DIGIarena.e15.cz

Fotografie Dagmar Hochové v Brně

Velkou retrospektivní výstavu Dagmar Hochové hostí v těchto dnech Dům umění města Brna. Expozice je pořádána k významnému životnímu jubileu autorky a představuje výběr toho nejlepšího z několika tématických cyklů, včetně portrétů osobností české inteligence.
Fotografie Dagmar Hochové v Brně

Klepněte pro větší obrázek

Dagmar Hochová (*1926), označovaná někdy nepřesně jako fotografka dětí, má za sebou dlouhou a velmi úspěšnou uměleckou kariéru. Procestovala Rusko, Ukrajinu a Vietnam a patří k předním českým fotografům. Za tvůrčí vrchol této obdivuhodné ženy jsou považovány dokumentární fotografie z návštěvy Vietnamu, její tvorba je však daleko širší. Obsahuje řadu portrétů známých osobností ze světa kultury, snímky Prahy, ale i momentky ze života běžných lidí za totality i po ní, např. pohřeb Jana Palacha, snímky legionářů, dětí, pražských prvních májů, velikonočních svátků na Slovensku, mapování církevních slavností za komunismu, revoluce 1989 a mnoho dalšího. Těmito fotografiemi se paní Hochová stala takřka kronikářkou každodenní poválečné historie tohoto státu.

Klepněte pro větší obrázek

První, co na nás na fotografiích Dagmar Hochové zaujme, je jejich zvláštní atmosféra. Dýchá z nich nezlomný životní optimismus, láska k lidem, ke svobodě a úcta k lidské důstojnosti. Autorka v hojné míře zobrazuje děti, což dokládají její známé fotografie Kluci u vody (1963) a Dvě holky (1980). Pražská tématika je zastoupena ve fotografiích z pražské Tróje a Malé Strany, kde vyniká hlavně snímek nazvaný Přívoz v dešti (1952). Důraz je však položen na dokumentaristickou tvorbu Dagmar Hochové – celý jeden sál je totiž vyhrazen autorčiným fotografiím ze zahraničních cest, v první řadě z „výletu“ do Vietnamu, a poté fotografiím z Ruska a Ukrajiny.

Klepněte pro větší obrázek

 Vernisáž výstavy proběhla 28. března za účasti autorky a uvedl ji ředitel Domu umění města Brna Radek Horáček. Kurátorkou výstavy je Jana Vránová.

Klepněte pro větší obrázek 

Výstava potrvá do 7. května 2006 v Domě umění města Brna na Malinovského náměstí v Brně a rozhodně stojí zato ji navštívit. Otevřeno je denně kromě pondělí od 10 do 18 hodin, každou středu je vstup volný.

Další článek




celkem 3 komentáře

Nejnovější komentáře

Re: Js 28. 4. 2006, 14:34
Re: Honey 17. 4. 2006, 13:28
? Jana Strakerlová 17. 4. 2006, 12:34

Další podobné články

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Být profesionálním fotografem či filmařem může někdy vyžadovat odvahu hodnou výkonu adrenalinových sportů. Zvlášť, když máte zdokumentovat jedny z posledních sběračů medu nepálských včel

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Snímek o ztracených domovech ukazuje jeden takový tvůrčí pokus, který je ale nedokončený, neúplný, rozdělaný. Ukazuje rozestavěný dům, který už asi nikdo nepostaví; psa, který se dívá kolem sebe a neví, kam patří.

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Déšť je přírodní jev se zvláštní poetikou. Pokud na poušti začne pršet, tak velice rychle rozkvete a zazelená se. Celé to působí téměř jako zázrak – vyprahlá kamenitá poušť se během několika chvil přemění na krásné místo.

EyeEm Awards 2017 jdou do finiše. Podívejte se na výběr 20 úchvatných fotografií

EyeEm Awards 2017 jdou do finiše. Podívejte se na výběr 20 úchvatných fotografií

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Říká se, že dobrá architektura by měla určitým způsobem citlivě pracovat s okolní krajinou. Santini na Vysočině vycházel z barokní představy, že ji lze přeměnit. Jeho stavby s krajinou nelícovaly, neztrácely se, ale dotvářely ji.

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Rozdíl mezi tím, jaké věci jsou ve skutečnosti, a jak se nám jeví, může vést k radikální skepsi a odmítnutí smyslového vnímání světa, neboť se na něj nelze spolehnout, nebo k přesvědčení, že mezi skutečností – a tím, jak ji vidíme – existuje shoda.