Huawei Mate 20 Pro je v žebříčku DxOMark první, model P20 Pro ale stejně nepřekonal

Huawei Mate 20 Pro je v žebříčku DxOMark první, model P20 Pro ale stejně nepřekonal

Huawei, Huawei, pak dlouho nic a až následně Apple. Tak aktuálně vypadá pořadí značek v renomovaném žebříčku fotomobilů DxOMark. Model Huawei Mate 20 Pro se totiž zařadil po bok dosud nedostižnému fotomobilu Huawei P20 Pro.

A je to vcelku logické. I Huawei Mate 20 Pro totiž obsahuje trojitý fotoaparát, který společnost vyvíjela spolu s německou značkou Leica, což už by samo o sobě mělo být zárukou kvality. Model P20 Pro je ale přece jen o něco starší, takže neobsahuje všechny novinky operačního systému a možnosti telefonu jako takové (širokoúhlý záběr).

Obrázek 1.png
Žebříček DxOMark hovoří jasně. Huawei fotomobily prostě umí.

Ve finále to ale ničemu nevadí, protože v DxOMark telefony testují v základním nastavení tak, aby byly podmínky co možná nejpodobnější napříč značkami a operačními systémy. Huawei Mate 20 Pro tedy obdržel celkovou známku 109 bodů, kdy si ji vysloužil za 114 bodů ve fotografii a za 97 bodů ve videu.

Pro srovnání uveďme, že Huawei P20 Pro v době svého testování obdržel také 109 bodů. Tato známka se skládala ze 114 bodů za fotografii a 98 bodů za video. Takže tento starší fotomobil, který aktuálně stojí cca o 10 tisíc korun méně jak nově testovaný model, je vlastně stále nejlepší. A to i když už si v žebříčku drží výsledné druhé místo, avšak jen kvůli abecednímu řazení. Apple iPhone Xs Max je pak na třetím místě se známkou 105 bodů. Ta se skládá ze 110 bodů za fotografii a 96 bodů za video.

Obrázek 2_1.pngObrázek 2_2.png
I když je výsledná známka totožná, v jednotlivých kategoriích dosahují telefony jiných výsledků.

Huawei Mate 20 Pro vyniká nízkým šumem i při slabém osvětlení, dobrou expozicí, širokým dynamickým rozsahem, ideálním vyvážením bílé a podáním barev, rychlým automatickým ostřením i optickým přiblížením. Oproti tomu ne vždy ideálně vykreslí jemné detaily, jež se více ztrácejí i v portrétovém režimu a při optickém přiblížení za použití přisvětlující diody nepracuje zcela korektně jeho autofokus.

Video skvěle pracuje se zaostřováním a sledováním objektů, má přesné vyvážení bílé s reálnými barvami, nízkou hladinu šumu a to i při horších světelných podmínkách. Oproti tomu má slabší stabilizaci při pohybu a nedostává se mu jemných detailů. Celý test s množstvím ukázkových fotografií si můžete přečíst na stránkách DxO.

Určitě si přečtěte

Články odjinud