DIGIarena.e15.cz

Fotografie týdne: polibky pod vodou

Fotografie zachycené ve vodě mají vždy své kouzlo – lidé se na nich vznášejí, všude jsou bublinky a rozevláté vlasy. A samozřejmě ono magické ticho.

Fotografie je již ze své povahy němým objektem, který nepracuje se zvukem. Přesto jsou snímky z vodního světa plné mlčení, pocitu ticha. A právě tento emocionální náboj je pro podobné snímky typický, a pokud s ním autor umí pracovat, je to silná deviza.

Dnešní fotografie týdne nese název ................, kterým jako by na toto mlčení a pouhé od úst vycházející bublinky vzduchu, chtěla upozornit. Ticho přitom ostře kontrastuje s činností páru na obraze, který tančí s takovou vášní, jako kdyby tóny hudby slyšel. Jejich obětí a zaujetí pohybem ve vodně oplývá zvláštní důstojností.

Klepněte pro větší obrázek
................, foto: alice

Díky tomu, že má voda větší viskozitu než oblečení a další textilie, které do scény umístila Alice, se pohybují pomalu, důstojně a vláčně plavou. Autorka se nejen snaží pracovat s vodou a pohyby, které pod ní vypadají jinak než na souši, ale pečlivě mixuje také barvy, které se rozpíjejí a celému obrazu dodávají zvláštní snové prostředí. Člověk si najednou nemůže nevzpomenout na verše z Erbenova Vodníka.

Jak vznikla podvodní fotografie týdne?

Jak vznikla podvodní fotografie týdne?

Gratuluji autorce k velice dobře zvládnuté, náročné vodní kompozici, na které se projevuje nejen zkušenost a cit, ale také jasný rukopis, který je u této autorky snadno poznatelný a osobitý. Současně si dovoluji pozvat na prohlídku některých dalších zajímavých snímků uplynulého týdne.

Shimmell nabízí pohled na krajinu, která je z hlediska struktury obrazu velice zajímavá. Prim hrají především linky, které dělí snímek v jeho spodní pětině a v horní části. Svojí různoběžností, avšak pod malými úhly, vytvářejí určitou harmonii a spojení. Dalším tématem jsou stromy. Jednak společenství, alej, kterou můžeme pozorovat, jako jednu z linek, ale také dva stromy, které stojí mimo hlavní proud a vytvářejí zajímavý pár. Také proto nese snímek název siamská.

Klepněte pro větší obrázek 
siamská, foto: shimmell

Jiný pohled na dvojici se nám naskýtá na snímku Duo. Černobílé provedení dobře pracuje s atmosférou neradostných komínů, které vlivem perspektivy symetricky konvergují k oblakům. Dojem postupného směřování, jakési evoluce, podtrhují také kruhové obruče u žebříků, které slouží pro zajištění dělníků při kontrolách a opravách stavby. Autorem je snopa.

Klepněte pro větší obrázek
Duo, foto: snopa

Ali111 ukazuje, jak důležitý je pro fotografa postřeh a schopnost počkat si na ten správný okamžik. Dvě různá kola, různé pohyby, zajímavé spojení živého a mrtvého, starého a nového, potu a květin. I tak by se dal charakterizovat záběr, nesoucí prozaický název V jednom kole.

Klepněte pro větší obrázek 
V jednom kole, foto: ali111

A na závěr ještě jedna neradostná fotografie – insider, kterou vytvořil path.the. Černobílé provedení spolu se sklopenou hlavou postavy dává poznat, že hlavním tématem je smutek. Vysoká světlá okna, mimo dosah zraku postavy, jako by ukazovala krásu a možnosti, kterých ale nemůže dosáhnout.

Klepněte pro větší obrázek 
Insider, foto: path.the
Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Fotografie týdne: Světlo nezastavíš....

Fotografie týdne: Světlo nezastavíš....

V řecké mytologii, ale také v dalších starověkých náboženských systémech je možné vidět, že existuje bůh Slunce, jako jedna z klíčových postav celého panteonu. Někde k němu bývá přiřazována také jistá moudrost nebo nadvláda nad živými.

Fotografie týdne: O cestě na vrchol, která nikdy nekončí

Fotografie týdne: O cestě na vrchol, která nikdy nekončí

Teilhard de Chardin má ve své knize Úvahy o štěstí zajímavý obraz lidí, které dělí do tří kategorií. Jde o horolezce, kteří se chystají na výstup.

Fotografie týdne: Starosti

Fotografie týdne: Starosti

Slovo starost etymologicky souvisí se stářím, je odvozeno od jeho představy, jako věku truchlivého či smutného. Být starý a mrzutý, je tedy jistým jazykovým rámováním, které se zde užilo a jehož základní strukturu slov dodnes nese.

Fotografie týdne: Kam už nemůžeš...

Fotografie týdne: Kam už nemůžeš...

Říká se, že do dýní a do lidí, člověk zvenčí nevidí. A zatímco u dýně je možné užívat různé diagnostické metody pro zkoumání toho, co je uvnitř, tak u člověka to jde hůře. Respektive zkoumat můžeme mnohé, ale onoho vnitřního se zatím dokážeme dotýkat skutečně jen málo.

Fotografie týdne: Marcel Bruckmann

Fotografie týdne: Marcel Bruckmann

Moderní umění je vždy specifické tím, že aby se člověku líbilo, musí se ho naučit konzumovat. Někdy se s nadsázkou říká, že je třeba sníst sto oliv, aby nám zachutnaly. S uměním je to přitom podobné. To, co nekopíruje dlouhodobě zažité vzory se může jevit nedostupně či nepěkně.

Fotografie týdne: Podvečer

Fotografie týdne: Podvečer

Podvečer je časem mimořádně romantickým – končí denní shon, lidé se vracejí ze svých prací a jsou současně dost čerství a silní na to, aby se mohli ponořit do podvečera s druhými. Aby objevovali krásu, sdíleli se s druhými, aby byly vtaženi do víru žití, než je čas povolá na lože.

Fotografie týdne: Blackberry

Fotografie týdne: Blackberry

Aristoteles ve své Metafyzice hledá nejobecnější principy, něco, na co se lze ve světě spolehnout, i když nás smysly šálí. Tento přístup budování ontologie na základě substance či esence se pak stal přirozeným programem filozofie v podstatě až do současnosti.

Fotografie týdne: Rozhlédnu se po kraji, co mi na zob chystají

Fotografie týdne: Rozhlédnu se po kraji, co mi na zob chystají

Dekonstrukce reality je jedním z dominantních směrů filosofie druhé poloviny 20. století. Reaguje na analytickou filosofii a na pragmatismus, což jsou dva klíčové prameny, které dávají právě dekonstrukci významné myšlenkové pozadí.