DIGIarena.e15.cz

Fotografie týdne: Puntíkovaná

Kruh byl vždy považován za nejdokonalejší geometrický útvar v rovině. Co udělá jeho spojení s barvami a lidmi?

Pointilismus je výtvarný směr, který využívá jako základní vyjadřovací prvek barevný bod. Jejich spojením vzniká fragmentární obraz, který působí zvláštním snovým dojmem. Mezi nejvýznamnější představitele patřila díla Seurata či Signaca. A také dnešní fotografie týdne se v barevných tečkách shlédla.

Snímek s názvem Puntíkovaná od belroka je vodorovně rozdělen do tří základních oblastí. V horní části lze vidět oblohu, která přechází do vodní hladiny, jež se zastavuje až v šedi písečné pláže. Linky přitom nejsou nijak ostré, takže vše působí přirozeným dojmem, což podtrhuje hyperbolický tvar pobřeží. Postava s deštníkem pak celému snímku dodává potřebnou vertikálu. Středová kompozice jejího umístění je pak vhodně kompenzovaná dalšími prvky, takže nepůsobí nepřirozeným či šroubovitým dojmem.

Klepněte pro větší obrázek 
Puntíkovaná, foto: belrok

Snímek nabízí dvě sjednocující roviny – předně je to bílo šedá barva, do které je oděna voda, pláž, obloha, ale také žena v šatech. V neposlední řadě je to také podkladová barva deštníku. Ten hraje zásadní roli v druhém nosném prvku, který je spojený s tečkami. Ty odkazují na barevné koule, povalující se organicky a neuspořádaně na písku. Dívka tak k pláži patří a tím, že stojí na prahu vodní plochy, vytváří jednotu s celým okolím. Vše, jako by se nacházelo v harmonii a souznění.

Jak vznikla fotografie týdne: Puntíkovaná

Jak vznikla fotografie týdne: Puntíkovaná

Gratuluji autorovi k velice dobře promyšlenému snímku, který dokonale spojuje barevnou hravost a decentnost většiny prvků fotografie v jeden příjemně vypadající celek a dovoluji si pozvat na prohlídku některých dalších zajímavých snímků uplynulého týdne.

Martin Kozák je sportovním fotografem s rukopisem, který lze těžko přehlédnout. Jeho zpracování cyklistiky je vždy plné dynamiky a pohybu. Jezdci mají ve tváři soustředění, ale také únavu, sílu a odhodlání. A také to je zachyceno na snímku cyklokros, ze světového poháru, který se jel v Plzni.

Klepněte pro větší obrázek 
cyklokros, foto: kozakm

Snímek Vysoké pece V od fotografa s nickem Irčan je pěknou ukázkou zachycující krásu technických a technologických detailů. Výraz celé fotografie je podtržen netradičně zvoleným, silně obdélníkovým formátem.

Klepněte pro větší obrázek 
Vysoké pece V, foto: Irčan

Dle mého soudu je fotografie druhem umění, které dokáže snad nejlépe zachytit emoce člověka. Spojení realistických rysů, které jsou vlastní fotografování jako takovému, s možnými výtvarnými procesy dává celému tvůrčímu procesu široké pole působnosti. A právě to se zrcadlí na snímku zahorka Scared Of ...

Klepněte pro větší obrázek 
Scared of..., foto: zahorko

A také shimmell navazuje na svůj cyklus ukazující křivky v architektuře a užitém designu, ve kterém se musí pohybovat a žít lidé. Zajímavost snímků roste nejen dobrým technickým provedením, ale také neobvyklou kompozicí, která nutí člověka přemýšlet nad tím, proč autor fotografoval právě takto. Snímek zákaz ukazuje dva muže v hovoru uvnitř administrativní budovy. Možná může být odkazem směrem k tomu, že architektura je přece jen forma umění, které nás obklopuje neustále a věnovat jí náležitou péči se proto vyplatí.

Klepněte pro větší obrázek 
zákaz, foto: shimmell
Další článek




celkem 12 komentářů

Nejnovější komentáře

popravdě já bych tuto svojí fotku nevynášel … PK 9. 11. 2012, 09:26
No, když to srovnám s tím výletem na Kokořín… T-Lama 8. 11. 2012, 01:37
cyklokros super, zbytek nic moc :-P Martin Kozak 7. 11. 2012, 22:52
Puntikovana super, zbytek nic moc.... JN 7. 11. 2012, 20:51
Všem vybraným samozdřejmě gratuluju. :-) Olda Polda 7. 11. 2012, 20:05

Další podobné články

Fotografie týdne: Světlo nezastavíš....

Fotografie týdne: Světlo nezastavíš....

V řecké mytologii, ale také v dalších starověkých náboženských systémech je možné vidět, že existuje bůh Slunce, jako jedna z klíčových postav celého panteonu. Někde k němu bývá přiřazována také jistá moudrost nebo nadvláda nad živými.

Fotografie týdne: O cestě na vrchol, která nikdy nekončí

Fotografie týdne: O cestě na vrchol, která nikdy nekončí

Teilhard de Chardin má ve své knize Úvahy o štěstí zajímavý obraz lidí, které dělí do tří kategorií. Jde o horolezce, kteří se chystají na výstup.

Fotografie týdne: Starosti

Fotografie týdne: Starosti

Slovo starost etymologicky souvisí se stářím, je odvozeno od jeho představy, jako věku truchlivého či smutného. Být starý a mrzutý, je tedy jistým jazykovým rámováním, které se zde užilo a jehož základní strukturu slov dodnes nese.

Fotografie týdne: Kam už nemůžeš...

Fotografie týdne: Kam už nemůžeš...

Říká se, že do dýní a do lidí, člověk zvenčí nevidí. A zatímco u dýně je možné užívat různé diagnostické metody pro zkoumání toho, co je uvnitř, tak u člověka to jde hůře. Respektive zkoumat můžeme mnohé, ale onoho vnitřního se zatím dokážeme dotýkat skutečně jen málo.

Fotografie týdne: Marcel Bruckmann

Fotografie týdne: Marcel Bruckmann

Moderní umění je vždy specifické tím, že aby se člověku líbilo, musí se ho naučit konzumovat. Někdy se s nadsázkou říká, že je třeba sníst sto oliv, aby nám zachutnaly. S uměním je to přitom podobné. To, co nekopíruje dlouhodobě zažité vzory se může jevit nedostupně či nepěkně.

Fotografie týdne: Podvečer

Fotografie týdne: Podvečer

Podvečer je časem mimořádně romantickým – končí denní shon, lidé se vracejí ze svých prací a jsou současně dost čerství a silní na to, aby se mohli ponořit do podvečera s druhými. Aby objevovali krásu, sdíleli se s druhými, aby byly vtaženi do víru žití, než je čas povolá na lože.

Fotografie týdne: Blackberry

Fotografie týdne: Blackberry

Aristoteles ve své Metafyzice hledá nejobecnější principy, něco, na co se lze ve světě spolehnout, i když nás smysly šálí. Tento přístup budování ontologie na základě substance či esence se pak stal přirozeným programem filozofie v podstatě až do současnosti.

Fotografie týdne: Rozhlédnu se po kraji, co mi na zob chystají

Fotografie týdne: Rozhlédnu se po kraji, co mi na zob chystají

Dekonstrukce reality je jedním z dominantních směrů filosofie druhé poloviny 20. století. Reaguje na analytickou filosofii a na pragmatismus, což jsou dva klíčové prameny, které dávají právě dekonstrukci významné myšlenkové pozadí.