DIGIarena.e15.cz

Fotografie týdne: ženu nebo housle?

Všimli jste si, že tělo ženy je podobné houslím? Máte rádi křivky, retro design a minimalistické provedení? Pak jistě oceníte dnešní fotografii týdne.

Nad podobností ženského těla a houslí jsem přemýšlel již delší dobu – ladné křivky, jemné vykrojení, to vše zapadá do sebe. A nejen to – mohou se připojit další charakteristiky jako libý hlas nebo třeba skutečnost, že s věkem si na obou začínáme vážit jiných hodnot.

Také proto je pro mne potěšitelné, že si někdo této spojitosti nejen všiml také, ale dokázal ji umělecky zachytit. Podobnost obou dominantních objektů na snímku je podtržena středovou kompozicí, která vytváří pomyslnou osu souměrnosti.

Housle jsou nástrojem mimořádně složitým a stejně tak ženská psychika často může působit neproniknutelným dojmem. Autor tuto skutečnost zachycuje zajímavým výtvarným zpracováním snímku, kdy provedl vyhlazení a takové zpracování obrazu, že vše působí silně sterilním, tajemným a neproniknutelným dojmem.

Klepněte pro větší obrázek 
niccolaP, part two, foto: fotoduki

Jakoby žena na snímku nebyla skutečným člověkem, ale spíše figurínou či strojem z Čapkova RUR. Dokonalé vyhlazení, které odstraní všechny vrásky, pihy a další znaky života na jedné straně vytvářejí dojem dokonalosti, ale současně zbavují postavu příznaků aktivního bytí. Tato stav je pak dokreslen podivně neutrálním výrazem osoby, která před námi stojí a drží housle.

Hlas houslí možná má vdechnout život nehybně stojící postavě, která se jemně rozplývá na šedém pozadí. Černobílé provedení i středová kompozice jsou zde jednoznačně na místě a umožňují autorovi snímku niccolaP, part.two, kterým je fotoduki pracovat s emocemi diváka.

Jak vznikla fotografie týdne

Jak vznikla fotografie týdne

Gratuluji autorovi k dokonalému, minimalistickému snímku, kterému nechybí vkus, napětí i přesah kamsi dále. A současně si dovoluji pozvat na prohlídku některých dalších zajímavých snímků uplynulých dní.

Snímek Dva na cestě ukazuje nepříliš obvyklé využití zlatého řezu, které ve spojení s barevnou jednolitostí celého díla působí velice zajímavým a netradičním dojmem. Autorem záběru se třemi cestami, dvěma stromy a řadou odboček uprostřed zeleného pole je ali111.

Klepněte pro větší obrázek 
Dva na cestě, foto: ali111

Také fotografie Jeseň v lese nabízí celou řadu zajímavých charakteristik. Tak například efekt práce s pozadím, který vytváří dojem kovových prutů usazených v lese, barevné narušení monotónních modrošedých odstínů žlutým listím nebo uměle vytvořená horizontála vytvářejí netradiční pohled na to, jak může vypadat les. Autorem je varga.sk.

Klepněte pro větší obrázek 
Jeseň v lese, foto: varga.sk

Další snímek ukazuje, jak lze pojmout portrétní fotografii – neobvykle až brutálně. Na snímku vidíme Markétu Kořínkovovou, Miss motors International 2012, kterou do podoby téměř umrlce autor přetvořil na snímku Invekto CCCLXXXVI - Tutia…

Klepněte pro větší obrázek 
Invekto CCCLXXXVI - Tutia, foto: nickslaughter

A závěrem ještě jeden snímek ženy a opět jiný než všechny předchozí, který je oděný do podzimních barev a tématiky. Autorem snímku bez názvu je Mihau. Jde o učebnicovou ukázku zlatého řezu, doplněnou pohledem do dálek a pěknými barvami.

Klepněte pro větší obrázek 
bez názvu, foto: mihau
Další článek




celkem 3 komentáře

Nejnovější komentáře

Nezbývá než doufat, že se takhle slabý týden… Josef Jerabek 14. 11. 2012, 16:56
Re: Tady článek o focení s Markétou Kořínkov… Náhodný čtenář 14. 11. 2012, 12:30
Tady článek o focení s Markétou Kořínkovou: … Mr. Invekto 14. 11. 2012, 10:42

Další podobné články

Fotografie týdne: Světlo nezastavíš....

Fotografie týdne: Světlo nezastavíš....

V řecké mytologii, ale také v dalších starověkých náboženských systémech je možné vidět, že existuje bůh Slunce, jako jedna z klíčových postav celého panteonu. Někde k němu bývá přiřazována také jistá moudrost nebo nadvláda nad živými.

Fotografie týdne: O cestě na vrchol, která nikdy nekončí

Fotografie týdne: O cestě na vrchol, která nikdy nekončí

Teilhard de Chardin má ve své knize Úvahy o štěstí zajímavý obraz lidí, které dělí do tří kategorií. Jde o horolezce, kteří se chystají na výstup.

Fotografie týdne: Starosti

Fotografie týdne: Starosti

Slovo starost etymologicky souvisí se stářím, je odvozeno od jeho představy, jako věku truchlivého či smutného. Být starý a mrzutý, je tedy jistým jazykovým rámováním, které se zde užilo a jehož základní strukturu slov dodnes nese.

Fotografie týdne: Kam už nemůžeš...

Fotografie týdne: Kam už nemůžeš...

Říká se, že do dýní a do lidí, člověk zvenčí nevidí. A zatímco u dýně je možné užívat různé diagnostické metody pro zkoumání toho, co je uvnitř, tak u člověka to jde hůře. Respektive zkoumat můžeme mnohé, ale onoho vnitřního se zatím dokážeme dotýkat skutečně jen málo.

Fotografie týdne: Marcel Bruckmann

Fotografie týdne: Marcel Bruckmann

Moderní umění je vždy specifické tím, že aby se člověku líbilo, musí se ho naučit konzumovat. Někdy se s nadsázkou říká, že je třeba sníst sto oliv, aby nám zachutnaly. S uměním je to přitom podobné. To, co nekopíruje dlouhodobě zažité vzory se může jevit nedostupně či nepěkně.

Fotografie týdne: Podvečer

Fotografie týdne: Podvečer

Podvečer je časem mimořádně romantickým – končí denní shon, lidé se vracejí ze svých prací a jsou současně dost čerství a silní na to, aby se mohli ponořit do podvečera s druhými. Aby objevovali krásu, sdíleli se s druhými, aby byly vtaženi do víru žití, než je čas povolá na lože.

Fotografie týdne: Blackberry

Fotografie týdne: Blackberry

Aristoteles ve své Metafyzice hledá nejobecnější principy, něco, na co se lze ve světě spolehnout, i když nás smysly šálí. Tento přístup budování ontologie na základě substance či esence se pak stal přirozeným programem filozofie v podstatě až do současnosti.

Fotografie týdne: Rozhlédnu se po kraji, co mi na zob chystají

Fotografie týdne: Rozhlédnu se po kraji, co mi na zob chystají

Dekonstrukce reality je jedním z dominantních směrů filosofie druhé poloviny 20. století. Reaguje na analytickou filosofii a na pragmatismus, což jsou dva klíčové prameny, které dávají právě dekonstrukci významné myšlenkové pozadí.