DIGIarena.e15.cz

Fotografie týdne: Hra s jednoduchými tvary

Po sportovním snímku Radima Stehlíka se ve Fotografii týdne vracíme opět do kategorie Zátiší. Roman Šilar podobně jako předminulý vítěz Zdeněk Kopecký poslal do galerie jednu jedinou fotografii Citrónky, která podobně jako Kopeckého snímek Zákoutí Pražského hradu stojí na pomezí zátiší a abstrakce, a ihned zvítězil.
Fotografie týdne: Hra s jednoduchými tvary

Na první pohled je jasné, že fotografie zachycuje sklenici s nápojem, ve kterém plave plátek citrónu, druhý citrón je umístěný vzadu za sklenicí. Snímek však lze vnímat ještě z druhé, abstraktní roviny, jako hru jednoduchých, základních tvarů.

Klepněte pro větší obrázek
Roman Šilar: Citrónky
Po kliknutí na fotografii se můžete zapojit do diskuse

Dvě polokružnice tvořené plátky citrónů – jedna v levé dolní a druhá v pravé horní části fotografie jsou od sebe odděleny diagonálou, kterou tvoří hrana sklenice. Právě tato jednoduchá hra s tvary kruhů a přímky společně s monochromní žlutou barevností dodávají snímku jeho působivosti a vyčleňují ho tak z ostatních fotografií zachycujících zátiší.

Jak autor uvádí, snímek byl zachycen fotoaparátem Nikon D 70 s objektivem Nikkor 18 - 70 DX. Romanu Šilarovi gratulujeme a doufáme, že s v galerii v blízké době setkáme s jeho dalšími snímky. Způsob zachycení Citrónků přímo vybízí k vytvoření celé série hry s tvary v různých barvách.

Další článek



Další podobné články

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Voda je něčím, co umožňuje život. Především národy, které žijí na poušti nebo v její blízkosti, mají niternou zkušenost s tím, co voda pro přežití znamená. Když zaprší, tak se zazelená a rozkvete poušť, téměř ze dne na den se změní k nepoznání.

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Biblická kniha Jonáš vypráví známý příběh o muži, který se snaží utéct před svým posláním. Utíká formálně před Bohem, který ho poslal do Ninive, ale jak z dalšího textu čtenář snadno pozná, utíká především sám před sebou

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Vlak je podivuhodně romantický způsob dopravy, byť otázkou je, co za jeho půvabem stojí. Jistě je třeba nechat, že cestování v něm je obvykle pohodlnější, že není ani pomalejší, že v něm lze přepravit i větší věc nebo třeba psa či kolo.

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Thomas Kuhn si ve své knize Struktura vědeckých revolucí povšimnul zajímavé věci. Žijeme v jistém paradigmatickém uvěznění. To, jaké právě převládá myšlenkové klima, je zcela určující pro to, co nás zajímá.

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Často mezi skutečností a představou může být velký rozdíl. Bruno Ferrero v jedné své povídce popisuje dialog dvou rybek. První se ptá druhé: „Co je to to moře, o kterém všichni hovoří?“ „To je přece to, v čem plaveme.“ ...

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

„Hlas volajícího na poušti.“ Tento biblický obraz Jana Křtitele se pravidelně opakuje v lidové mluvě a pořekadlech, ve výtvarném umění i literatuře. Jde o paradoxní větu, vždyť proč by někdo volal na poušti, na místě, kde ho nikdo nemůže slyšet?

Fotografie týdne: mimo obraz – o ochotě hledat anomálie a překračovat diskurs

Fotografie týdne: mimo obraz – o ochotě hledat anomálie a překračovat diskurs

Soustředit se na to, co děláme, čím žijeme, na okamžik. Jít si tvrdě za svým snem. Mít sen, vizi, plán, tah na bránu. Všechny tyto úvahy či postoje mají společné to, že je lze zařadit buď do konceptu amerického snu nebo alespoň do motivačních příruček.

Fotografie týdne: Aeuronautica – o svobodě, člověku a orlu

Fotografie týdne: Aeuronautica – o svobodě, člověku a orlu

Pták byl vždy vnímán jako určitý symbol svobody. Být volný jako pták. Toto lidové, ale také literární, tvrzení může vycházet ze dvou základních možných pohybů letce. Může se pohybovat horizontálně bez ohledu na překážky.