DIGIarena.e15.cz

Dávka elegance ve Fotografii týdne

Autor vítězné fotografie tohoto týdne Lubomír Mojzes se již pomalu řadí ke stálým přispěvatelům webu digi.zive.cz. Z jeho portfolia v galerii vyplývá, že nejsilnější stránkou tohoto fotografa jsou až éterické a minimalistické zátiší, z nichž oceněný snímek „Plamínek“ patří k těm nejlepším i podle známkového hodnocení čtenářů.
Dávka elegance ve Fotografii týdne

Lubomír Mojzes zařadil sice svůj snímek do kategorie „Krajina“, k čemuž ho možná vedl fakt, že se jedná o fotografii zachycující rostlinu, přesto by se spíše hodila k "Abstrakci".

Klepněte pro větší obrázek
Lubomír Mojzes: Plamínek
Kliknutím na fotografii se můžete připojit do diskuse


Fotografie něžným a citlivým způsobem zachycuje stéblo trávy, což nám však dojde až při hlubším prozkoumání snímku. Divákovi s bujnější fantazií může snímek evokovat například dívčí nohy či erotický motiv.

Monochromní barevnost v tlumených odstínech žluté a zelené na černém pozadí dodává fotografii na působivosti.

Další článek




celkem 7 komentářů

Nejnovější komentáře

. Honza 30. 9. 2004, 09:57
Re: Royal Borec nejlepší 29. 9. 2004, 20:07
Royal Lada Kratochvil 29. 9. 2004, 11:26
fotka TomasT 29. 9. 2004, 10:58
K zblití Mistr fotograf , nejlepší umělec a hvězda J.Saudek 29. 9. 2004, 10:21

Další podobné články

Fotografie týdne: Mlhavé rána – o hledání konkrétních věcí v oparu

Fotografie týdne: Mlhavé rána – o hledání konkrétních věcí v oparu

Někdy se může stát, že o něčem máme jen mlhavou představu. Tedy, že disponujeme ideou, která je ještě neostrá a čeká na formulaci, ohraničení, jasnost. Možná se zcela změní, protože původní obrysy mohou skrývat ledasco.

Fotografie týdne: nuda – o diferenci mezi nudou a zahálkou

Fotografie týdne: nuda – o diferenci mezi nudou a zahálkou

Život v zahálce je vnímaný jako nekvalitní, vnitřně nedobrý. Žít v zahálce je vzdání se toho, co bychom mohli označit jako aktivní lidství. Dokonce ani odpočinek, který jsme si zvykli přejmenovat na volný čas, není možné trávit zahálkou.

Fotografie týdne: Tři králové – o rozdílu mezi já a my

Fotografie týdne: Tři králové – o rozdílu mezi já a my

Tři králové (či tři mágové) putují za králem z východu. Chtějí ho uvidět, obětovat mu zlato, kadidlo a myrhu. Na cestu se vydávají všichni společně. Musí si důvěřovat a být si oporou. Bez toho by byli ztraceni.

Fotografie týdne: Z druhej strany – o strachu a hledání svobody

Fotografie týdne: Z druhej strany – o strachu a hledání svobody

Píseň Karla Kryla – Král a klaun zachycuje příběh krále, který dělá to, co mu právo dovoluje – vstupuje do války, pálí vesnice a dobývá města. Klaun vedle něj nejede na koni, ale na mezkovi, nemá meč, ale loutnu a přesto se rozhoduje něco dělat.

Fotografie týdne: kde je krtek – o tom, že důležité věci mohou zůstávat schované

Fotografie týdne: kde je krtek – o tom, že důležité věci mohou zůstávat schované

Vánoční příběh o narození Ježíše je příběhem udávajícím se pod zemí, plný překvapení a paradoxů. Josef mohl Marii nechat zabít a místo toho si bere nemanželského syna. Vydává se s těhotnou ženou do Betléma na sčítání lidu.

Fotografie týdne: dílo rukou – o práci člověka a díle jeho rukou

Fotografie týdne: dílo rukou – o práci člověka a díle jeho rukou

Hannah Arendtová ve své knize Vita Activa rozlišuje dva druhy práce či činností. Ten první lze označit za práci člověka, celého jeho těla, času a bytí. Jde o práci, jejímž jediným cílem je obživa, práci, kterou vykonáváme z nutnosti.

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Voda je něčím, co umožňuje život. Především národy, které žijí na poušti nebo v její blízkosti, mají niternou zkušenost s tím, co voda pro přežití znamená. Když zaprší, tak se zazelená a rozkvete poušť, téměř ze dne na den se změní k nepoznání.

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Biblická kniha Jonáš vypráví známý příběh o muži, který se snaží utéct před svým posláním. Utíká formálně před Bohem, který ho poslal do Ninive, ale jak z dalšího textu čtenář snadno pozná, utíká především sám před sebou