DIGIarena.e15.cz

Hovory F

Interview s fotografií- Juraj Mravec, Viktor Vojtek, Slovart Bratislava 2003, doporučená cena 499 Kč, formát 215 × 215, 82 stran, pevná vazba.
Hovory F

Kde jinde má zapálený fotograf hledat inspiraci, než "klasicky" u klasiků? Slovenští autoři Juraj Mravec, známý svými rozhovory se světovými celebritami, a fotožurnalista Viktor Vojtek sestavili v knize Interview s fotografií - První SEDMIČKA soubor interview se sedmi fotografickými velikány.
Klepněte pro větší obrázekČtenáři přinášejí možnost seznámit se s myšlenkami autora dlouhodobých sociálních fotografických projektů Bruce Davisona, nebo pokusit se pochopit Elliotta Erwitta, který tvrdí, že fotí zásadně bez hlubší filozofie, bez přemýšlení: "Musíte se jen dívat a mít instinkt, fotografie je věc pozorování". Velmi poutavé je sledování životních cest, které umělce k fotografii dovedly. Jeden ji v sobě hledal, u druhého měly vše na svědomí "nebeské hry", další byl fotografií dokonce nalezen: "Fotografie je můj osud. Nevybral jsem si ji. Ona si mě  vybrala sama.", tvrdí o svém životním setkání Ralph Gibson.
Strhující je v knize popsaný životní příběh Antonína Kratochvíla, který emigroval z Československa roku 1967. K dalším otázkám jako je hledání sebe sama, fotografického stylu, potřeba vyjádření životního pocitu, vztah mezi komercí a soukromou fotografií, vliv fotografie v dnešní světě, ale i k filozofickým problémům: k hledání dobra a zla v člověku, vyrovnání se se sebou samým apod., se kromě výše jmenovaných vyjadřují Duane Michals, Arnold Newman a Vladimir Vjatkin. Texty rozhovorů jsou doplněny reprezentativním výběrem fotografií podtrhujících charakteristický styl každého z tvůrců.

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Voda je něčím, co umožňuje život. Především národy, které žijí na poušti nebo v její blízkosti, mají niternou zkušenost s tím, co voda pro přežití znamená. Když zaprší, tak se zazelená a rozkvete poušť, téměř ze dne na den se změní k nepoznání.

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Biblická kniha Jonáš vypráví známý příběh o muži, který se snaží utéct před svým posláním. Utíká formálně před Bohem, který ho poslal do Ninive, ale jak z dalšího textu čtenář snadno pozná, utíká především sám před sebou

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Vlak je podivuhodně romantický způsob dopravy, byť otázkou je, co za jeho půvabem stojí. Jistě je třeba nechat, že cestování v něm je obvykle pohodlnější, že není ani pomalejší, že v něm lze přepravit i větší věc nebo třeba psa či kolo.

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Thomas Kuhn si ve své knize Struktura vědeckých revolucí povšimnul zajímavé věci. Žijeme v jistém paradigmatickém uvěznění. To, jaké právě převládá myšlenkové klima, je zcela určující pro to, co nás zajímá.

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Často mezi skutečností a představou může být velký rozdíl. Bruno Ferrero v jedné své povídce popisuje dialog dvou rybek. První se ptá druhé: „Co je to to moře, o kterém všichni hovoří?“ „To je přece to, v čem plaveme.“ ...

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

„Hlas volajícího na poušti.“ Tento biblický obraz Jana Křtitele se pravidelně opakuje v lidové mluvě a pořekadlech, ve výtvarném umění i literatuře. Jde o paradoxní větu, vždyť proč by někdo volal na poušti, na místě, kde ho nikdo nemůže slyšet?