DIGIarena.e15.cz

Fotografie týdne: O čem brankáři nevědí

Odkryjeme tabuizované téma vztahů sportovních pomůcek. Nabízíme daleko více než jen branky, body a sekundy.
Fotografie týdne: O čem brankáři nevědí

V současném fotografickém světě se jen velmi zřídka podaří najít téma, které ještě nikdy nebylo zobrazeno. „Vše již bylo vyfoceno.“, traduje se mezi fotografy. Mnohé z nich toto zjištění ovlivní natolik, že nakonec odloží své nádobíčko na půdu a věnují se smysluplnějším činnostem (zahradničení, vysávání, úklidu). Náměty se vytrácejí a dnes se jen málo lidem poštěstí vyfotografovat situaci, která je naprosto nová. Takto je tomu i v případě dnešní fotografie týdne.

Avšak pojďme si nejprve povědět několik slov o celé problematice, abychom pak lépe pochopili nadčasovost a sílu vybrané fotografie.

O životě branek a jiných sportovních potřeb se toho ví jen velmi málo. Většinou se lidé spokojí s jejich okopáním nebo rozbíjením. Ovšem jen málokdo si uvědomuje, že i taková branka může mít celou škálu pocitů, které však vesměs ukrývá v sobě, neboť branky jsou velmi plachá a citlivá stvoření. Je to pochopitelné. Celou dobu jsou branky vystaveny velké pozornosti diváků. Celý sport, všechny vlny emocí se vlastně točí okolo branek. Vy byste před tisíci páry očí a desítkami kamer projevili své city? Určitě ne. Proto jsou branky po celou sezónu velmi introvertní a prakticky nehnou sítí.

Nedat nic najevo je však velmi těžké a ubíjející. Často se totiž v brance vyvine velmi silný citový vztah ke svému brankáři. Tento vztah je většinou nenaplněný a zaniká s posledním tréninkem, což branky velmi trápí. Jistě jste si v televizi už všimli brankáře hladícího tyč branky nebo obránce, který ji objímá a něžně ji víská oka sítě. Pro branku je pak velmi těžké, když po těchto fyzických projevech náklonnosti nakonec zůstane sama. Podle brankologů (odborníků na branky) pak hledá jakýsi zástup a náhradu v mimosezónním lesbickém vztahu s jinou, často soupeřovou brankou.

Klepněte pro větší obrázek 
O čem brankáři nevědí; foto Cikorsky

A právě tuto intimní chvíli mezi dvěma brankami se podařilo zachytit na fotografii týdne.
Fotografie nám dává jasnou odpověď, kterou jsme dříve jen tušili. Zobrazuje milostný poměr dvou branek takřka živočišně. Nečekaný erotický náboj (jistě ne jen pro milovníky fotbalu) v kontrastu se syrovostí okolního prostředí vytvářejí v divákovi výjimečně silnou směsici pocitů. Fotka je celkově velmi všestranná a proplouvá mezi kategoriemi aktu, reportáže, krajiny, zátiší, architektury a samozřejmě sportu.

Jistě by vás zajímalo, jak vlastně vzniká taková nadčasová fotka. Na to jsme se raději zeptali samotného autora, který v galerii DIGIarény vystupuje pod přezdívkou Cikorsky. Přinášíme pouze publikovatelnou část rozhovoru s tímto prostým a jednoduchým člověkem.

Redaktor FT: Naše čtenáře by zajímalo, jak vlastně vznikla tato fotka?
Cikorsky: No, tak nejdříve velkou rychlostí objektivem proletělo světlo, a pak huplo na snímač, jo. Ten to típnul do nul a jedniček a poslal je po takových malých drátkách do…

Redaktor FT: Jistě, jistě, nás by ale spíše zajímalo, jestli je těžké vyfotit branky v této intimní poloze?
Cikorsky: Ano, je. Branky jsou hrozně plaché. Hrozně. Něčím zašustíte a hned vám utečou a už je nedostanete zpátky. Tedy myslím jako jejich výraz, jejich emoce. Při focení branek musíte být velmi opatrní a ostražití.

Redaktor FT: A jak dlouho jste tvořil konkrétně tuto fotku?
Cikorsky: No, na tomto místě jsem ty dvě branky sledoval už od podzimu. Chodil jsem na tam každý druhý den. Čekal, až se spolu trošku sblíží. Pořád to nebylo ono, až minulý týden. Jdu tam a koukám – už to začalo! Už si to tam holky užívaly… No, udělal jsem asi 300 cvaků, ale myslím, že tahle se opravdu povedla. Mám ještě pár detailů prolnutých sítí, ale to už je za hranicí zveřejnění na tomto serveru. Věřili by jste, že ta jedna té druhé dokonce…
Redaktor FT: Děkuji za rozhovor.

Z neověřených zdrojů máme informaci, že právě tahle fotografie by se měla objevit na obálce prestižního časopisu Sports Illustrated 2009. Pro americký trh ovšem jen v cenzurované verzi:

Klepněte pro větší obrázek
max. velikost

Jak je tedy vidět, i v dnešní době je možné udělat výjimečnou fotografii. Gratulujeme autorovi této aprílové fotografie týdne a u dalších vašich vyčnívajících fotek se těšíme zase za týden.

Další článek




celkem 10 komentářů

Nejnovější komentáře

gratulace šel okolo 1. 4. 2009, 16:59
Prosba grim 1. 4. 2009, 13:45
Re: :))))) rok.zaruka 1. 4. 2009, 11:40
Re: :))))) Alesh.Rocker 1. 4. 2009, 09:15
Re: :))))) mk 1. 4. 2009, 08:46

Další podobné články

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Snímek o ztracených domovech ukazuje jeden takový tvůrčí pokus, který je ale nedokončený, neúplný, rozdělaný. Ukazuje rozestavěný dům, který už asi nikdo nepostaví; psa, který se dívá kolem sebe a neví, kam patří.

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Déšť je přírodní jev se zvláštní poetikou. Pokud na poušti začne pršet, tak velice rychle rozkvete a zazelená se. Celé to působí téměř jako zázrak – vyprahlá kamenitá poušť se během několika chvil přemění na krásné místo.

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Říká se, že dobrá architektura by měla určitým způsobem citlivě pracovat s okolní krajinou. Santini na Vysočině vycházel z barokní představy, že ji lze přeměnit. Jeho stavby s krajinou nelícovaly, neztrácely se, ale dotvářely ji.

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Rozdíl mezi tím, jaké věci jsou ve skutečnosti, a jak se nám jeví, může vést k radikální skepsi a odmítnutí smyslového vnímání světa, neboť se na něj nelze spolehnout, nebo k přesvědčení, že mezi skutečností – a tím, jak ji vidíme – existuje shoda.

Fotografie týdne: o účelu věcí, postmoderně a klavírech ve snech

Fotografie týdne: o účelu věcí, postmoderně a klavírech ve snech

Podle klasické aristotelovské teorie existuje ve věcech jistý parametr, který říká, k čemu daný objekt slouží, jaký je jeho smysl v kontextu celého vesmíru. Lze tedy říci, jaká je role člověka ve vesmíru, stejně jako dobrého jídla, hudebního nástroje...

Fotografie týdne: O vlastní roli, vtažení do příběhu a divadlu života

Fotografie týdne: O vlastní roli, vtažení do příběhu a divadlu života

Pokud bychom na ulici ve městě potkali herce, který bude hrát svoji divadelní roli, tak – bez ohledu na její obsah – na první pohled zpozorujeme, že je na takovém člověku něco divného.

Fotografie týdne: Boudo, budko, kdo v tobě přebývá

Fotografie týdne: Boudo, budko, kdo v tobě přebývá

Jaký je rozdíl mezi domem a domovem? Zatímco některé jazyky tuto diferenci vůbec neprovádí, v češtině je mezi nimi zásadní rozdíl. Dům je stavbou, má čistě materiální povahu, domov je ale něco zcela jiného...

Fotografie týdne: při zdi – o tom, jak těžké je být skromný a bořit vnitřní zdi

Fotografie týdne: při zdi – o tom, jak těžké je být skromný a bořit vnitřní zdi

Skromnost je podivuhodná ctnost, která (snad ještě více nežli jiné) může být problematicky chápaná. První nesprávný výklad může být učiněn z pohledu malého sebevědomí, nepřijetí sebe sama, komplexů či lenosti.