DIGIarena.e15.cz

Fotografie týdne: Puntíkovaná

Kruh byl vždy považován za nejdokonalejší geometrický útvar v rovině. Co udělá jeho spojení s barvami a lidmi?

Pointilismus je výtvarný směr, který využívá jako základní vyjadřovací prvek barevný bod. Jejich spojením vzniká fragmentární obraz, který působí zvláštním snovým dojmem. Mezi nejvýznamnější představitele patřila díla Seurata či Signaca. A také dnešní fotografie týdne se v barevných tečkách shlédla.

Snímek s názvem Puntíkovaná od belroka je vodorovně rozdělen do tří základních oblastí. V horní části lze vidět oblohu, která přechází do vodní hladiny, jež se zastavuje až v šedi písečné pláže. Linky přitom nejsou nijak ostré, takže vše působí přirozeným dojmem, což podtrhuje hyperbolický tvar pobřeží. Postava s deštníkem pak celému snímku dodává potřebnou vertikálu. Středová kompozice jejího umístění je pak vhodně kompenzovaná dalšími prvky, takže nepůsobí nepřirozeným či šroubovitým dojmem.

Klepněte pro větší obrázek 
Puntíkovaná, foto: belrok

Snímek nabízí dvě sjednocující roviny – předně je to bílo šedá barva, do které je oděna voda, pláž, obloha, ale také žena v šatech. V neposlední řadě je to také podkladová barva deštníku. Ten hraje zásadní roli v druhém nosném prvku, který je spojený s tečkami. Ty odkazují na barevné koule, povalující se organicky a neuspořádaně na písku. Dívka tak k pláži patří a tím, že stojí na prahu vodní plochy, vytváří jednotu s celým okolím. Vše, jako by se nacházelo v harmonii a souznění.

Jak vznikla fotografie týdne: Puntíkovaná

Jak vznikla fotografie týdne: Puntíkovaná

Gratuluji autorovi k velice dobře promyšlenému snímku, který dokonale spojuje barevnou hravost a decentnost většiny prvků fotografie v jeden příjemně vypadající celek a dovoluji si pozvat na prohlídku některých dalších zajímavých snímků uplynulého týdne.

Martin Kozák je sportovním fotografem s rukopisem, který lze těžko přehlédnout. Jeho zpracování cyklistiky je vždy plné dynamiky a pohybu. Jezdci mají ve tváři soustředění, ale také únavu, sílu a odhodlání. A také to je zachyceno na snímku cyklokros, ze světového poháru, který se jel v Plzni.

Klepněte pro větší obrázek 
cyklokros, foto: kozakm

Snímek Vysoké pece V od fotografa s nickem Irčan je pěknou ukázkou zachycující krásu technických a technologických detailů. Výraz celé fotografie je podtržen netradičně zvoleným, silně obdélníkovým formátem.

Klepněte pro větší obrázek 
Vysoké pece V, foto: Irčan

Dle mého soudu je fotografie druhem umění, které dokáže snad nejlépe zachytit emoce člověka. Spojení realistických rysů, které jsou vlastní fotografování jako takovému, s možnými výtvarnými procesy dává celému tvůrčímu procesu široké pole působnosti. A právě to se zrcadlí na snímku zahorka Scared Of ...

Klepněte pro větší obrázek 
Scared of..., foto: zahorko

A také shimmell navazuje na svůj cyklus ukazující křivky v architektuře a užitém designu, ve kterém se musí pohybovat a žít lidé. Zajímavost snímků roste nejen dobrým technickým provedením, ale také neobvyklou kompozicí, která nutí člověka přemýšlet nad tím, proč autor fotografoval právě takto. Snímek zákaz ukazuje dva muže v hovoru uvnitř administrativní budovy. Možná může být odkazem směrem k tomu, že architektura je přece jen forma umění, které nás obklopuje neustále a věnovat jí náležitou péči se proto vyplatí.

Klepněte pro větší obrázek 
zákaz, foto: shimmell
Další článek




celkem 12 komentářů

Nejnovější komentáře

popravdě já bych tuto svojí fotku nevynášel … PK 9. 11. 2012, 09:26
No, když to srovnám s tím výletem na Kokořín… T-Lama 8. 11. 2012, 01:37
cyklokros super, zbytek nic moc :-P Martin Kozak 7. 11. 2012, 22:52
Puntikovana super, zbytek nic moc.... JN 7. 11. 2012, 20:51
Všem vybraným samozdřejmě gratuluju. :-) Olda Polda 7. 11. 2012, 20:05

Další podobné články

Fotografie týdne: Frankfurt am Main / Germany

Fotografie týdne: Frankfurt am Main / Germany

Brno si již od dvacátých let minulého století přálo svůj vlastní mrakodrap. Jakoby výšková budova pro obyvatele představovala něco kouzelného či zázračného, stavbu, kterou město, s komplexem (a půvabem) předměstí Vídně mít musí.

Fotografie týdne: lustrování

Fotografie týdne: lustrování

Člověk je nesporně bytostí časovou – každá buňka v našem těle má svůj čas, který vydrží, naše myšlení je nekonečně spojené s časovostí bytí. Přemýšlíme, co stihneme, co po nás zůstane, toužíme po nesmrtelností, kterou rozličným způsobem naplňujeme.

Fotografie týdne: Poslední oblouček – o zážitku, zkušenosti, plnosti okamžiku

Fotografie týdne: Poslední oblouček – o zážitku, zkušenosti, plnosti okamžiku

Historicismus, respektive snaha přenášet historické struktury, kulisy a reálie do doby, do které nepatří, může nabývat různých podob a mít různé kořeny, mezi kterými je třeba rozlišovat.

Fotografie týdne: Slnečné a tienisté

Fotografie týdne: Slnečné a tienisté

Jednou ze základních myšlenek buddhismu, který je pro současný západní kulturní okruh stále přitažlivější je nehodnocení. To neznamená utonutí v bezbřehém relativismu (který je v mnoha ohledech obtížně konzistentně udržitelný), ale do jisté míry ztrátu zájmu o okolí.

Fotografie týdne: hráči – proč je hra pro člověka důležitá

Fotografie týdne: hráči – proč je hra pro člověka důležitá

Pokud bychom hledali v humanitních a společenských vědách nějaké téma, které by bylo možné považovat za módní až téměř vyčerpané, nabízela by se analýza fenoménu hry.

Fotografie týdne: mety – o kvantifikaci sebe sama

Fotografie týdne: mety – o kvantifikaci sebe sama

Přibližně před deseti lety se objevil fenomén označovaný jako quantified self, se kterým je spojená myšlenka, že je důležité hledat v životě veličiny či činnosti, jež je možné měřit a analyzovat.

Fotografie týdne: Zimní kontrasty aneb má krása logiku?

Fotografie týdne: Zimní kontrasty aneb má krása logiku?

Co je to informace? O definici tohoto pojmu se vedou spory a v současnosti existují stovky různých definici. Včetně přístupu, že pokud je nějaký pojem takto vágní a nejednoznačný, nemá vůbec smysl o něm uvažovat.

Fotografie týdne: Pod dohledem – o uvědomění si nejen sebe

Fotografie týdne: Pod dohledem – o uvědomění si nejen sebe

Vědomí, že se na nás někdo dívá, že na nás myslí, že jsme pod dohledem, může mít dva zcela opačné efekty. Který z nich se přitom uplatní, záleží vždy na celé dvojici dohledového vztahu – na tom, kdo dohlíží a kdo je pod dohledem.