DIGIarena.e15.cz

Fotografie týdne: ženu nebo housle?

Všimli jste si, že tělo ženy je podobné houslím? Máte rádi křivky, retro design a minimalistické provedení? Pak jistě oceníte dnešní fotografii týdne.

Nad podobností ženského těla a houslí jsem přemýšlel již delší dobu – ladné křivky, jemné vykrojení, to vše zapadá do sebe. A nejen to – mohou se připojit další charakteristiky jako libý hlas nebo třeba skutečnost, že s věkem si na obou začínáme vážit jiných hodnot.

Také proto je pro mne potěšitelné, že si někdo této spojitosti nejen všiml také, ale dokázal ji umělecky zachytit. Podobnost obou dominantních objektů na snímku je podtržena středovou kompozicí, která vytváří pomyslnou osu souměrnosti.

Housle jsou nástrojem mimořádně složitým a stejně tak ženská psychika často může působit neproniknutelným dojmem. Autor tuto skutečnost zachycuje zajímavým výtvarným zpracováním snímku, kdy provedl vyhlazení a takové zpracování obrazu, že vše působí silně sterilním, tajemným a neproniknutelným dojmem.

Klepněte pro větší obrázek 
niccolaP, part two, foto: fotoduki

Jakoby žena na snímku nebyla skutečným člověkem, ale spíše figurínou či strojem z Čapkova RUR. Dokonalé vyhlazení, které odstraní všechny vrásky, pihy a další znaky života na jedné straně vytvářejí dojem dokonalosti, ale současně zbavují postavu příznaků aktivního bytí. Tato stav je pak dokreslen podivně neutrálním výrazem osoby, která před námi stojí a drží housle.

Hlas houslí možná má vdechnout život nehybně stojící postavě, která se jemně rozplývá na šedém pozadí. Černobílé provedení i středová kompozice jsou zde jednoznačně na místě a umožňují autorovi snímku niccolaP, part.two, kterým je fotoduki pracovat s emocemi diváka.

Jak vznikla fotografie týdne

Jak vznikla fotografie týdne

Gratuluji autorovi k dokonalému, minimalistickému snímku, kterému nechybí vkus, napětí i přesah kamsi dále. A současně si dovoluji pozvat na prohlídku některých dalších zajímavých snímků uplynulých dní.

Snímek Dva na cestě ukazuje nepříliš obvyklé využití zlatého řezu, které ve spojení s barevnou jednolitostí celého díla působí velice zajímavým a netradičním dojmem. Autorem záběru se třemi cestami, dvěma stromy a řadou odboček uprostřed zeleného pole je ali111.

Klepněte pro větší obrázek 
Dva na cestě, foto: ali111

Také fotografie Jeseň v lese nabízí celou řadu zajímavých charakteristik. Tak například efekt práce s pozadím, který vytváří dojem kovových prutů usazených v lese, barevné narušení monotónních modrošedých odstínů žlutým listím nebo uměle vytvořená horizontála vytvářejí netradiční pohled na to, jak může vypadat les. Autorem je varga.sk.

Klepněte pro větší obrázek 
Jeseň v lese, foto: varga.sk

Další snímek ukazuje, jak lze pojmout portrétní fotografii – neobvykle až brutálně. Na snímku vidíme Markétu Kořínkovovou, Miss motors International 2012, kterou do podoby téměř umrlce autor přetvořil na snímku Invekto CCCLXXXVI - Tutia…

Klepněte pro větší obrázek 
Invekto CCCLXXXVI - Tutia, foto: nickslaughter

A závěrem ještě jeden snímek ženy a opět jiný než všechny předchozí, který je oděný do podzimních barev a tématiky. Autorem snímku bez názvu je Mihau. Jde o učebnicovou ukázku zlatého řezu, doplněnou pohledem do dálek a pěknými barvami.

Klepněte pro větší obrázek 
bez názvu, foto: mihau
Další článek




celkem 3 komentáře

Nejnovější komentáře

Nezbývá než doufat, že se takhle slabý týden… Josef Jerabek 14. 11. 2012, 16:56
Re: Tady článek o focení s Markétou Kořínkov… Náhodný čtenář 14. 11. 2012, 12:30
Tady článek o focení s Markétou Kořínkovou: … Mr. Invekto 14. 11. 2012, 10:42

Další podobné články

Fotografie týdne: Z jiných světů přiletěl jsem k vám

Fotografie týdne: Z jiných světů přiletěl jsem k vám

Když o někom řekneme, že má svůj vlastní svět, máme většinou na mysli, že jeho způsob vnímání okolí je substandardní, že je to podivín, člověk výstřední.

Fotografie týdne: za zraky ulice – o viděném a neviděném

Fotografie týdne: za zraky ulice – o viděném a neviděném

Když pamětníci vyprávějí o návštěvě v Sovětském svazu, jsou poměrně zřejmé vzpomínky na to, že existovaly trasy a ulice, kterými turisté chodit mohou, a naopak jakékoli odchýlení se trestalo.

Fotografie týdne: Stalker – o bytí v samotě v davu

Fotografie týdne: Stalker – o bytí v samotě v davu

Živíme se druhými lidmi. Tuto zkratku Jan Sokol používá, aby vyjádřil skutečnost, že předmětem obživy většiny společnosti již není zemědělství, dokonce ani průmysl, ale služby či státní sektor.

Fotografie týdne: Okamžitě se vrať! – o tom, že návraty nebývají snadné

Fotografie týdne: Okamžitě se vrať! – o tom, že návraty nebývají snadné

Okamžitě se vrať! je imperativ, ke kterému má asi každý nějaký vztah. Obsahuje v sobě dva důležité momenty – možnost návratu, ale také časovost tohoto aktu. Obě dimenze spolu přitom těsně souvisí.

Fotografie týdne: Mlhavé rána – o hledání konkrétních věcí v oparu

Fotografie týdne: Mlhavé rána – o hledání konkrétních věcí v oparu

Někdy se může stát, že o něčem máme jen mlhavou představu. Tedy, že disponujeme ideou, která je ještě neostrá a čeká na formulaci, ohraničení, jasnost. Možná se zcela změní, protože původní obrysy mohou skrývat ledasco.

Fotografie týdne: nuda – o diferenci mezi nudou a zahálkou

Fotografie týdne: nuda – o diferenci mezi nudou a zahálkou

Život v zahálce je vnímaný jako nekvalitní, vnitřně nedobrý. Žít v zahálce je vzdání se toho, co bychom mohli označit jako aktivní lidství. Dokonce ani odpočinek, který jsme si zvykli přejmenovat na volný čas, není možné trávit zahálkou.

Fotografie týdne: Tři králové – o rozdílu mezi já a my

Fotografie týdne: Tři králové – o rozdílu mezi já a my

Tři králové (či tři mágové) putují za králem z východu. Chtějí ho uvidět, obětovat mu zlato, kadidlo a myrhu. Na cestu se vydávají všichni společně. Musí si důvěřovat a být si oporou. Bez toho by byli ztraceni.

Fotografie týdne: Z druhej strany – o strachu a hledání svobody

Fotografie týdne: Z druhej strany – o strachu a hledání svobody

Píseň Karla Kryla – Král a klaun zachycuje příběh krále, který dělá to, co mu právo dovoluje – vstupuje do války, pálí vesnice a dobývá města. Klaun vedle něj nejede na koni, ale na mezkovi, nemá meč, ale loutnu a přesto se rozhoduje něco dělat.