Jak na rozostřené pozadí při postprodukci?

20. března 2018
TWEET SDÍLET
Jak na rozostřené pozadí při postprodukci?

Rozostřené pozadí a malá hloubka ostrosti jsou obvykle poznávacím znamením, že fotograf použil objektiv s dobrou světelností a obvykle také s delší ohniskovou vzdáleností. Ne nadarmo je jedním z nejpoužívanějších portrétních objektivů pevné 85 mm ohnisko se světelností F1,4.

Když je třeba dosáhnout větší hloubky ostrosti, obvykle postačí více přiclonit a rázem máte všechno ostré, ovšem pokud nemá fotograf k dispozici světelný objektiv, nezbývá než si pohrát se snímkem při postprodukci. Na jednu stranu je sice taková úprava už větším zásahem do fotografie a mnoho fotografů ji neuznává, jelikož je možné ji nahradit už při vzniku fotografie.

Na druhou stranu se jedná o postup, který je stále častěji používán i profesionály, nemluvě o tom, že v případě populárních mobilních telefonů se softwarové rozostření pozadí u portrétů používá stále častěji. Jesús Ramirez z YouTube kanálu Photoshop Training Channel připravil video, ve kterém ukazuje dva nejčastější způsoby, jak dosáhnout rozostřeného pozadí na fotografii a nutno dodat, že při střízlivé míře úprav stěží poznáte, zda rozostřen vzniklo díky objektivu nebo až v rámci postprodukce.

Témata článku: Software, Adobe Photoshop

Určitě si přečtěte

Ohnisková vzdálenost v 8 otázkách

Ohnisková vzdálenost v 8 otázkách

Různé objektivy nám ukazují svět v různé podobě, některé z něj zachytí větší část, některé zase menší část. Fotografové většinou pracují s konkrétním ohniskem, protože zobrazuje svět trošku jinak.

57 Petr Březina

Vybrali jsme nejlepší kompaktní fotoaparáty, které se dnes vyplatí koupit

Vybrali jsme nejlepší kompaktní fotoaparáty, které se dnes vyplatí koupit

Malé kompaktní fotoaparáty jsou vhodné i pro pokročilé fotografy. Nabízejí výbornou obrazovou kvalitu a maximální kontrolu nad procesem fotografování. Současně jsou vždy po ruce.

25 Helena Vyplelová

Jak na mobilní Instagram v počítači

Jak na mobilní Instagram v počítači

Instagram je vyvinut speciálně pro operační systémy přenosných chytrých zařízení. Existují však způsoby, jak limity operačního systému obejít a s aplikací plnohodnotně pracovat i v počítači.

9 Helena Vyplelová

Leica Q2 láká na vysoké rozlišení, 4K video a odolné provedení

Leica Q2 láká na vysoké rozlišení, 4K video a odolné provedení

Druhá generace plnoformátového kompaktu se světelným objektivem na sebe nechala čekat přes tři roky. Inovace však nejsou malé – takřka dvojnásobné rozlišení a možnost kvalitního záznamu videa

3 Petr Březina

Kouzla ve Photoshopu: Jak změnit barvu... třeba u plavek

Kouzla ve Photoshopu: Jak změnit barvu... třeba u plavek

Nebudeme chodit kolem horké kaše – někdy prostě může nastat situace, kdy potřebujete ve fotografii změnit barvu části obrazu. Ukážeme vám, jak na to a přidáme tip pro grafické fajnšmekry.

14 Jan Homola

Deset bezzrcadlovek, které byste chtěli pod stromeček

Deset bezzrcadlovek, které byste chtěli pod stromeček

Bezzrcadlovky jsou skladné a výkonné fotoaparáty s možností výměny objektivu podle fotografické situace. Připravili jsme přehled nejlepších bezzrcadlovek, které stojí za zvážení.

35 Helena Vyplelová

Canon EF 70–200 mm F2,8L IS III USM – smysluplná evoluce (test)

Canon EF 70–200 mm F2,8L IS III USM – smysluplná evoluce (test)

Canon představil v loňském roce novou verzi teleobjektivu EF 70–200 mm. Sám Canon jej nazývá „moderní klasikou“. Jde o třetí generaci dobře známého a dlouho úřadujícího děla se světelností F2.,8 po celém rozsahu.

Jakub Jíra