DIGIarena.e15.cz

Fotografie Ivo Bartečky opět ve Vyškově

Muzeum Vyškovska pořádá další výstavu, která je tentokrát zaměřená na oblast latinské Ameriky. Ivo Barteček, autor fotografií, přináší výsledky svého bádání u jezera Titicaca a seznamuje nás s mystickým srdcem národa Inků.
Fotografie Ivo Bartečky opět ve Vyškově

Jezero Titicaca, druhé největší jezero Jižní Ameriky, klenot tyrkysové barvy, kolébka i hrob civilizace Inků. Domorodci rádi upozorňují na jeho rozlohu, prý je tak veliké, že se na něm dokonce tvoří vlny. V noci zde hrozí smrt prochladnutím, ve dne přebírá vládu sluneční žár. Zkrátka, toto místo má zvláštní kouzlo, krásné i hrozivé dohromady a zadarmo jej nikomu nevydá.. A přesto se Ivo Barteček, historik a cestovatel z Olomouce, rozhodl jej odhalit a jeho kousky zachytit na jednotlivých fotografiích.

Tento muž v současné době působí na Katedře historie Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, spolupracuje s Centrem pro československá exilová studia FF UP v Olomouci a Střediskem iberoamerických studií Univerzity Karlovy v Praze. Věnuje se emigraci a exilu do Latinské Ameriky. Cestoval latinskou Amerikou a prováděl zde výzkum, o němž podává svědectví prostřednictvím svých snímků. V Muzeu Vyškovska je však k vidění pouze část výsledků jeho výzkumu, více bychom měli mít možnost shlédnout v říjnu příštího roku ve Velkém výstavním sále tohoto muzea. Připravovaná expozice má mapovat veškeré Bartečkovo latinskoamerické bádání a součástí výstavy budou údajně i trojrozměrné předměty.


Ilustrační fotografie.
Zdroj: http://www.sacredheritage.com 

Co nám přináší výstava současná? Především jde o zachycení okamžiku, o obrazovou dokumentaci a záznam odkazu civilizací v oblasti jezera. Projekt je koncipován jako historicko-místopisný popis jezera a jeho pevninského zázemí. Vystavované fotografie jsou ve své původní podobě diapozitivy, které autor zpracoval do představované podoby. Do jaké míry se mu to podařilo, můžete posoudit sami. Stačí navštívit Malý sál Muzea Vyškovska v 1. poschodí a to až do 30. ledna 2006.

Otevřeno pondělí až pátek 8 - 16 hod
sobota a neděle 10 - 12, 14 - 16 hod
Vstupné dospělí 10 Kč, mládež 5 Kč
Více informací najdete na adrese http://muzeum.vyskov.cz

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Fotografie týdne: Warm-up – o barvách a nejen jejich teplotě

Fotografie týdne: Warm-up – o barvách a nejen jejich teplotě

Jazykové pojmenování barev je zajímavým fenoménem. Podle jedné z teorií se do jazyka barvy přidávají postupně. Každý jazyk potřebuje mít diferenci mezi bílou a černou, později přidá červenou, pak zelenou a žlutou a šestá barva je modrá.

Lecia Oskar Barnack Award 2018 oznámila jména dvanácti finalistů

Lecia Oskar Barnack Award 2018 oznámila jména dvanácti finalistů

Fotografie týdne – o tom, že místo nemusí být vždy zeměpisné určení

Fotografie týdne – o tom, že místo nemusí být vždy zeměpisné určení

Otázka „Kde jsi?“ se na první pohled může zdát banální. Asi každý čtenář těchto řádků ví, kde se právě nachází, že sedí v kavárně, doma či v tramvaji. Jenže zde začíná první potíž. Být někde je vztažené k subjektu a jeho vztahu k okolí.

Sony World Photography Awards 2019 startuje

Sony World Photography Awards 2019 startuje

Fotografie týdne – o zármutku nad zánikem

Fotografie týdne – o zármutku nad zánikem

Pnutí mezi vztahem jednice a společnosti je v dějinách přítomno zcela od počátku. Kdo je důležitější? Koho upřednostnit? Kdo nese zodpovědnost? To jsou jen některé otázky, které nás při takto postaveném dilematu mohou napadnout

Mileniálové jako oběť technologického pokroku?!

Mileniálové jako oběť technologického pokroku?!

Jak zní fotografie? Odpoví vám projekt Sound Photography

Jak zní fotografie? Odpoví vám projekt Sound Photography

Fotografie týdne: Nadhled – s ním jde všechno snadněji

Fotografie týdne: Nadhled – s ním jde všechno snadněji

Nejdůležitější ctností pro život ve společenství lidí je nadhled. Co si pod ním představit? Předně je třeba říci, že mít nadhled neznamená být nezúčastněný nebo apatický. Nadhled není ignorací nebo nezájmem.