DIGIarena.e15.cz

Fotografie ledovce, který potopil Titanic, jde do aukce

Fotografie ledovce, který potopil Titanic, jde do aukce

Fotografie ledovce pořízená dva dny před havárií gigantického parníku bude brzy vydražena. Jedná se o unikátní kousek, neboť žádný z pořízených snímků neustál potopení lodě.

V noci ze čtrnáctého na patnáctého dubna 1912 narazil tehdy největší zaoceánský parník Titanic na masivní ledovec a potopil se. Tato událost se zapsala do historie jako jedna z největších námořních katastrof vůbec. Nyní, o sto let později, jde fotografie onoho ledovce pořízená dva dny před katastrofou do aukce. Žádný jiný snímek pořízený těsně před havárií zřejmě neexistuje a tak se očekává, že bude vydražen za cenu okolo 10 000 USD (asi 200 tisíc Kč).

Klepněte pro větší obrázek 
Vzácná fotografie ledovce, pořízená dva dny před havárií kapitánem lodi S. S. Etonian, zdroj: RR Auction

Samozřejmě lze spekulovat o tom, zdali se jedná o fotografii ledovce, který stojí za potopením lodi Titanic. Vytvořena byla kapitánem lodi S. S. Etonian a označena zeměpisnými souřadnicemi. Patnáctého dubna odpoledne, v den havárie, byl z německé lodi Prinz Adalbert pořízen další snímek. Při porovnáni došli experti k závěru, že je rozdíl mezi fotografiemi minimální, způsoben jiným úhlem záběru a tím, že na původní fotografii ledovec ještě nebyl poškozen nárazem parníku.

Klepněte pro větší obrázek 
Fotografie ledovce pořízena v den havárie v odpoledních hodinách z lodi Prinz Adalbert, zdroj: RR Auction

Dražbu pořádá aukční dům RR Auction a kromě zmíněného snímku mohou účastníci aukce získat také například úlomky lodi, či vzácný porcelán patřící do její výbavy.

Další článek




celkem 8 komentářů

Nejnovější komentáře

Mě se ta stará líbí víc. :) A kvalita dne… Daemonius 30. 11. 2012, 00:46
Však si ji stáhni a vytiskni. V čem je probl… Daniel Wonder 29. 11. 2012, 22:02
ty vole, fotka urobena pred 100 rokmi a kval… vinco 29. 11. 2012, 19:40
to je zkrátka tak, když se spolehnete na aut… Petr Březina 29. 11. 2012, 09:21
Nevim, ale by to chtělo opravit v celém text… Kuba 29. 11. 2012, 08:52

Další podobné články

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Být profesionálním fotografem či filmařem může někdy vyžadovat odvahu hodnou výkonu adrenalinových sportů. Zvlášť, když máte zdokumentovat jedny z posledních sběračů medu nepálských včel

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Snímek o ztracených domovech ukazuje jeden takový tvůrčí pokus, který je ale nedokončený, neúplný, rozdělaný. Ukazuje rozestavěný dům, který už asi nikdo nepostaví; psa, který se dívá kolem sebe a neví, kam patří.

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Déšť je přírodní jev se zvláštní poetikou. Pokud na poušti začne pršet, tak velice rychle rozkvete a zazelená se. Celé to působí téměř jako zázrak – vyprahlá kamenitá poušť se během několika chvil přemění na krásné místo.

EyeEm Awards 2017 jdou do finiše. Podívejte se na výběr 20 úchvatných fotografií

EyeEm Awards 2017 jdou do finiše. Podívejte se na výběr 20 úchvatných fotografií

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Říká se, že dobrá architektura by měla určitým způsobem citlivě pracovat s okolní krajinou. Santini na Vysočině vycházel z barokní představy, že ji lze přeměnit. Jeho stavby s krajinou nelícovaly, neztrácely se, ale dotvářely ji.

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Rozdíl mezi tím, jaké věci jsou ve skutečnosti, a jak se nám jeví, může vést k radikální skepsi a odmítnutí smyslového vnímání světa, neboť se na něj nelze spolehnout, nebo k přesvědčení, že mezi skutečností – a tím, jak ji vidíme – existuje shoda.