně pro uskladnění dronů nejrůznějších velikostí a typů.

Stáhněte infografiku s přehledem výrobců, fotoaplikací, soutěží…  pro rok 2018

Stáhněte infografiku s přehledem výrobců, fotoaplikací, soutěží… pro rok 2018

Google najde vašeho dvojníka v uměleckých dílech podle vaší selfie

Google najde vašeho dvojníka v uměleckých dílech podle vaší selfie