DIGIarena.e15.cz

Galerijní vlak letos s Wendersovými

Pojízdná galerie Leica Gallery Prague opět vyráží na koleje. Předloňská výstava Sebastiãa Salgada a loňská Antonína Kratochvíla měly nečekaný úspěch.
Galerijní vlak letos s Wendersovými

Časopis DIGIfoto je již tradičně mediálním partnerem výstavního vlaku. Ten by na koleje nevyjel bez podpory sponzorů a také řady brigádníků, kteří se třeba na instalaci výstavy či úklidu vlaku podílejí zadarmo.

Klepněte pro větší obrázek

Letos se návštěvníci v 16 městech mohou těšit na dva fotografické cykly, jež představí snímky tvůrce, kterého známe spíše jako filmaře – totiž Wima Wenderse, a také jeho ženy Donaty. Fotografie přibližují atmosféru dvou Wendersových filmů – jedinečně psychedelického snu The Million Dollar Hotel a kubánskými rytmy tepajícího dokumentu Buena Vista Social Club.

Režisérovy barevné zvětšeniny nezastírají, že jsou nasnímány z filmů, jeho žena pak na černobílý film zachycovala klasické portréty a momentky z natáčení. Výstavu doplňují i další roviny: texty zpěváka U2 Bona, který účinkoval ve filmu The Million Dollar Hotel, a texty písní z Buena Vista Social Club v angličtině a českém překladu. Divák hudbu zároveň uslyší z reproduktorů, na atmosféře ve vlaku se podílí i nasvícení. O grafickou podobu se postaralo studio Side 2.

Klepněte pro větší obrázek

První zastávka vlaku je na pražském hlavním nádraží, kde byla ve středu výstava v rytmu salsy otevřena. Souprava se tu zdrží do 22. dubna, putování skončí koncem srpna v Ústí nad Labem. Vytížené diváky jistě potěší prodloužení pracovní doby až do 22 hodin. Podrobné informace o termínech vjednotlivých městech najdete na novém webu Leica Gallery. Poznamenejme ještě, že zastávka v Uherském Hradišti je v jízdním řádu naplánována na dobu Letní filmové školy a výstavu zde možná poctí návštěvou i autorský pár.

Klepněte pro větší obrázek

I letos paralelně probíhá také projekt Každý z nás je umělec, do kterého se může zapojit každý, kdo rád fotografuje – tentokrát s tématem Moje rodina. Podrobnosti čtěte zde.

Další článek




celkem 5 komentářů

Nejnovější komentáře

Re: Konec? 23. 10. 2007, 18:43
Re: Konec? Karinka 22. 10. 2007, 19:57
Re: Konec? Martin 22. 10. 2007, 16:28
Re: Konec? Petr Ondrášek 17. 10. 2007, 13:31
Konec? 17. 10. 2007, 13:05

Další podobné články

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Být profesionálním fotografem či filmařem může někdy vyžadovat odvahu hodnou výkonu adrenalinových sportů. Zvlášť, když máte zdokumentovat jedny z posledních sběračů medu nepálských včel

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Snímek o ztracených domovech ukazuje jeden takový tvůrčí pokus, který je ale nedokončený, neúplný, rozdělaný. Ukazuje rozestavěný dům, který už asi nikdo nepostaví; psa, který se dívá kolem sebe a neví, kam patří.

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Déšť je přírodní jev se zvláštní poetikou. Pokud na poušti začne pršet, tak velice rychle rozkvete a zazelená se. Celé to působí téměř jako zázrak – vyprahlá kamenitá poušť se během několika chvil přemění na krásné místo.

EyeEm Awards 2017 jdou do finiše. Podívejte se na výběr 20 úchvatných fotografií

EyeEm Awards 2017 jdou do finiše. Podívejte se na výběr 20 úchvatných fotografií

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Říká se, že dobrá architektura by měla určitým způsobem citlivě pracovat s okolní krajinou. Santini na Vysočině vycházel z barokní představy, že ji lze přeměnit. Jeho stavby s krajinou nelícovaly, neztrácely se, ale dotvářely ji.

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Rozdíl mezi tím, jaké věci jsou ve skutečnosti, a jak se nám jeví, může vést k radikální skepsi a odmítnutí smyslového vnímání světa, neboť se na něj nelze spolehnout, nebo k přesvědčení, že mezi skutečností – a tím, jak ji vidíme – existuje shoda.