DIGIarena.e15.cz

Fotografie týdne: Černá nebo bílá?

Miloš Vatrt do naší galerie přispěl již pěticí snímků, mimo jiné zobrazujících ženské akty v různých neobvyklých podobách. Ty dokazují, že ne vždy musí být snímky této kategorie pouze černobílé a ztracené v emocionálním šerosvitu. Portrét nazvaný Vlasy, který se stal aktuální Fotografií týdne, však právě takový je.
Fotografie týdne: Černá nebo bílá?

Autorův umělecký podpis je na fotografiích zřetelný: společným prvkem je odvážná hra s lidskými těly doplněná decentními rekvizitami a podkreslená kontrastem světla a stínu. Netradiční přístup k focení aktu se u Miloše Vatrta projevuje skládáním ženských těl do obrazců a zdůrazněním nahoty kontrastujícími doplňky. I když se fotografie Vlasy drží spíše konzervativní liniie, u čtenářů velice zabodovala a hodnocení přetéká jedničkami. V neposlední řadě je nutno říci, že po dlouhé době došla také redakce DGIfoto vzácné jednoty a tuto fotografii zvolila doslova jednomyslně.

Chladný kov šperku na sametově hladké pleti, tichý boj světla a stínu, piercing v horním rtu, další svítivý bod jakoby z jiného světa. To jsou hlavní body, které upoutají váš pohled. Blondýnka má ve vlasech tmavé proužky, v hřívě tmavovlásky jsou zase světlé pramínky. A tak je to v životě vždycky – nic není jen černé nebo bílé.

Klepněte pro větší obrázek
Harmonie kontrastů, mystický Jin a Jang ve snímku Vlasy.

Fotografie Vlasy působí dojmem profesionality a čistoty. Absence barev v tomto případě zvýrazňuje hrubou strukturu vlasů a jednobarevné pozadí neodvádí pozornost ani nepůsobí agresivně. Celý záběr navozuje zdánlivý dojem klidu a ticha, ale když se na něj zahledíte, spatříte ubíhající kontrasty, znepokojivé detaily a skrytou dynamiku neuskutečněného pohybu umocněného pohledy ven z formátu. Dvě „novodobé víly“ zachycené vteřinu před tím, než se rozlétly každá na svou stranu. Všechny naznačené souvislosti v obraze jsou dovedeny do konce.

Miloš Vatrt nepotřebuje rámečky, zato je nápaditý a jde ruku v ruce s neotřelostí a originalitou. Stíny a světla nenápadně usazuje do zlatého řezu a zároveň ponechává svým dvěma slečnám dostatek prostoru pro výhled na svět – i když ani jedna z nich nemá oči, aby ho viděla...

Další článek




celkem 4 komentáře

Nejnovější komentáře

když se chce vychvalovat JPL 10. 7. 2005, 21:00
Krásná fotografie, ale... Rostislav Klusák 6. 7. 2005, 00:09
pěkný snímek JITKA 5. 7. 2005, 20:41
..fotografia tyždňa Dusan Petho 5. 7. 2005, 12:14

Další podobné články

Fotografie týdne: Cesta – o nekonečnu, dálkách a cestě

Fotografie týdne: Cesta – o nekonečnu, dálkách a cestě

Jedna ze základních pouček eukleidovské geometrie říká, že dvě rovnoběžky se protínají v nekonečnu. Toto tvrzení může být překvapivé v několika ohledech. Pokud se na rovnoběžky díváme jinde než v nekonečnu, jsou od sebe stále stejně daleko.

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Snímek o ztracených domovech ukazuje jeden takový tvůrčí pokus, který je ale nedokončený, neúplný, rozdělaný. Ukazuje rozestavěný dům, který už asi nikdo nepostaví; psa, který se dívá kolem sebe a neví, kam patří.

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Déšť je přírodní jev se zvláštní poetikou. Pokud na poušti začne pršet, tak velice rychle rozkvete a zazelená se. Celé to působí téměř jako zázrak – vyprahlá kamenitá poušť se během několika chvil přemění na krásné místo.

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Říká se, že dobrá architektura by měla určitým způsobem citlivě pracovat s okolní krajinou. Santini na Vysočině vycházel z barokní představy, že ji lze přeměnit. Jeho stavby s krajinou nelícovaly, neztrácely se, ale dotvářely ji.

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Rozdíl mezi tím, jaké věci jsou ve skutečnosti, a jak se nám jeví, může vést k radikální skepsi a odmítnutí smyslového vnímání světa, neboť se na něj nelze spolehnout, nebo k přesvědčení, že mezi skutečností – a tím, jak ji vidíme – existuje shoda.

Fotografie týdne: o účelu věcí, postmoderně a klavírech ve snech

Fotografie týdne: o účelu věcí, postmoderně a klavírech ve snech

Podle klasické aristotelovské teorie existuje ve věcech jistý parametr, který říká, k čemu daný objekt slouží, jaký je jeho smysl v kontextu celého vesmíru. Lze tedy říci, jaká je role člověka ve vesmíru, stejně jako dobrého jídla, hudebního nástroje...

Fotografie týdne: O vlastní roli, vtažení do příběhu a divadlu života

Fotografie týdne: O vlastní roli, vtažení do příběhu a divadlu života

Pokud bychom na ulici ve městě potkali herce, který bude hrát svoji divadelní roli, tak – bez ohledu na její obsah – na první pohled zpozorujeme, že je na takovém člověku něco divného.

Fotografie týdne: Boudo, budko, kdo v tobě přebývá

Fotografie týdne: Boudo, budko, kdo v tobě přebývá

Jaký je rozdíl mezi domem a domovem? Zatímco některé jazyky tuto diferenci vůbec neprovádí, v češtině je mezi nimi zásadní rozdíl. Dům je stavbou, má čistě materiální povahu, domov je ale něco zcela jiného...