DIGIarena.e15.cz

Jak správně použít fotografický blesk?

Nedávnou novinkou nakladatelství IDIF se stala publikace Fotografický blesk v digitální i klasické fotografii Jana Hlináka. Brožura o 112 stranách je určena nejen začínajícím, ale také pokročilejším fotografům.
Jak správně použít fotografický blesk?

Publikace vysvětluje řadu otázek týkajících se blesku, který může sehrát velkou úlohu ve výsledné podobě snímků. Snaží se být nápomocná uživatelům, kteří tápou v množství nabízených variant blesků na trhu a nevědí si rady, zda je lepší použít manuální, poloautomatický nebo systémový blesk.
Začínajícím uživatelům autor radí, jakým způsobem a za jakých podmínek blesk používat. Zkušenější zase získají návod, jak ze široké nabídky nejdříve správně vybrat, a poté i používat výkonné (a finančně nákladné) externí blesky.

Klepněte pro větší obrázek
Protože je tato publikace jedinou svého druhu na českém knižním trhu,
její výjimečnost nemůže snížit několik korektorských chybiček

Logickým řazením jednotlivých kapitol provádí autor čtenáře od historického prvopočátku-od vzniku blesků, přes jednotlivé moderní varianty těchto zařízení. V teoretických kapitolách seznamuje s odbornou problematikou, jako je například hloubka ostrosti, směrné číslo nebo synchronizační čas, vysvětluje jednotlivé funkce blesků (redukce červených očí, přímý/odražený záblesk, bracketing, stroboskop, blesk na kabelu atd.). Samozřejmě nechybí praktická část s konkrétním postupem, jak kterou situaci vyfotit, včetně dokumentujících snímků.

16 závěrečných stran barevné přílohy přináší série fotografií, které ukazují chyby na snímcích. Autor čtenářům předkládá návod, jak například zvýraznit fotografovaný objekt, jak se zbavit stínů vrhaných bleskem nebo jak pomocí blesku změnit barvy. Závěrečné čtyři snímky jsou typickou ukázkou toho, kdy je lepší toto příslušenství fotoaparátu nevyužívat.

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Nejlepší fotografie roku 2017 v galerii DIGIareny

Nejlepší fotografie roku 2017 v galerii DIGIareny

Rok se s rokem sešel a nastal čas malé retrospektivy do naší webové galerie. Pojďte se s námi podívat a zapřemýšlet nad nejlépe hodnocenými snímky, které jste do galerie v uplynulém roce nahráli.

Díky videu můžete cestovat zdarma po celém světě

Díky videu můžete cestovat zdarma po celém světě

Fotografie týdne: nuda – o diferenci mezi nudou a zahálkou

Fotografie týdne: nuda – o diferenci mezi nudou a zahálkou

Život v zahálce je vnímaný jako nekvalitní, vnitřně nedobrý. Žít v zahálce je vzdání se toho, co bychom mohli označit jako aktivní lidství. Dokonce ani odpočinek, který jsme si zvykli přejmenovat na volný čas, není možné trávit zahálkou.

Fotografie týdne: Tři králové – o rozdílu mezi já a my

Fotografie týdne: Tři králové – o rozdílu mezi já a my

Tři králové (či tři mágové) putují za králem z východu. Chtějí ho uvidět, obětovat mu zlato, kadidlo a myrhu. Na cestu se vydávají všichni společně. Musí si důvěřovat a být si oporou. Bez toho by byli ztraceni.

Fotografie týdne: Z druhej strany – o strachu a hledání svobody

Fotografie týdne: Z druhej strany – o strachu a hledání svobody

Píseň Karla Kryla – Král a klaun zachycuje příběh krále, který dělá to, co mu právo dovoluje – vstupuje do války, pálí vesnice a dobývá města. Klaun vedle něj nejede na koni, ale na mezkovi, nemá meč, ale loutnu a přesto se rozhoduje něco dělat.

Fotografie týdne: kde je krtek – o tom, že důležité věci mohou zůstávat schované

Fotografie týdne: kde je krtek – o tom, že důležité věci mohou zůstávat schované

Vánoční příběh o narození Ježíše je příběhem udávajícím se pod zemí, plný překvapení a paradoxů. Josef mohl Marii nechat zabít a místo toho si bere nemanželského syna. Vydává se s těhotnou ženou do Betléma na sčítání lidu.

Fotografie týdne: dílo rukou – o práci člověka a díle jeho rukou

Fotografie týdne: dílo rukou – o práci člověka a díle jeho rukou

Hannah Arendtová ve své knize Vita Activa rozlišuje dva druhy práce či činností. Ten první lze označit za práci člověka, celého jeho těla, času a bytí. Jde o práci, jejímž jediným cílem je obživa, práci, kterou vykonáváme z nutnosti.

Fotíte na koncertech? Dejte si pozor na rozjařené hudebníky!

Fotíte na koncertech? Dejte si pozor na rozjařené hudebníky!