DIGIarena.e15.cz

Fotografii týdne vyhrál architektonický skvost

Zatímco po vyhlášení soutěže Fotografie týdne před několika měsíci vítězili stále muži, podařilo se tuto bariéru prolomit již dvěma ženám - Libuši Handlové a nyní podruhé Markétě Hoškové. Její fotografie Linie a tvary zabodovala v kategorii Architektura.
Fotografii týdne vyhrál architektonický skvost

Markéta Hošková v očích redakce zvítězila již před dvěma týdny s makrosnímkem Kapka. Podle fotografií, které autorka vložila do naší galerie, se však nejvíce soustředí na portrétování blízkých osob, a tak se její snímky ocitají nejčastěji v kategorii Rodina, přátelé.

Přesto všichni redaktoři časopisu DIGI dali svůj hlas černobílé architektonické pohlednici pořízené Olympusem C750.

Klepněte pro větší obrázek
Markéta Hošková: Linie a tvary
Kliknutím na obrázek se můžete připojit do diskuse


Na detailu budovy jsme ocenili především zajímavou perspektivu záběru. Navíc tak, jako je to v tomto fotografickém žánru potřebné, se autorce podařila zachytit i jistá hra se světlem. Dotřetice fotografie oplývá vzdušným prostorovým dojmem.

Stejně jako je sama architektura uměním, tak má také snímek Markéty Hoškové uměleckou vypovídací hodnotu. Vítězce samozřejmě gratulujeme.

 

Další článek



Další podobné články

Fotografie týdne: Mlhavé rána – o hledání konkrétních věcí v oparu

Fotografie týdne: Mlhavé rána – o hledání konkrétních věcí v oparu

Někdy se může stát, že o něčem máme jen mlhavou představu. Tedy, že disponujeme ideou, která je ještě neostrá a čeká na formulaci, ohraničení, jasnost. Možná se zcela změní, protože původní obrysy mohou skrývat ledasco.

Fotografie týdne: nuda – o diferenci mezi nudou a zahálkou

Fotografie týdne: nuda – o diferenci mezi nudou a zahálkou

Život v zahálce je vnímaný jako nekvalitní, vnitřně nedobrý. Žít v zahálce je vzdání se toho, co bychom mohli označit jako aktivní lidství. Dokonce ani odpočinek, který jsme si zvykli přejmenovat na volný čas, není možné trávit zahálkou.

Fotografie týdne: Tři králové – o rozdílu mezi já a my

Fotografie týdne: Tři králové – o rozdílu mezi já a my

Tři králové (či tři mágové) putují za králem z východu. Chtějí ho uvidět, obětovat mu zlato, kadidlo a myrhu. Na cestu se vydávají všichni společně. Musí si důvěřovat a být si oporou. Bez toho by byli ztraceni.

Fotografie týdne: Z druhej strany – o strachu a hledání svobody

Fotografie týdne: Z druhej strany – o strachu a hledání svobody

Píseň Karla Kryla – Král a klaun zachycuje příběh krále, který dělá to, co mu právo dovoluje – vstupuje do války, pálí vesnice a dobývá města. Klaun vedle něj nejede na koni, ale na mezkovi, nemá meč, ale loutnu a přesto se rozhoduje něco dělat.

Fotografie týdne: kde je krtek – o tom, že důležité věci mohou zůstávat schované

Fotografie týdne: kde je krtek – o tom, že důležité věci mohou zůstávat schované

Vánoční příběh o narození Ježíše je příběhem udávajícím se pod zemí, plný překvapení a paradoxů. Josef mohl Marii nechat zabít a místo toho si bere nemanželského syna. Vydává se s těhotnou ženou do Betléma na sčítání lidu.

Fotografie týdne: dílo rukou – o práci člověka a díle jeho rukou

Fotografie týdne: dílo rukou – o práci člověka a díle jeho rukou

Hannah Arendtová ve své knize Vita Activa rozlišuje dva druhy práce či činností. Ten první lze označit za práci člověka, celého jeho těla, času a bytí. Jde o práci, jejímž jediným cílem je obživa, práci, kterou vykonáváme z nutnosti.

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Voda je něčím, co umožňuje život. Především národy, které žijí na poušti nebo v její blízkosti, mají niternou zkušenost s tím, co voda pro přežití znamená. Když zaprší, tak se zazelená a rozkvete poušť, téměř ze dne na den se změní k nepoznání.

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Biblická kniha Jonáš vypráví známý příběh o muži, který se snaží utéct před svým posláním. Utíká formálně před Bohem, který ho poslal do Ninive, ale jak z dalšího textu čtenář snadno pozná, utíká především sám před sebou