DIGIarena.e15.cz

Fotografie týdne: divy v tunelu

O titul Fotografie týdne se tentokráte popraly dva snímky. Morbidní fotografii Michala Škrabálka zobrazující obličej úpravami stylizovaný do podoby sochy s lidským výrazem nakonec porazil autor, který má přezdívku Kloki.
Fotografie týdne: divy v tunelu

Snímky tohoto autora se vyznačují stylovou čistotou barev i kompozice. Již minulý týden zaslal do galerie, konkrétně do kategorie Experiment, fotografii Pnutí (Tension), která porotu zaujala, a tento týden to jeho snímek Wonderground dotáhnul na titul Fotografie týdne.

Klepněte pro větší obrázek
Kloki: Wonderground
Kliknutím na fotografii se můžete zapojit do diskuse

Autor na svém "tunelovém" záběru dokazuje, jak se pár aplikacemi ve Photoshopu dá upravit fotografie metra k nepoznání. Na první pohled zaujme Wonderground zejména svou futuristickou atmosférou. Divák je prostřednictvím snímku přenesen do prostředí sci-fi, na této chodbě by se klidně mohl poprat Neo s agentem Smithem a designoví tvůrci Matrixu by mohli být spokojeni.

Oba snímky námi oceněného fotografa se vyznačují barevnou sladěností do jednoho odstínu, který je kombinován s neutrální černou barvou. U Pnutí se jedná o chladivě modrou, u vítězného snímku o brčálově zelenou, která dodává fotografii tajemnou atmosféru. V jednoduchosti je krása, což dosvědčují strohé černé linie perspektivně se sbíhající do rohu snímku.

Další článek



Další podobné články

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Snímek o ztracených domovech ukazuje jeden takový tvůrčí pokus, který je ale nedokončený, neúplný, rozdělaný. Ukazuje rozestavěný dům, který už asi nikdo nepostaví; psa, který se dívá kolem sebe a neví, kam patří.

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Déšť je přírodní jev se zvláštní poetikou. Pokud na poušti začne pršet, tak velice rychle rozkvete a zazelená se. Celé to působí téměř jako zázrak – vyprahlá kamenitá poušť se během několika chvil přemění na krásné místo.

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Říká se, že dobrá architektura by měla určitým způsobem citlivě pracovat s okolní krajinou. Santini na Vysočině vycházel z barokní představy, že ji lze přeměnit. Jeho stavby s krajinou nelícovaly, neztrácely se, ale dotvářely ji.

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Rozdíl mezi tím, jaké věci jsou ve skutečnosti, a jak se nám jeví, může vést k radikální skepsi a odmítnutí smyslového vnímání světa, neboť se na něj nelze spolehnout, nebo k přesvědčení, že mezi skutečností – a tím, jak ji vidíme – existuje shoda.

Fotografie týdne: o účelu věcí, postmoderně a klavírech ve snech

Fotografie týdne: o účelu věcí, postmoderně a klavírech ve snech

Podle klasické aristotelovské teorie existuje ve věcech jistý parametr, který říká, k čemu daný objekt slouží, jaký je jeho smysl v kontextu celého vesmíru. Lze tedy říci, jaká je role člověka ve vesmíru, stejně jako dobrého jídla, hudebního nástroje...

Fotografie týdne: O vlastní roli, vtažení do příběhu a divadlu života

Fotografie týdne: O vlastní roli, vtažení do příběhu a divadlu života

Pokud bychom na ulici ve městě potkali herce, který bude hrát svoji divadelní roli, tak – bez ohledu na její obsah – na první pohled zpozorujeme, že je na takovém člověku něco divného.

Fotografie týdne: Boudo, budko, kdo v tobě přebývá

Fotografie týdne: Boudo, budko, kdo v tobě přebývá

Jaký je rozdíl mezi domem a domovem? Zatímco některé jazyky tuto diferenci vůbec neprovádí, v češtině je mezi nimi zásadní rozdíl. Dům je stavbou, má čistě materiální povahu, domov je ale něco zcela jiného...

Fotografie týdne: při zdi – o tom, jak těžké je být skromný a bořit vnitřní zdi

Fotografie týdne: při zdi – o tom, jak těžké je být skromný a bořit vnitřní zdi

Skromnost je podivuhodná ctnost, která (snad ještě více nežli jiné) může být problematicky chápaná. První nesprávný výklad může být učiněn z pohledu malého sebevědomí, nepřijetí sebe sama, komplexů či lenosti.