DIGIarena.e15.cz

Fotku týdne vyhrála černá díra

Netradičně, originálně a nápadně lze pojmout fotografii obyčejného plodu ovoce. Důkaz nám o tom podává Libuše Handlová se svým snímkem Černá díra/Vesmír na dosah ruky.
Fotku týdne vyhrála černá díra

Ze série Vesmír na dosah ruky poslala Libuše Handlová více snímků, všechny tyto fotografie spojuje černobílé pojetí obyčejných věcí, se kterými se běžně setkáváme v každodenním životě, jež však při troše tvůrčí fantazie mohou být v jistém světle a zajímavé kompozici vnímány jako objekty, které na naši planetu vůbec nepatří. To platí obzvláště u vítězného snímku Černá díra pořízeného Olympusem C-750 UZ.

Autorka dokazuje, že bez teleskopu a speciálních drahých přístrojů můžete získat fotografie, kterými se máte právo chlubit, jako kdybyste sami opravdu stanuli na měsíci. A nejen to, můžete pořídit snímek třeba takového UFO, o jehož existenci se stále nemáme oficiální vědecké důkazy.

O tom, že Libuše Handlová není autorkou pouze jediného snímku (či jediné série), nás přesvědčuje její fotografie Smrt pro život, která spadá do naprosto odlišné kategorie než snímek Černá díra, a přesto i ona v minulosti titul Fotografie týdne, posléze Fotografie měsíce získala.

Klepněte pro větší obrázek
Libuše Handlová: Černá díra/Vesmír na dosah ruky
Kliknutím na obrázek se můžete připojit do diskuse

 

 

Další článek



Další podobné články

Fotografie týdne: Prostý muž a tažná kráva

Fotografie týdne: Prostý muž a tažná kráva

Když se o někom řekne, že je to prostý člověk, nemusí to znamenat, že by byl analfabetem nebo nevzdělancem. Ostatně také babička Boženy Němcové, alespoň jako literární postava, byla na jedné straně archetypem prostoty a na druhé moudrosti.

Fotografie týdne: Rozprostřel jsem své sny pod tvé nohy...

Fotografie týdne: Rozprostřel jsem své sny pod tvé nohy...

...našlapuj lehce, neboť kráčíš po mých snech, je citátem anglického básníka Samuela Butlera. Otevírá přitom dvě důležité otázky – proč sníme a co s těmi sny mají dělat druzí. Na první otázku by bylo možné odpovědět psychologicky.

Fotografie týdne: Industriality II

Fotografie týdne: Industriality II

Továrna není jen místo, kde se něco vyrábí, ale sociální fenomén. Joshua B. Freeman ve své knize Behemoth ukazuje, jak továrna a struktura společnosti spolu těsně souvisejí. Postavit velkou a úspěšnou továrnu totiž předpokládá mít v ní koho zaměstnat

Fotografie týdne: Černobílé blues ....

Fotografie týdne: Černobílé blues ....

Peter Jervis ve svých knihách pracuje s pojmem epizodická zkušenost. Jde o nějaký nejmenší atomický celek poznání, který nám umožní o světě něco vypovědět. Epizodickou zkušeností může být čas potřebný pro rozpoznání kolegy z práce nebo třeba poznání melodie oblíbené písně.

Fotografie týdne: Frankfurt am Main / Germany

Fotografie týdne: Frankfurt am Main / Germany

Brno si již od dvacátých let minulého století přálo svůj vlastní mrakodrap. Jakoby výšková budova pro obyvatele představovala něco kouzelného či zázračného, stavbu, kterou město, s komplexem (a půvabem) předměstí Vídně mít musí.

Fotografie týdne: lustrování

Fotografie týdne: lustrování

Člověk je nesporně bytostí časovou – každá buňka v našem těle má svůj čas, který vydrží, naše myšlení je nekonečně spojené s časovostí bytí. Přemýšlíme, co stihneme, co po nás zůstane, toužíme po nesmrtelností, kterou rozličným způsobem naplňujeme.

Fotografie týdne: Poslední oblouček – o zážitku, zkušenosti, plnosti okamžiku

Fotografie týdne: Poslední oblouček – o zážitku, zkušenosti, plnosti okamžiku

Historicismus, respektive snaha přenášet historické struktury, kulisy a reálie do doby, do které nepatří, může nabývat různých podob a mít různé kořeny, mezi kterými je třeba rozlišovat.

Fotografie týdne: Slnečné a tienisté

Fotografie týdne: Slnečné a tienisté

Jednou ze základních myšlenek buddhismu, který je pro současný západní kulturní okruh stále přitažlivější je nehodnocení. To neznamená utonutí v bezbřehém relativismu (který je v mnoha ohledech obtížně konzistentně udržitelný), ale do jisté míry ztrátu zájmu o okolí.