DIGIarena.e15.cz

Fascinující filmové fotografie – inspirujte se snímky letošního léta

Seznam kapitol
Na počátku byl nápad nabídnout něco pro zpestření letních dnů. Průvodce novinkami v kinech ve fotografiích. Ve výsledku z toho může být i pravidelná rubrika. Co vy na to?

Není moc okamžiků z dětství, které by v mé mysli zachovaly vzpomínku živou natolik, jako občasná brouzdání kupami filmových fotografií uskladněných v archivu našeho maloměstského kina. Byly to pro mě vlastně první setkání s fotografií jako takovou, zprostředkovaná skrze propagační fotosky k filmům, určené k vyvěšení do výlohy a lákání diváků do normalizačního kinosálu s vrzajícími dřevěnými sedačkami. Stohy zatuchlinou čpících papírů dokumentujících historii filmového marketingu mě doopravdy fascinovaly – tím spíš, když podobných materiálů bylo jinak velmi poskrovnu, internet neexistoval, a tak se člověk musel spolehnout na to málo, co mu dokázaly nabídnout filmové časopisy.

Filmová fotografie je úžasná disciplína, umožňující privilegovaným jedincům zachycovat zákulisí filmové tvorby, sledovat hvězdy i tvůrce na „place“ při práci i při všech jejich rozmarech. I když dnes podstatná část snímků vzniká v procesorech počítačových a nikoliv fotografických, stále je na co se dívat. Ba dokonce je k vidění více, než kdy dřív. Klasika zůstává zachována, ale navíc doprovázena fotorealistickou počítačovou grafikou, která umožňuje definovat scénu, osvětlení, kompozici i všechny ostatní aspekty do nejmenších detailů podle přání tvůrců.

Sledování filmových fotografií není plýtváním časem – určitě ne pro člověka, kterého fotografie baví a rád se jimi inspiruje. Jsou to díla tvořená vesměs špičkovými autory, kteří mají možnost pracovat s tou nejvyspělejší technikou. Přitom z nich lze velmi snadno vysledovat postupy, jakými můžete i v amatérských podmínkách dosáhnout efektů, které diváka zvednou ze židle, metod, díky kterým mohou i vaše vlastní fotografie vypadat světově.

Všímejte si stylu svícení, odhadujte světlené zdroje a jejich vlastnosti. Uvědomujte si kompozici, rozmístění osob a hmoty v záběru. Vnímejte barevnost scény a tonalitu snímku. Přemýšlejte nad tím, jakým způsobem bylo dosaženo kýžené atmosféry… anebo se prostě jenom bavte pohledem na práci profesionálů, kterou si můžete užít i v pohybu, někdy dokonce ve 3D.

Transformers 3

Datum premiéry: 30. 6. 2011
Fotografie: Paramount Pictures

Třetí díl filmové série inspirované populárními hračkami od firmy Hasbro je opět vizuálním obžerstvím přesně podle gusta režiséra Michaela Baye, který je za tento svůj přístup mnohými proklínán jako neuvěřitelný kýčař, ale na druhou stranu přitahuje do kin po celém světě davy. Pro Baye a jeho tým není nic dostatečně monstrózní, výpravné a nepřekonatelné. Obsah je mnohdy výsostně podřizován formě a divákům nestačí, než užasle zírat. Velkolepá podívaná stojí na špičkové práci kameramanů a počítačových grafiků, kteří společně produkují fantastické vize v podobě natolik realistické, až v tomto případě stojí za omluvu i fakt, že podstatná část těchto obrázků je víc počítačovou grafikou, než původní fotografií. Ale koneckonců, to je přece taky „digi“.

Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 

Další kapitola
Seznam kapitol


celkem 9 komentářů

Nejnovější komentáře

Nie je mi jasne, co maju spolocne Transforme… AG 7. 7. 2011, 21:00
na cikána se podivat asi nepujdu, mame jich … d 7. 7. 2011, 16:37
Ano, minimálně v části případů tomu tak bude… Honza Homola 7. 7. 2011, 14:13
Myslíš správně (aspoň já si to myslim). :) Daemonius 7. 7. 2011, 14:08
Tak pokud chcete něco na téma jak toho dosáh… M. Jirásek 7. 7. 2011, 14:08

Další podobné články

Ako som si vychoval motýľa

Ako som si vychoval motýľa

Našemu čtenáři, Luďku Lukáči se podařil téměř husarský kousek. Vychoval si doma vlastního motýla a rozhodl se podělit o své poznatky i s ostatními čtenáři.

Malování do fotografie

Malování do fotografie

Jaký je rozdíl mezi fotografií, grafikou a fotografikou. A můžeme tyto rozdíly jednoduše dělat, nebo je hranice mezi těmito ‚kategoriemi‘ příliš tenká?

Radek Burda bloguje: Jak nedělat fotografii úplně blbě

Radek Burda bloguje: Jak nedělat fotografii úplně blbě

Život novodobých amerických nomádů ve fotografiích Davida Gardnera.

Radek Burda bloguje: Má fotografie jen jeden originál?

Radek Burda bloguje: Má fotografie jen jeden originál?

Smí umělec prodávat nové tisky svých starých snímků?

Ze života hmyzu – vaše nejlepší makrofotografie

Ze života hmyzu – vaše nejlepší makrofotografie

Z Galerie DIGIareny jsme vybrali nejlepší makrofotografie, které jste do ní nahráli za uplynulých šest měsíců. Jaké to jsou?

Radek Burda bloguje: Stalo se na fotbalovém Euru

Radek Burda bloguje: Stalo se na fotbalovém Euru

Asi už opravdu nejsme citliví na podvody.

Radek Burda bloguje: Japonské trable s iPadem

Radek Burda bloguje: Japonské trable s iPadem

Jsem v Japonsku. To, kde jsem, neříkám vůbec proto, abyste mohli závidět, ale proto, že to dnes bude krátké. Strašně se mi tu cokoli dělá.

Žhavá sedmička – nejlepší akty za jarní semestr

Žhavá sedmička – nejlepší akty za jarní semestr

Vybrali jsme snímky sedmi plus jednoho nejlépe hodnocených autorů fotografií aktů z Galerie DIGIareny za posledních šest měsíců.