DIGIarena.e15.cz

Fotografie týdne: Kde bydlí Bůh

Moc hezky provedeno, krásná linie, skvělá kompozice, úžasná barevnost, uno moderno, pěkné foto. To jsou některé z reakcí čtenářů, kterými reagovali na snímek Kostel od Jana Kališe, jenž tentokráte získal titul Fotografie týdne.
Fotografie týdne: Kde bydlí Bůh

Jedná se o velmi elegantně zachycený kostel z řeckého ostrova Rhodos. V době, kdy u většiny lidí vrcholí přípravy na dovolenou, nabudí tento snímek příjemnou letní atmosféru a snad i některým připomene přibalit si do kufru i fotoaparát.

Klepněte pro větší obrázek
In nomine patris...

Na snímku nezaujme jen jeho originální nápad, avšak i jednoduchá barevnost podpořená jižním sluncem. Na celkovém vyznění mu dodává také magické světlo vycházející z dveří či okna stavby, ale i netradiční architektura komponovaná do čisté a působivé kompozice. Janu Kališovi je co závidět – nejen fakt, že se mu podařilo zachytit tak zajímavý snímek, ale i to, že navštívil tak působivé místo, na kterém fotografii zachytil.

Jen škoda, že ostatní dvě fotografie Jana Kališe v galerii nedosahují kvalit Kostela. Mravenec M je zajímavým, i když ne geniálním makrem, zatímco Sedmikrásky? působí poměrně fádním dojmem. Kostel z Rhodosu však překonává všechny snímky, které se poslední dobou v kategorii architektura objevili a tak nenechává diváka na pochybách o Kališových fotografických schopnostech.

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Snímek o ztracených domovech ukazuje jeden takový tvůrčí pokus, který je ale nedokončený, neúplný, rozdělaný. Ukazuje rozestavěný dům, který už asi nikdo nepostaví; psa, který se dívá kolem sebe a neví, kam patří.

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Déšť je přírodní jev se zvláštní poetikou. Pokud na poušti začne pršet, tak velice rychle rozkvete a zazelená se. Celé to působí téměř jako zázrak – vyprahlá kamenitá poušť se během několika chvil přemění na krásné místo.

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Říká se, že dobrá architektura by měla určitým způsobem citlivě pracovat s okolní krajinou. Santini na Vysočině vycházel z barokní představy, že ji lze přeměnit. Jeho stavby s krajinou nelícovaly, neztrácely se, ale dotvářely ji.

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Rozdíl mezi tím, jaké věci jsou ve skutečnosti, a jak se nám jeví, může vést k radikální skepsi a odmítnutí smyslového vnímání světa, neboť se na něj nelze spolehnout, nebo k přesvědčení, že mezi skutečností – a tím, jak ji vidíme – existuje shoda.

Fotografie týdne: o účelu věcí, postmoderně a klavírech ve snech

Fotografie týdne: o účelu věcí, postmoderně a klavírech ve snech

Podle klasické aristotelovské teorie existuje ve věcech jistý parametr, který říká, k čemu daný objekt slouží, jaký je jeho smysl v kontextu celého vesmíru. Lze tedy říci, jaká je role člověka ve vesmíru, stejně jako dobrého jídla, hudebního nástroje...

Fotografie týdne: O vlastní roli, vtažení do příběhu a divadlu života

Fotografie týdne: O vlastní roli, vtažení do příběhu a divadlu života

Pokud bychom na ulici ve městě potkali herce, který bude hrát svoji divadelní roli, tak – bez ohledu na její obsah – na první pohled zpozorujeme, že je na takovém člověku něco divného.

Fotografie týdne: Boudo, budko, kdo v tobě přebývá

Fotografie týdne: Boudo, budko, kdo v tobě přebývá

Jaký je rozdíl mezi domem a domovem? Zatímco některé jazyky tuto diferenci vůbec neprovádí, v češtině je mezi nimi zásadní rozdíl. Dům je stavbou, má čistě materiální povahu, domov je ale něco zcela jiného...

Fotografie týdne: při zdi – o tom, jak těžké je být skromný a bořit vnitřní zdi

Fotografie týdne: při zdi – o tom, jak těžké je být skromný a bořit vnitřní zdi

Skromnost je podivuhodná ctnost, která (snad ještě více nežli jiné) může být problematicky chápaná. První nesprávný výklad může být učiněn z pohledu malého sebevědomí, nepřijetí sebe sama, komplexů či lenosti.