DIGIarena.e15.cz

Fotografie Ivo Bartečky opět ve Vyškově

Muzeum Vyškovska pořádá další výstavu, která je tentokrát zaměřená na oblast latinské Ameriky. Ivo Barteček, autor fotografií, přináší výsledky svého bádání u jezera Titicaca a seznamuje nás s mystickým srdcem národa Inků.
Fotografie Ivo Bartečky opět ve Vyškově

Jezero Titicaca, druhé největší jezero Jižní Ameriky, klenot tyrkysové barvy, kolébka i hrob civilizace Inků. Domorodci rádi upozorňují na jeho rozlohu, prý je tak veliké, že se na něm dokonce tvoří vlny. V noci zde hrozí smrt prochladnutím, ve dne přebírá vládu sluneční žár. Zkrátka, toto místo má zvláštní kouzlo, krásné i hrozivé dohromady a zadarmo jej nikomu nevydá.. A přesto se Ivo Barteček, historik a cestovatel z Olomouce, rozhodl jej odhalit a jeho kousky zachytit na jednotlivých fotografiích.

Tento muž v současné době působí na Katedře historie Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, spolupracuje s Centrem pro československá exilová studia FF UP v Olomouci a Střediskem iberoamerických studií Univerzity Karlovy v Praze. Věnuje se emigraci a exilu do Latinské Ameriky. Cestoval latinskou Amerikou a prováděl zde výzkum, o němž podává svědectví prostřednictvím svých snímků. V Muzeu Vyškovska je však k vidění pouze část výsledků jeho výzkumu, více bychom měli mít možnost shlédnout v říjnu příštího roku ve Velkém výstavním sále tohoto muzea. Připravovaná expozice má mapovat veškeré Bartečkovo latinskoamerické bádání a součástí výstavy budou údajně i trojrozměrné předměty.


Ilustrační fotografie.
Zdroj: http://www.sacredheritage.com 

Co nám přináší výstava současná? Především jde o zachycení okamžiku, o obrazovou dokumentaci a záznam odkazu civilizací v oblasti jezera. Projekt je koncipován jako historicko-místopisný popis jezera a jeho pevninského zázemí. Vystavované fotografie jsou ve své původní podobě diapozitivy, které autor zpracoval do představované podoby. Do jaké míry se mu to podařilo, můžete posoudit sami. Stačí navštívit Malý sál Muzea Vyškovska v 1. poschodí a to až do 30. ledna 2006.

Otevřeno pondělí až pátek 8 - 16 hod
sobota a neděle 10 - 12, 14 - 16 hod
Vstupné dospělí 10 Kč, mládež 5 Kč
Více informací najdete na adrese http://muzeum.vyskov.cz

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Fotografie týdne: Z jiných světů přiletěl jsem k vám

Fotografie týdne: Z jiných světů přiletěl jsem k vám

Když o někom řekneme, že má svůj vlastní svět, máme většinou na mysli, že jeho způsob vnímání okolí je substandardní, že je to podivín, člověk výstřední.

Zakázané knihy o fotografovaní! Tyhle si ve vězení nepřečtete

Zakázané knihy o fotografovaní! Tyhle si ve vězení nepřečtete

Myšlenkové pochody úředníků jsou mnohdy velmi zvláštní. Důkazem toho je dostupnost a nedostupnost různorodých knih ve vězeňské knihovně ve státu Texas. Půjčíte si tu Mein Kampf ale na historii fotografie musíte zapomenout.

Focení v Yosemitech? Jedině s povolením!

Focení v Yosemitech? Jedině s povolením!

Fotografie týdne: za zraky ulice – o viděném a neviděném

Fotografie týdne: za zraky ulice – o viděném a neviděném

Když pamětníci vyprávějí o návštěvě v Sovětském svazu, jsou poměrně zřejmé vzpomínky na to, že existovaly trasy a ulice, kterými turisté chodit mohou, a naopak jakékoli odchýlení se trestalo.

Fotobanka Shutterstock zakázala stylizované fotky opic

Fotobanka Shutterstock zakázala stylizované fotky opic

Společnosti DJI a SkyPixel vyhlásily výsledky „vzdušné“ fotografické soutěže

Společnosti DJI a SkyPixel vyhlásily výsledky „vzdušné“ fotografické soutěže

Fotografie týdne: Stalker – o bytí v samotě v davu

Fotografie týdne: Stalker – o bytí v samotě v davu

Živíme se druhými lidmi. Tuto zkratku Jan Sokol používá, aby vyjádřil skutečnost, že předmětem obživy většiny společnosti již není zemědělství, dokonce ani průmysl, ale služby či státní sektor.

Fotografie týdne: Okamžitě se vrať! – o tom, že návraty nebývají snadné

Fotografie týdne: Okamžitě se vrať! – o tom, že návraty nebývají snadné

Okamžitě se vrať! je imperativ, ke kterému má asi každý nějaký vztah. Obsahuje v sobě dva důležité momenty – možnost návratu, ale také časovost tohoto aktu. Obě dimenze spolu přitom těsně souvisí.