DIGIarena.e15.cz

Europeana Photography dala zdarma k dispozici tematickou kolekci o První světové válce

Europeana 1914-1918 thematic collection, věnující se První světové válce, byla spuštěna k příležitosti konání festivalu o transkripci, jenž proběhl v německém Berlíně.

Europeana Photography mapuje prvních sto let fotografie, a obsahuje díla fotografů jako Man Ray, Julia Margaret Cameron, Eadweard Muybrigde, Nicola Persheid a další. Fotografie pocházejí z 34 států a většina z nich je volně dostupná jak ke stažení, tak k použití. Obsahuje více jak 2,2 milionu fotografií.

On-line galerie Europeana nabízí volně na 2,2 milionu historických snímků

On-line galerie Europeana nabízí volně na 2,2 milionu historických snímků

Pokud hledáte inspiraci, chcete si rozšířit obzory a třeba se i něco naučit, Europeana Collections vám nabídne více jak dva miliony fotografií. Ty pocházejí ponejvíce z prvních sto let vzniku fotografie a zahrnují díla významných fotografů z celého světa.

Zástupci států účastnící se festivalu se snažily zkompletovat veškeré informace o První světové válce. Čerpali nejen z oficiálních listů, ale i z historických novin. Jako doprovodný materiál bylo samozřejmě pořízeno množství fotografií, z kterých právě kolekce Europeana 1914-1918 vychází. Vyjma nich je ale k dispozici i velké množství osobních dopisů a pohlednic.

Snímky v galerii pocházejí z kolekce World War I Eastern front a jejich autorem je Wilhelm Sandvoß z 10. roty pěšího pluku 249, která byla převážně nasazena na východní frontě a až v posledním roce války bojovala i na té západní. Ve svých fotografiích zachycuje nejen útrapy války, ale i život kolem bitevních polí. Poslední jeho fotografie se datuje ke květnu 1918.

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Voda je něčím, co umožňuje život. Především národy, které žijí na poušti nebo v její blízkosti, mají niternou zkušenost s tím, co voda pro přežití znamená. Když zaprší, tak se zazelená a rozkvete poušť, téměř ze dne na den se změní k nepoznání.

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Biblická kniha Jonáš vypráví známý příběh o muži, který se snaží utéct před svým posláním. Utíká formálně před Bohem, který ho poslal do Ninive, ale jak z dalšího textu čtenář snadno pozná, utíká především sám před sebou

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Vlak je podivuhodně romantický způsob dopravy, byť otázkou je, co za jeho půvabem stojí. Jistě je třeba nechat, že cestování v něm je obvykle pohodlnější, že není ani pomalejší, že v něm lze přepravit i větší věc nebo třeba psa či kolo.

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Thomas Kuhn si ve své knize Struktura vědeckých revolucí povšimnul zajímavé věci. Žijeme v jistém paradigmatickém uvěznění. To, jaké právě převládá myšlenkové klima, je zcela určující pro to, co nás zajímá.

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Často mezi skutečností a představou může být velký rozdíl. Bruno Ferrero v jedné své povídce popisuje dialog dvou rybek. První se ptá druhé: „Co je to to moře, o kterém všichni hovoří?“ „To je přece to, v čem plaveme.“ ...

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

„Hlas volajícího na poušti.“ Tento biblický obraz Jana Křtitele se pravidelně opakuje v lidové mluvě a pořekadlech, ve výtvarném umění i literatuře. Jde o paradoxní větu, vždyť proč by někdo volal na poušti, na místě, kde ho nikdo nemůže slyšet?