DIGIarena.e15.cz

Jak se fotí dole v dole

Chtěli byste sfárat s fotoaparátem více než 600 m pod zem? Ostravaci.cz vám tento unikátní zážitek rádi zprostředkují.

Boris Renner, potažmo projekt Ostravaci.cz, vstoupil do povědomí fotografické obce přibližně v roce 2006, kdy se rozhodl pro založení skupiny fotografů nadšených pro industriální památky Ostravského kraje. Mnohé z jeho fotografií, leckdy bez jeho vědomí, oběhlo internet tam a zpět v různých hromadných e-mailech a prezentacích.

Fotofárání – s foťákem téměř 700 metrů pod zem

Před nedávnem nás Boris pozval na povrchovou část unikátního workshopu fotofárání. Na co se mohli účastníci těšit? Čeho všeho se jim dostalo na Ostravském Dole Jeremnko? Podívejte se na krátké interview s Borisem Rennerem.


Fotografie nejen v podzemí

Po úspěchu prvního běhu podzemního fotografického workshopu na dole Žofie, se rozhodl Boris Renner uspořádat další kolo fotofárání, tentokrát na Ostravském Dole Jeremenko. Kromě samotného fotografování hluboko pod zemským povrchem se dostalo účastníkům bonusů v podobě prohlídky krytu CO, skladiště čerpadel nebo výstupu na známé „Kladivo“.

Program workshopu byl zaměřen hlavně na praktické fotografické dovednosti, které si účastníci akce mohli osvojit v podzemí dolu (kde proběhne i teoretická část workshopu). Po vyfárání bylo možno fotit i na povrchu –˜ například oblast strojovny či  ostatních míst v areálu dolu. Samotný workshop poté sestávál z následujících části: 

  • prohlídka krytu CO, školení BOZP a použití sebezáchraných přístrojů,
  • sklad čerpadel,
  • sjezd do dolu, náraziště 5. patra jámy č. 3,
  • nosný rošt čerpadel KSB,
  • komora jeřábu Demag s možností výstupu na úroveň nástupní plošiny 5. patra jámy č. 1,
  • výjezd na ohlubeň jámy č. 3 a do strojovny TS 1B 4012 a H 1200, fotografování reliéfu Ostravy z ochozu těžní věže TZ jámy č. 3,
  • ohlubeň jámy č. 1.

Dobrou zprávou pro všechny, kteří první ani druhý běh workshopu nestihli, je aktuální plán na pořádání třetí fotofárání, s největší pravděpodobností opět na Dole Jeremenko.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Autorem všech fotografií je Boris Renner, Ostravaci.cz
Další článek



Související články


celkem 5 komentářů

Nejnovější komentáře

Fotky na šimko vypdají dost divně, tím spíš … Rimmerak 2. 6. 2011, 11:57
Fotky na krivo su zaujimave, no snazim sa ic… Snake 1. 6. 2011, 09:48
No je to desna moda bohuzel i na fotokurzech… jhj 30. 5. 2011, 10:30
Re: Co to je za strasnou modu fotit vsechno … Martiner 30. 5. 2011, 08:32
Co to je za strasnou modu fotit vsechno nakl… Petr F 29. 5. 2011, 21:26

Další podobné články

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Často mezi skutečností a představou může být velký rozdíl. Bruno Ferrero v jedné své povídce popisuje dialog dvou rybek. První se ptá druhé: „Co je to to moře, o kterém všichni hovoří?“ „To je přece to, v čem plaveme.“ ...

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

„Hlas volajícího na poušti.“ Tento biblický obraz Jana Křtitele se pravidelně opakuje v lidové mluvě a pořekadlech, ve výtvarném umění i literatuře. Jde o paradoxní větu, vždyť proč by někdo volal na poušti, na místě, kde ho nikdo nemůže slyšet?

Slepý fotograf Ian Treherne se své práce nehodlá vzdát

Slepý fotograf Ian Treherne se své práce nehodlá vzdát

Fotografie týdne: mimo obraz – o ochotě hledat anomálie a překračovat diskurs

Fotografie týdne: mimo obraz – o ochotě hledat anomálie a překračovat diskurs

Soustředit se na to, co děláme, čím žijeme, na okamžik. Jít si tvrdě za svým snem. Mít sen, vizi, plán, tah na bránu. Všechny tyto úvahy či postoje mají společné to, že je lze zařadit buď do konceptu amerického snu nebo alespoň do motivačních příruček.

Leica Sofort LimoLand – umělecké dílo od Jeana Pigozziho

Leica Sofort LimoLand – umělecké dílo od Jeana Pigozziho

Zábavné fotografování v galerii – když lidé vypadají jako z obrazu

Zábavné fotografování v galerii – když lidé vypadají jako z obrazu

Fotografie týdne: Aeuronautica – o svobodě, člověku a orlu

Fotografie týdne: Aeuronautica – o svobodě, člověku a orlu

Pták byl vždy vnímán jako určitý symbol svobody. Být volný jako pták. Toto lidové, ale také literární, tvrzení může vycházet ze dvou základních možných pohybů letce. Může se pohybovat horizontálně bez ohledu na překážky.