DIGIarena.e15.cz

Čtyři fotografové s Hasselblady a jedním svitkem filmu v ulicích Tokia

Čtyři fotografové s Hasselblady a jedním svitkem filmu v ulicích Tokia

Hasselblad 503cx, jeden svitek 120 filmu, čtyři fotografové a úkol zachytit příběh Tokia v pouhých dvanácti analogových snímcích? Podívejte se, jak si s tím poradili Mattias Westfalk, Bahag, Yoshiki Suzuki a Paul del Rosario v 18 minutovém snímku ze zákulisí „One Roll of Film Challenge“.

Můžete namítnout, že vyfotit dvanáct fotografií Tokia není žádný problém. Ale počínat si tak, aby všech 12 snímků stálo za vytištění, nemusí být až tak snadné, jak se na první pohled zdá. Digitální fotoaparáty nám přinesly možnost fotografování stylem pokus-omyl. Vyfotit velké množství snímků a v počítači vybrat jen jeden, ten nejlepší. A výrazně ho upravit.

S tímto přístupem však u analogu nepochodíte, proces tvorby analogové fotografie je zcela odlišný. Získat 12 vydařených snímků vyžaduje spoustu času, trpělivosti, přemýšlení a v neposlední řadě také trochu talentu a štěstí. Zpomalit a vrátit se alespoň na moment k tradičnímu přístupu k fotografii je také hlavním posláním projektu „One Roll of Film“.

A že to není zcestná myšlenka, dokládá stále větší popularita tohoto konceptu. Vyzkoušet si ho můžete i vy. Stačí na jeden den přestat používat tlačítko Delete na svém fotoaparátu.

Další článek




celkem 2 komentáře

Nejnovější komentáře

DF přeci není apriori o tom, že MUSÍM být ku… ms 10. 11. 2014, 22:05
na ty jejich mrnavy japonsky penisky by ani … HELL 8. 11. 2014, 19:26

Další podobné články

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Biblická kniha Jonáš vypráví známý příběh o muži, který se snaží utéct před svým posláním. Utíká formálně před Bohem, který ho poslal do Ninive, ale jak z dalšího textu čtenář snadno pozná, utíká především sám před sebou

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Vlak je podivuhodně romantický způsob dopravy, byť otázkou je, co za jeho půvabem stojí. Jistě je třeba nechat, že cestování v něm je obvykle pohodlnější, že není ani pomalejší, že v něm lze přepravit i větší věc nebo třeba psa či kolo.

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Thomas Kuhn si ve své knize Struktura vědeckých revolucí povšimnul zajímavé věci. Žijeme v jistém paradigmatickém uvěznění. To, jaké právě převládá myšlenkové klima, je zcela určující pro to, co nás zajímá.

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Často mezi skutečností a představou může být velký rozdíl. Bruno Ferrero v jedné své povídce popisuje dialog dvou rybek. První se ptá druhé: „Co je to to moře, o kterém všichni hovoří?“ „To je přece to, v čem plaveme.“ ...

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

„Hlas volajícího na poušti.“ Tento biblický obraz Jana Křtitele se pravidelně opakuje v lidové mluvě a pořekadlech, ve výtvarném umění i literatuře. Jde o paradoxní větu, vždyť proč by někdo volal na poušti, na místě, kde ho nikdo nemůže slyšet?

Slepý fotograf Ian Treherne se své práce nehodlá vzdát

Slepý fotograf Ian Treherne se své práce nehodlá vzdát