DIGIarena.e15.cz

Fotografie týdne si zatančila

Tentokrát se vítězem Fotografie týdne stal reportážní snímek Taneční zastavení zachycující pohyb. Narozdíl od fotky minulého týdne, kdy chodci v pohybu jen dokreslovali siluetu Prahy, je tentokráte pohyb ústředním motivem celé fotografie.
Fotografie týdne si zatančila

Autor vítězného snímku, který uvedl jen své křestní jméno - Mirek - zachytil z téměř ptačí perspektivy taneční parket a mumraj lidských těl na tomto parketu.

Klepněte pro větší obrázek
Mirek: Taneční zastavení
Klepnutím na obrázek se můžete připojit do diskuse

Celý snímek je sladěn do příjemných okrových barev parketu a lidských těl, se kterými kontrastuje černá, jež je hlavní barvou obleků většiny tanečníků a tanečnic. Značná část z nich je naprosto zabrána do pohybu, takže díky dlouhému času vidíme jen rozmázlé postavy.

Naštěstí takto není koncipována fotografie celá, za příjemné oživení černé barvy obleků můžeme považovat tanečníka ve středu kompozice, jež odložil sako a na parketu se kroutí jen v bílé košili, či dámu v parvém dolním rohu, která má na sobě výrazně růžovou halenku ladící s růžovou gumičkou. Právě tato dáma, jež se v okamžiku požízení snímku na chvíli pozastavila, oživuje kompozici nejen barevně, ale i tím, že její tvář zůstala ostrá. 

Vítězi gratujujeme a ostatním přispivatelům děkujeme za zaslané snímky.

 

 

Další článek



Další podobné články

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Snímek o ztracených domovech ukazuje jeden takový tvůrčí pokus, který je ale nedokončený, neúplný, rozdělaný. Ukazuje rozestavěný dům, který už asi nikdo nepostaví; psa, který se dívá kolem sebe a neví, kam patří.

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Déšť je přírodní jev se zvláštní poetikou. Pokud na poušti začne pršet, tak velice rychle rozkvete a zazelená se. Celé to působí téměř jako zázrak – vyprahlá kamenitá poušť se během několika chvil přemění na krásné místo.

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Říká se, že dobrá architektura by měla určitým způsobem citlivě pracovat s okolní krajinou. Santini na Vysočině vycházel z barokní představy, že ji lze přeměnit. Jeho stavby s krajinou nelícovaly, neztrácely se, ale dotvářely ji.

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Rozdíl mezi tím, jaké věci jsou ve skutečnosti, a jak se nám jeví, může vést k radikální skepsi a odmítnutí smyslového vnímání světa, neboť se na něj nelze spolehnout, nebo k přesvědčení, že mezi skutečností – a tím, jak ji vidíme – existuje shoda.

Fotografie týdne: o účelu věcí, postmoderně a klavírech ve snech

Fotografie týdne: o účelu věcí, postmoderně a klavírech ve snech

Podle klasické aristotelovské teorie existuje ve věcech jistý parametr, který říká, k čemu daný objekt slouží, jaký je jeho smysl v kontextu celého vesmíru. Lze tedy říci, jaká je role člověka ve vesmíru, stejně jako dobrého jídla, hudebního nástroje...

Fotografie týdne: O vlastní roli, vtažení do příběhu a divadlu života

Fotografie týdne: O vlastní roli, vtažení do příběhu a divadlu života

Pokud bychom na ulici ve městě potkali herce, který bude hrát svoji divadelní roli, tak – bez ohledu na její obsah – na první pohled zpozorujeme, že je na takovém člověku něco divného.

Fotografie týdne: Boudo, budko, kdo v tobě přebývá

Fotografie týdne: Boudo, budko, kdo v tobě přebývá

Jaký je rozdíl mezi domem a domovem? Zatímco některé jazyky tuto diferenci vůbec neprovádí, v češtině je mezi nimi zásadní rozdíl. Dům je stavbou, má čistě materiální povahu, domov je ale něco zcela jiného...

Fotografie týdne: při zdi – o tom, jak těžké je být skromný a bořit vnitřní zdi

Fotografie týdne: při zdi – o tom, jak těžké je být skromný a bořit vnitřní zdi

Skromnost je podivuhodná ctnost, která (snad ještě více nežli jiné) může být problematicky chápaná. První nesprávný výklad může být učiněn z pohledu malého sebevědomí, nepřijetí sebe sama, komplexů či lenosti.