DIGIarena.e15.cz

Fotografie týdne: CCXXXXVI.

Každý člověk má horizont svého vědomí, znalostí a osobních schopností. Není ale možné jej neustále překračovat, posouvat své hranice stále dál?

Metody na trénování mozku jsou mimořádně oblíbené. S rozvojem psychologie a pedagogiky se ukazuje, že možnosti mozku jsou podstatně větší, než se předpokládalo. Pokud užíváme vhodných cvičení a her, je možné relativně snadno zvýšit výkon mozku v řadě oblastí – od analytického myšlení, přes paměť až třeba po kreativitu. A nikdo příliš neví, kde až jsou možnosti těchto tréninkových metod. Obecně se má za to, že největším faktorem, který omezuje to, kam až se člověk může dostat, je věk a zdravotní stav.

Je zajímavé, kolik lidí nemá žádnou ochotu růst a rozvíjet se.Vše už vědí, mají své názory a nikdo jim nemusí nic vykládat. Myslím, že takový přístup je ukázkou toho, jak lze plýtvat s dary, schopnostmi či možnostmi. Každý člověk má příležitost stát před horizontem svého bytí a schopností nikoli jako před jakousi absolutní veličinou, se kterou nemůže pohnout, ale jako před hranicí, kterou může posouvat stále dál. Jistě to není vždy zábavné či pohodlné, ale jde to.

Fotografie týdne

Klepněte pro větší obrázek
CCXXXXVI (foto: Luboš Blažek)

Snímek Luboše Blažka nesoucí název CCXXXXVI tak může být určitým manifestem toho, že pokud se člověk rozhodne pro cestu vzhůru, může vidět stále dál. Jeho bytí může dorůstat v určitou plnost.

Je jistě otázkou, v jaké oblasti se konkrétní osoba rozhodne usilovat o posouvání svých horizontů. Zřejmě všichni známe stereotypní představy o tom, jak vypadají blázniví vědci – jedna složka inteligence vysoce ční nad ostatními a výsledkem je sice kvalitní vědecký pracovník, ale spíše karikaturní člověk. Rozvoj schopností by měl probíhat tak, jak rostou prsty na rukou dítěte. Jeden dlouhý prst je k ničemu. Ostatně i to se objevuje na fotografii v kontextu linií jednotlivých schodů.

Snímek svým stylem navazuje na předchozí díla autora a jeho úvahy o prostoru. Gratuluji mu k povedené fotografii a dovoluji si pozvat na prohlídku některých dalších zajímavých snímků uplynulého týdne.


Klepněte pro větší obrázek
... (foto: Shoehardt R.)

Pokud máte rádi první republiku, její kulturu a film, tak vás možná zaujme snímek označený třemi tečkami jehož autorem je Shoehardt R. Nabízí krásnou atmosféru doby, kdy společenskému šatníku mužů dominoval cylindr, manželé si běžně vykali a kinematografie se právě rodila jako továrna na sny. Podívejte se také na další snímky tohoto fotografa.

Klepněte pro větší obrázek
Opravdový člověk koupající se (foto: Petr Šigut)

Může šokovat, překvapit, zaujmout. Petr Šigut jde v naturalistickém pojetí aktu do samé krajnosti. Pokračuje v portrétech normálního člověka, nabízí originální styl a kompozici. V jeho snímcích je něco hravého a dráždivého. Ostatně diskuse pod jeho snímky o tom nepochybně svědčí. Taková je také fotografie Opravdový člověk koupající se a samozřejmě prozkoumejte i jeho další snímky.

Klepněte pro větší obrázek
Ba (foto: Jewell)

Tajemný pohled, ve kterém se snad zrcadlí bolest či neštěstí; možná ale jen očekávání. Tak trochu záhadná je postava na snímku Ba od Jewell. Jistě zaujme precizním zpracováním, originálním výrazem i netradičním barevným provedením.

Klepněte pro větší obrázek
Nevěšte kočky (František Vrba)

A na závěr ještě hravý snímek Františka Vrby s názvem Nevěšte kočky.

 
 
 

Další článek




celkem 2 komentáře

Nejnovější komentáře

Ona je to tak trochu i báseň, nejen fotka. A… ivanaga 22. 2. 2012, 08:15
Prepacte ale ta, akoze fotografia tyzdna, je… mumintroll 22. 2. 2012, 07:02

Další podobné články

Fotografie týdne: i uklízení může být zábava

Fotografie týdne: i uklízení může být zábava

Prvním krokem, který se v příručkách pro osobní rozvoj či článcích doporučuje, je udělat si pořádek – v sobě, kolem sebe, ve vztazích i v domácnosti. Pořádek je to, co vznikne aplikaci řádu.

Fotografie týdne: Praha hlavní nádraží

Fotografie týdne: Praha hlavní nádraží

Josef Fanta na konci devatenáctého století realizoval budovu secesního nádraží, kterou zná asi každý. Ať již ji vnímá jako místo příjezdu do svého domova, nebo naopak místo, kam směřuje za prací, jako začátek cest nebo jejich vyústění, tak se mu v podstatě nelze vyhnout

Fotografie týdne: Vlnka – o šatech, ozdobách a odhalování

Fotografie týdne: Vlnka – o šatech, ozdobách a odhalování

Jednou ze zajímavých etnologických činností je sledování pohřebních rituálů různých kultur, podle toho, z jakého prostředí vycházejí, jaké jsou jejich další obřady, co danou společností preferovaný či akcentovaný způsob života přináší za specifika.

Fotografie týdne: Stromm

Fotografie týdne: Stromm

Snímek o tom, jak do stromů promítáme sami sebe v touze se převyšovat a přerůst, přetrvat svou existenci. Tak nějak automaticky, bez námahy. Stromy mají pro člověka od pradávna mystický charakter, a to nejen ve smyslu lidového objímání stromů nebo vycházení do přírody.

Fotografie týdne: Konec nákladového nádraží Žižkov

Fotografie týdne: Konec nákladového nádraží Žižkov

„Něco končí a něco jiného začíná“. Tato lidová úvaha je hojně rozšířená a má sloužit jako jakési pohlazení, zdroj naděje pro někoho, kdo se setká s koncem, který nechtěl. Jde o tvrzení, které v sobě mísí naději a jistý idealismus.

Fotografie týdne: jak běží čas metrem – o čase a bezčasí tančících v mysli fotografa

Fotografie týdne: jak běží čas metrem – o čase a bezčasí tančících v mysli fotografa

Co je to čas? Dokud se mne na to nikdo nezeptá vím to, ale jakmile mám odpovědět, uniká mi to. Tak nějak by bylo možné parafrázovat slavný výrok, jehož autorem je Aurelius Augustinus.

Fotografie týdne: Budiž světlo – o světle, světu, slovu a stvoření

Fotografie týdne: Budiž světlo – o světle, světu, slovu a stvoření

Podle Jana Patočky mají slova svět a světlo společný etymologický, ale také především myšlenkový, kořen. Svět je to, co je osvětlené, co se nám zjevuje, co můžeme poznat.

Fotografie týdne: Brázdy – O plánech, setí a hledění budoucnosti

Fotografie týdne: Brázdy – O plánech, setí a hledění budoucnosti

Pole je symbolem úrody a jisté emancipace člověka. Tím, že k nomádskému způsobu života přidal stavění obydlí a současně začal obdělávat půdu, tak vytvářel první kulturní strukturu a první města.